Jedi Knight 2 : Frygteligt spil
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 25-04-02 09:26

Jedi Knight 2, er dårligt designet, banedesignet er uinspirerende, spillet
vælter sig i trial & error og sudden death øjeblikker.

Hvis du ikke bruger quick-save stort set næsten hele tiden, bliver du
konstant snipet af Greedo'er, der som regel befinder sig 800 meter oppe, på
en afstats du ikke kan se, UDEN at du bruger sniper-scope.

Dårligt dårligt Star Wars spil.

Det vejer lidt op på det, at man kan bruge lys-sværd senere hen, men det er
stadig ikke et afsindtigt godt spil.

Fra : Darth_vader

Dato : 25-04-02 10:22

jaja - du må have din mening..............
efter min mening er du rablende sindsyg
det er det bedste spil der er udkommet siden Deus Ex
mvh
henrik
(hvis du overså det var det venligt ment....)

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 25-04-02 10:46

"Darth_vader" <hbb@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mvh
> henrik
> (hvis du overså det var det venligt ment....)

Det er fint nok, at du kan li' det.

Men trial & error, samt sudden death, og dårligt banedesign, behøver vi ikke
mere i spillene.

Forvent lidt mere, af spillene.

Raven kan lige vove, at fucke SOF2 up.

Fra : Anders Lauge Madsen

Dato : 25-04-02 11:04

"Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> wrote in message
> Det er fint nok, at du kan li' det.

Det er han skam ikke alene om.

> Men trial & error, samt sudden death, og dårligt banedesign, behøver vi
ikke
> mere i spillene.

Banedesignet er absolut ikke dårligt. Tværtimod bliver du tvunget til at se
anderledes på tingene - og ligesom i forgængeren, syntes jeg (disse to ord
skal du lære at bruge mere :) at det er genialt at en del af sværhedsgradden
ligger i at skulle analysere banerne - og ikke bare i et nærmest uendeligt
antal fjender.

Nu skriver du Sudden Death - og nævner så banen med de sniper-Greedos. Så må
du virkeligt have hadet Sniper Alley i MOHAA?

På den bane skal man gå forsigtigt frem - og da jeg sjældent speedrunner
gennem mine spil syntes jeg at det er fedt.

> Forvent lidt mere, af spillene.

Jeg forventede en del fra Jedi Knight 2 - og Raven har på smuk vis levet op
til det, med et dejligt utraditionelt spil der formår at gøre sværdkampene
flotte og underholdende (hvilket forgængeren IMO ikke gjorde)

> Raven kan lige vove, at fucke SOF2 up.

Det kommer jo så an på hvor meget du forventer. SOF2 er ekstremt lineært
lige-på-og-rå action, der ikke just kræver kraftig hjerneaktivitet. Så hvis
det er hvad du forventer - så skal du nok blive glad. Men nyskabende eller
på nogen måde anderledes, mener jeg ikke det er. I modsætning til Jedi
Knight 2.

Mvh

Anders (og ja - jeg har spillet SOF2 - fået fra Activision under NDA-aftale)

Fra : Herold

Dato : 25-04-02 12:01

> Det er han skam ikke alene om.

/me cheers Anders Lauge Madsen on \o/

> [...]
sværhedsgradden
> ligger i at skulle analysere banerne - og ikke bare i et nærmest uendeligt

Hørt... Der er bestemt ikke noget i vejen med at spillet er lidt
utraditionelt.

Fra : Gocows

Dato : 25-04-02 22:18

"Herold" <jacob@spammerswillbeprosecutedboomtown.net> wrote in message
> /me cheers Anders Lauge Madsen on \o/

Tak for støtten, Herold :)

Men jeg vil nu stadig gerne have et svar fra Mouritzen selv. Der bliver
svaret på spørgsmål om hvad Trial & Error betyder, og endda Gerner's -
sædvanligvis - mavesure indlæg (du må da i øvrigt Gerner, også gerne svare
på mine spørgsmål i "SW 4 special episode ?"-debatten på dk.medier.tv. -
Skulle du få tid). Men af en eller anden grund ikke på dem argumentation?

Mvh

Anders Lauge Madsen

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 26-04-02 08:53

"Gocows" <gocows.dont.send.shit@pricom.dk> skrev i en meddelelse

> Men jeg vil nu stadig gerne have et svar fra Mouritzen selv.

Øh, hvad har jeg ikke svaret dig på ?

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 25-04-02 17:13

> Forvent lidt mere, af spillene.

Her vil jeg lige indskyde en detalje.
95% af dem jeg kender....de har ikke selv købt spillet, men bruger en
cracked udgave.

