MS Windows
briani 27239
FAT vs NTFS.
Fra : Thomas Hansen

Dato : 25-04-02 07:57

Hej Gruppe.

Har lige installeret. Win XP pro (virker upåklageligt), og under
installationen,
blev jeg spurgt om jeg ville konverterer fra FAT32 til NTFS,
i første omgang har jeg svaret nej, og så er det jeg vil høre jer om
følgende.

Hvad er fordelen ved NTFS?

Kan jeg godt nøjes med at gøre det ved en enkelt partition, uden at ødelægge
data på en anden partition som stadig køre FAT?

Hilsen Thomas

Fra : Leony

Dato : 25-04-02 08:16

"Thomas Hansen" <thomas.taaning@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er fordelen ved NTFS?

Læs fordelene her:
http://www.techtv.com/screensavers/windowstips/story/0,24330,3201552,00.html
Så kan du vurdere om det er noget du har brug for.

> Kan jeg godt nøjes med at gøre det ved en enkelt partition, uden at
ødelægge
> data på en anden partition som stadig køre FAT?

Ja
Du skal bare huske at du ikke kan skifte fra ntfs til fat32 uden at slette
alt på partitionen.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Morten

Dato : 25-04-02 10:56

> Du skal bare huske at du ikke kan skifte fra ntfs til fat32 uden at slette
> alt på partitionen.

Er der ikke noget med, at programmer som fx Partition Magic kan
klare den opgave? Synes jeg bare, jeg læste i en gammel tråd?

Mvh.
Morten

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-04-02 13:47

Thu, 25 Apr 2002 11:55:33 +0200, skrev "Morten"
<morten789@hotmail.com>:

>Er der ikke noget med, at programmer som fx Partition Magic kan
>klare den opgave? Synes jeg bare, jeg læste i en gammel tråd?

Jo, men Windows selv kan ikke klare det.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Morten

Dato : 25-04-02 15:04

> Jo, men Windows selv kan ikke klare det.

Det syn's jeg nu heller ikke fremgik af mit indlæg

Mvh.
Morten

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-04-02 11:30

"Thomas Hansen" <thomas.taaning@mobilixnet.dk> wrote in message
> Hvad er fordelen ved NTFS?

En kammerat mistede sin Win2000 installation under et nedbrud i går.
Partitionen var FAT32 og et par systemfiler var væk. Det var aldrig sket med
NTFS.

Har du brug for NTFS ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Asix

Dato : 25-04-02 19:19

Jeg syntes også at mit NTFS kører upåklageligt..

Asix

Fra : Jens S

Dato : 25-04-02 21:30

> En kammerat mistede sin Win2000 installation under et nedbrud i går.
> Partitionen var FAT32 og et par systemfiler var væk. Det var aldrig sket
med
> NTFS.

Dette skete for en af mine venners XP installation for 14 dage siden, og han
kørte...... ja, rigtigt. NTFS!

De bedste hilsner
Jens

Fra : Jens S