Fysisk Tryk på Køler for at systemet virke~
Fra : TBC

Dato : 24-04-02 22:29

Hej, mit system er MEGET usatbilt. Det vil kun virke hvis jeg fysisk
tilfører tryk på cooleren ned mod CPU'en. (ud over det tryk coolerens egen
installation udvirker)

Hvad kan dette skyldes, er mit bundkort fucked eller ?

Fra : [5250] Jens

Dato : 24-04-02 22:46

TBC wrote:
> Hej, mit system er MEGET usatbilt. Det vil kun virke hvis jeg fysisk
> tilfører tryk på cooleren ned mod CPU'en. (ud over det tryk coolerens egen
> installation udvirker)

Pas på med det, cpu'en kan revne og det er ikke noget som du kan få
byttet på garantien.

Som der har stået i andre lignende tråde, måske er køleren vendt forkert?

Fra : Morten & Charlotte C~

Dato : 25-04-02 06:01

Eller prøv med køle pasta, hvis der ikke er ordenlig varme overførsel til
køleren bliver cpu'en varm og systemet bliver ustabilt

MVH
Morten

Fra : Dr. Ahcir

Dato : 25-04-02 13:28

"TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote in message
> [...]
> installation udvirker)
>
> Hvad kan dette skyldes, er mit bundkort fucked eller ?

99,99% sikkert på at det er en dårlig lodding på hovedkortet som forårsaker
dette.
En bekjent av meg hadde det samme problemet, vi la en bit med gummi under
hovedkortet så fungerte det.
Vi sendte det selvfølgelig inn til garantirep. og fikk tilsendt et nytt HK.
Det er liten vits å prøve å lodde selv for å finne feilen (da skal du være
heldig) for det er jo X-antall millioner loddepunkter og feilen kan være
veldig vanskelig å lokalisere.