Når producenterne ikke får penge for deres spil...så har de mindre at gøre
godt med...og deraf bliver de efterfølgende spil dårligere.

Det tager tid at udvikle gode spil....tid koster penge.

Så hvis vi skal have gode spil i fremtiden...så husk at købe dem
[originalt].

--

Btw...så syntes jeg JK2 er rigtigt lækkert i online multiplayer.
Specielt er duel-funktionen genial.

--
Mvh HAA.

Fra : david

Dato : 27-04-02 20:47

Er det Jedi Knight II: Jedi Outcast i snakker om?
Hvor er der snydekoder til den da jeg kune tænke mig at erhverve mig spillet
hvis der bare er cheats til at blive en fuldt udstyret jedi med alle jedi
powers, allerede fra begyndelsen af spillet.
(Så jeg ikke skal vente til slutningen med at få alle powers)
-
david

Fra : Thomas Hjort

Dato : 25-04-02 12:04

> Jedi Knight 2, er dårligt designet, banedesignet er uinspirerende, spillet
> vælter sig i trial & error og sudden death øjeblikker.

Sludder. Det er et af de bedste spil der nogensinde er lavet.
Jeg er ikke stødt på error af nogen art.

Thomas

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 25-04-02 12:21

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> Sludder. Det er et af de bedste spil der nogensinde er lavet.
> Jeg er ikke stødt på error af nogen art.

Fænomenet Trial & Error er et ukendt begreb for dig ?

Fra : Martin K

Dato : 25-04-02 12:26

Thomas Mouritsen wrote:

> Fænomenet Trial & Error er et ukendt begreb for dig ?

Jeps... fuldkommen. Hvad betyder det? Jeg har kun haft lejlighed til at se
og prøve spillet kort (½ time). Men jeg synes da slet ikke det nåede
eksempelvis MOHAA til sokkeholderne!

--
Martin K

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 25-04-02 12:33

"Martin K" <kirschmeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeps... fuldkommen. Hvad betyder det? Jeg har kun haft lejlighed til at se
> og prøve spillet kort (½ time). Men jeg synes da slet ikke det nåede
> eksempelvis MOHAA til sokkeholderne!

Trial & Error er det begreb, at man i et spil, prøver og prøver, at komme
forbi et sted, kun for hele tiden at dø.

Den eneste måde, at komme videre på, er at lade sig dø, for at finde ud af,
hvor f.eks fjenden stod henne, da de skød dig.

Hvis så samtidigt spillet er halv-dårligt designet, uden nogen fornemmelse
for enemy-placements.........at fjenderne bare er kylet ind på banen,
nærmest som en eftertanke.....så gør det kun sagen værre.

MOH : AA, har osse lidt elementer af sudden death og trial and error, men
heldigvist slet ikke i samme grad, som Jedi Knight 2.

MOH : AA er et betydeligt bedre spil, IMO.

Fra : Martin K

Dato : 25-04-02 12:43

Thomas Mouritsen wrote:

> [...]
>
> Den eneste måde, at komme videre på, er at lade sig dø, for at finde
> ud af, hvor f.eks fjenden stod henne, da de skød dig.
Joda.. det har jeg da prøvet en hel del gange i diverse spil, men at det hed
sådan anede jeg ikke Man lærer jo noget hver dag!

> [...]
> fornemmelse for enemy-placements.........at fjenderne bare er kylet
> ind på banen, nærmest som en eftertanke.....så gør det kun sagen
Så afgjort...

> MOH : AA, har osse lidt elementer af sudden death og trial and error,
> men heldigvist slet ikke i samme grad, som Jedi Knight 2.
Så meget har jeg ikke prøvet JK2 men MOHAA har det også - korrekt...

> MOH : AA er et betydeligt bedre spil, IMO.
Enig... men jeg har tit undret mig over hvad IMO og IMHO betyder, selvom jeg
dog har skrevet her på usenet siden nytår... er det noget du kender noget
til?

På forhånd tak...

--
Martin K

Fra : Anders Lauge Madsen

Dato : 25-04-02 12:51

"Martin K" <kirschmeyer@hotmail.com> wrote in message
> [...]
jeg
> dog har skrevet her på usenet siden nytår... er det noget du kender noget

In My Opinion - på dansk vil do ofte opleve IMØ (i mine øjne)
In My Humble Opinion - den lidt mere leflende version

Mvh

Anders

Fra : Jacob Holm Jorgensen

Dato : 25-04-02 12:50

Martin K wrote:

> Thomas Mouritsen wrote:

[snip]

> Enig... men jeg har tit undret mig over hvad IMO og IMHO betyder, selvom jeg
> dog har skrevet her på usenet siden nytår... er det noget du kender noget
> til?

