ftp med applet
Fra : Thomas Riisgaard

Dato : 04-02-01 12:37

Hej
Jeg vil høre om der er nogen der ved om det er muligt at overføre en fil fra
den lokale computer til en server fra en applet. Hvis ja, hvilke klasser
skal man så se efter. Jeg ved ikke helt hvor jeg skal begynde?

På forhånd tak

Thomas

Fra : Simon Mikkelsen

Dato : 04-02-01 18:30

D. Sun, 4 Feb 2001 12:36:54 +0100 syntes "Thomas Riisgaard"
<thomasr@imv.au.dk> at dk.edb.programmering.java skulle vide at
<95jejn$p7a$1@news.net.uni-c.dk>.

>Jeg vil høre om der er nogen der ved om det er muligt at overføre en fil fra
>den lokale computer til en server fra en applet. Hvis ja, hvilke klasser
>skal man så se efter. Jeg ved ikke helt hvor jeg skal begynde?

En applet kan ikke læse filer på den computer den kører på [1] [2], så det
kan man desværre ikke.

[1] Hvis man havde en webserver kørende på computeren, ville det nok være
muligt at læse en fil gennem denne.

[2] Her iberegner jeg ikke div. sikkerhedshuller i Internet Explore.

--
Mvh. Simon Mikkelsen, stud. ing.

www.zipban.dk - gratis reklame til din hjemmeside

Fra : Bear

Dato : 05-02-01 00:42

> [...]
> den lokale computer til en server fra en applet. Hvis ja, hvilke klasser
> skal man så se efter. Jeg ved ikke helt hvor jeg skal begynde?

Det er muligt at lave et FTP program i en applet, men for at kontakte andre
servere end den applet'en ligger på, skal du gøre applet'en signed. Her er
en forklaring af hvad det er: http://home.istar.ca/~neutron/signedparm/ og
hvordan det gøres.

Hvis du skal lave en FTP klient har jeg lidt sourcekode her:
http://bear.adsl.dk/java/FTPClient/ftp
det er langt fra færdigt. Jeg har stadig ikke fundet ud af hvordan man
finder ud af hvornår en DataInputStream slutter.

Og her er en applet med FTP klient:
http://bear.adsl.dk/java/FTPClient/Ftpdemo.zip

http://bear.adsl.dk er min server. Den er ikke altid online, men næsten.

Bear