VANSKELIGHEDER MED AT FINDE BINÆR-SIDERNE
Fra : Hans Poulsen

Dato : 25-04-02 07:11

Til dato er det ikke lykkedes mig at finde dk.binaer-siderne.
Flere gange har jeg prøvet http://www.usenet.dk, og det nærmeste,
jeg kommer dér, er dk.binaer.film + motor og dk.binaer.historie
og dk.videnskab.historie.lokalhistorie.
Fylder jeg derefter søgeords-feltet ud, begynder jeg blot at køre i ring.

Hvordan når jeg frem til "the real thing"?.

Venlig hilsen
Hans Poulsen

Fra : Bent Fleron

Dato : 25-04-02 07:22

"Hans Poulsen" <hans.poulsen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ring.

> Hvordan når jeg frem til "the real thing"?.

Kan du ikke lige beskrive hvad det er, du søger:
Vil du læse om dk.binaer-siderne ?
Vil du abonnere på dk.binaersiderne ?
--
mvh Bent Fleron

Fra : Hans Poulsen

Dato : 25-04-02 12:22

"Bent Fleron" <bent@fleron.dk> wrote in message news:<3cc7a092$0$267$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
> ring.

> Kan du ikke lige beskrive hvad det er, du søger:

Tak for dit svar.

Diverse slægtsforskere spørger ofte hinanden til råds.
Der kan være tale om en kopi af en side i kirkebogen,
der er vanskelig at tyde, og spørgeren meddeler så, at
siden er blevet lagt på dk.binaer eller lignende. Ideen
er da, at vi andre skal prøve at se, om vi kan læse teksten
fra kirkesiden. Det er den tekst, jeg gerne vil i selskab med,
og det er den kilde, jeg ikke kan finde.

Med venlig hilsen
Hans Poulsen

Fra : Arne Eckmann

Dato : 25-04-02 12:36

On 25 Apr 2002 04:22:22 -0700, hans.poulsen@post.tele.dk (Hans
Poulsen) wrote:

> [...]
>fra kirkesiden. Det er den tekst, jeg gerne vil i selskab med,
>og det er den kilde, jeg ikke kan finde.

Det er desværre ikke alle udbydere, der fører de binære grupper. Og de
webbaserede tjenester som fx. Google groups og Mailgate fører ikke de
binære grupper - endvidere fører Sunsite heller ikke gruppen.

Som TDC kunde kan fx. få adgang til de binære grupper via news.tele.dk

med venlig hilsen
Arne

Fra : Bent Fleron

Dato : 26-04-02 11:19

> [...]
> fra kirkesiden. Det er den tekst, jeg gerne vil i selskab med,
> og det er den kilde, jeg ikke kan finde.

Du har 2 muligheder. Den ene er at abonnere direkte på
dk.binaer.historie hvis din udbyder tillader det.
Den anden mulighed kan du se i headerne på dette indlæg som jeg har
ladet stå. Der er 2 indlæg fra dig og et fra mig. Ved f. eks. at
klikke på et af de links der begynder med News: kommer du direkte
tilbage til den msg, det handler om.
Det samme kan du gøre med de binære links der er sat korrekt op med
Follow-Up til denne gruppe. Du behøver altså ikke abonnere på
binærgruppen, hvis indsenderen af den binære fil har båret sig rigtig
ad. Problemet med Follow-UpTo (FUT) har været diskuteret til hudløshed
her, så lad os endelig ikke starte op igen, men er du i tvivl om
fremgangsmåden er du selvfølgelig velkommen til at spørge.

Ved du godt at når du skriver med store bogstaver i emnelinien så
svarer det til at du råber ? )

--
Med venlig hilsen Bent Fleron

Fra : JPo

Dato : 25-04-02 07:38

På øverste værkstedslinie er en ikon der viser "Nyhedsgrupper". Tryk på den,
og når billedet med nyhedsgrupper kommer frem, skriver du i søgerubrikken
"dk.binaer" - så kommer alle de danske binærsider frem, og så kan du
abonnerer på hvilke af dem du vil.

mvh.
jpo

Fra : Arne Feldborg

Dato : 25-04-02 10:47

hans.poulsen@post.tele.dk (Hans Poulsen) skrev 24 Apr 2002 23:10:46
-0700

>Til dato er det ikke lykkedes mig at finde dk.binaer-siderne.
>Flere gange har jeg prøvet http://www.usenet.dk, og det nærmeste,
>jeg kommer dér, er dk.binaer.film + motor og dk.binaer.historie

Det du har der er beskrivelsen af de enkelte grupper, samt fundats mv.

Hvis du vil abbonere på gruppen skal du finde den i gruppeoversigten i
dit Usenet program. Husk at opdatere gruppelisten først.

Men du skriver vist via Google, og så er det jo naturligvis der du skal
finde gruppen - jeg er dog ikke klar over om de overhovedet fører de
binære grupper.?

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Arne Eckmann

Dato : 25-04-02 10:54

"Arne Feldborg" <feldborg@haunstrup.dk> skrev i en meddelelse:

> Men du skriver vist via Google, og så er det jo naturligvis der du skal
> finde gruppen - jeg er dog ikke klar over om de overhovedet fører de
> binære grupper.?

I så fald er der tale om noget absolut nyt, idet
Google ikke hidtil har ført binære grupper.

mvh
Arne

Fra : Hans Poulsen

Dato : 25-04-02 16:52

"Arne Eckmann" <intet@svar.dk> wrote in message news:<3cc7d254$0$78772$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> I så fald er der tale om noget absolut nyt, idet
> Google ikke hidtil har ført binære grupper.
>
> mvh
> Arne

Foreløbig tak til de gode mennesker, der er kommet med fine råd.
Om lidt skal jeg rejse på bededagsferie; men så snart jeg kommer
hjem, vil jeg prøve at rette mig efter de anvisninger, der er blevet givet.
Tak - og god ferie!
Venlig hilsen
Hans Poulsen

Fra : Erik Holm

Dato : 25-04-02 13:57

> [...]
> Fylder jeg derefter søgeords-feltet ud, begynder jeg blot at køre i ring.
>
> Hvordan når jeg frem til "the real thing"?.

Jamen the real thing i vores sammenhæng ER jo netop dk.binaer.historie, som
du selv nævner at have set, så sådan set har du ikke noget problem. Gruppen
er tænkt som en fælles gruppe, som vi og andre grupper med historisk
interesse kan bruge til at poste eksempelvis billeder.

Vh.
Erik