Hej

IMO = In My Opinion
IMHO = In My Humble Opinion

> På forhånd tak...

Velbekomme.

> --
> Martin K

Mvh. Jacob.

Fra : Gerner

Dato : 25-04-02 19:27

On Thu, 25 Apr 2002 13:42:54 +0200, "Martin K" <kirschmeyer@hotmail.com> wrote:

> [...]

Det kan også betyde at man prøver på noget og hvis det ikke dur så prøver man
noget andet. Begrebet findes også inden for videnskaben og sikkert andre
-skaber.

Og så synes jeg det er synd at sammenligne spil, som oftest ikke er spillet af
alle og dermed ved man ikke hvad i snakker om.

Vedrørende baner og design, så kan jeg af de screenshots der findes, se at det
ligner JD/Dark forces 2 en del. men kun ved spil kan man se om det virker
dynamisk i spillet. Jeg forventer at man skal skrue op for brightness eller
screenshotbillederne er formørkede af en årsag.
Man har vist kikket på lyssætningen i Q3 arena.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 25-04-02 20:01

"Gerner" <gerner@teknik.dk> skrev i en meddelelse

> Og så synes jeg det er synd at sammenligne spil, som oftest ikke er
spillet af
> alle og dermed ved man ikke hvad i snakker om.

Så må du jo bare spille spillet, så du ved hvad vi snakker om...

Fra : Gerner

Dato : 25-04-02 21:14

On Thu, 25 Apr 2002 21:00:43 +0200, "Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> wrote:

>"Gerner" <gerner@teknik.dk> skrev i en meddelelse

>spillet af
>
>Så må du jo bare spille spillet, så du ved hvad vi snakker om...

Mener du jeg skal købe alt ravl og krat af spil blot for at kunne vide hvad det
er i sammenligner med ? Jeg tror i hellere må udvide jeres sammenlignig til også
at omfatte hvad der i andre spil der sammenlignes er så forskellig eller ens så
man forstår hvad i snakker om. Du tro vel ikke alle spiller alle spil ? Eller
blot ved hvad alle spil går ud på ?
Og at kun bruge intialer på spil gør heller ikke forståelsen bedre.
Er Q bedre end SS hvad angår gameplay ? Er fjende spawn bedre i SS eller i SS ?
Du ved naturligvis hvilke spil jeg mener.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 25-04-02 21:40

> Mener du jeg skal købe alt ravl og krat af spil blot for at kunne vide
hvad det
> er i sammenligner med ?

Næh, men hvis du ikke aner hvilket spil vi snakker om, ku' du jo lade være
med at blande dig i en diskussion, som du alligevel ikke har noget relevant
at tilbyde, i form af egne kommentarer.

Fra : Gerner

Dato : 26-04-02 11:44

On Thu, 25 Apr 2002 22:39:32 +0200, "Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> wrote:

> [...]
>med at blande dig i en diskussion, som du alligevel ikke har noget relevant

Nåhja, du ser kun det du vil hakke i stykker med et lille citat, og ser ikke de
andre kommentarer. Iøvrigt havde jeg 2 meninger og en kommentar, alt sammen mine
egne. Vedr. jedi knight har jeg ikke version 2 men erfaring fra nr. 1, så jeg
vil da mene jeg kan deltage i debatten om dine meninger, som du står helt ensomt
med. At du så kaster dig over folk med hakkeri i folk indlæg, må du selv om.

bye

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 26-04-02 12:24

> Nåhja, du ser kun det du vil hakke i stykker med et lille citat, og ser
ikke de
> andre kommentarer.

Jeg svarer ikke på dine andre kommentarer, da de ikke er relevante i Jedi
Knight 2 diskussionen, og egentligt forekommer mig ret ligegyldige, da du
udelukkende brokker dig over, at du synes det er trælst, at ikke alle kan
deltage i Jedi Knight 2 diskussionen, fordi det ikke er sikkert at alle har
spillet Jedi Knight 2.

Så lader man da forhelvede være, med at _deltage_ i diskussionen, hvis man
ikke har spillet det pågældende spil.

At du synes det er sjovt og interessant, at skrive side op, og side ned, om
ingenting overhovedet, i.f.b.m mit oprindelige Jedi Knight 2 indlæg, er
heldigvist ikke mit problem.

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 26-04-02 12:31

"Gerner" <gerner@teknik.dk> skrev i en meddelelse
> Vedr. jedi knight har jeg ikke version 2 men erfaring fra nr. 1, så jeg
> vil da mene jeg kan deltage i debatten[...]

Jamen så deltag du i den debat om Dark Forces : Jedi Knight, som så vidt jeg
kan se, ikke eksisterer i denne gruppe.

Mit indlæg handlede om Jedi Knight 2, og det har du ikke skrevet et svar på
; Kun en masse ligegyldigt brok, om at det virkeligt er for galt, at
diskutere et spil, som det ikke er sikkert, at alle har fået spillet endnu.

EOD herfra.

Fra : Anders Lauge Madsen

Dato : 25-04-02 12:49

> Trial & Error er det begreb, at man i et spil, prøver og prøver, at komme
> forbi et sted, kun for hele tiden at dø.

Jeps - men nu syntes jeg nok at du bruger udtrykket i en lige lovligt bred
forstand. Det eneste eksempel du har nævnt er sniperne på en enkelt bane.
Sådan en har MOHAA også. Og hvad med landgangen i MOHAA - der døde jeg en
hel del flere gange end på den Jedi Knight-bane du nævner.

At du har svært ved at gå forsigtigt frem gør vel ikke denne bane til Trial
& Error?

Et godt eksempel på Trial & Error er spillet Stupid Invaders, hvor man på et
tidspunkt skal vælge mellem tre døre. Vælger man en af de forkerte bliver
man spontant slået ihjel, og må loade seneste savegame.

At du er blevet frustreret over disse snipere har så været et problem for
dig. Men egentlig Trial & Error ville jeg ikke kalde dit eksempel.

På en af de sidste baner hvor man jagter hovedskurken, kommer man på et
tidspunkt til tre døre - præcis ligesom Stupid Invaders. Havde du brugt det
som eksempel kunne jeg bedre følge dig.

> Den eneste måde, at komme videre på, er at lade sig dø, for at finde ud
af,
> hvor f.eks fjenden stod henne, da de skød dig.

Eller snige sig frem og holde øjne og ører åbne.

Mvh

Anders

Fra : Herold

Dato : 25-04-02 13:37

> Den eneste måde, at komme videre på, er at lade sig dø, for at finde ud
af,
> hvor f.eks fjenden stod henne, da de skød dig.

Okay? Oftest ramte de mig ikke første gang, så det var let at se hvorfra
skuddet kom.

> Hvis så samtidigt spillet er halv-dårligt designet, uden nogen fornemmelse
> for enemy-placements.........at fjenderne bare er kylet ind på banen,
> nærmest som en eftertanke.....så gør det kun sagen værre.

Heldigt at det ikke er tilfældet i JKII så... :)

Fra : Herold

Dato : 25-04-02 12:04

> Jedi Knight 2, er dårligt designet, banedesignet er uinspirerende, spillet
> vælter sig i trial & error og sudden death øjeblikker.

Bah... Det er skam "revolutionerende" ;)

> Hvis du ikke bruger quick-save stort set næsten hele tiden, bliver du
> konstant snipet af Greedo'er, der som regel befinder sig 800 meter oppe,

> en afstats du ikke kan se, UDEN at du bruger sniper-scope.

Det er rigtigt. På den anden side er det kun en del af spillet, og en af de
få ting, pånær de store walkers, der gør at du ikke er direkte
uovervindelig.

> Dårligt dårligt Star Wars spil.

Nej da... lev dog lidt.

> Det vejer lidt op på det, at man kan bruge lys-sværd senere hen, men det
er
> stadig ikke et afsindtigt godt spil.

Selve shooterdelen ville have været et svagt spil i sig selv, men blandingen
af at det er Star Wars og at du bliver en almighty jedi gør det hele til en
succes.

Fra : Kristian

Dato : 25-04-02 12:14

Er spillet i en dvd boks eller i en Papæske ?

Fra : Filthy few

Dato : 25-04-02 12:31

"Kristian" <Falk-Petersen@adslhome.dk> wrote in message
> Er spillet i en dvd boks eller i en Papæske ?

I DVD boks.

Anders

Fra : Sadat

Dato : 25-04-02 19:08

"Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> wrote in message

[Snip]

Banerne er dårlige og grafikken er på højde med Quake 3 standard (den engine
det selvfølgelig kører på). Eneste fede ved spillet er lys-sværdet og jedi
tricksne.

Ved ikke hvordan historien er siden jeg ikke gad at følge med i den.....

Jeg vil kalde det et meget underholdende B spil....

--
Sadat ~ No Ones Iller

- What would you do if it was you?