MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Blå skærm
Fra : agon

Dato : 24-04-02 21:37

Der er tilsyneladende mange skrappe folk her, så I må bære over med mig,
hvis mit spørgsmål er dybt naivt.

Mit problem er, at min computer er blevet stadig mere ustabil således at
jeg nu får blå skærme næsten konstant. Der er tilsyneladende ikke noget
specifikt der udløser det. Det sker både når jer er på nettet og når jeg
bruger tekstbehandling og øvrige programmer. Det eneste jeg selv har
gjort ved PC'en er, at jeg har installeret en brænder - jeg har prøvet
at afinstallere den, det hjælper ikke. Jeg har også formateret og
geninstalleret. Jeg har også prøvet at fjerne drivere til printer og
modem.

Fejlmeddelelsen på den blå skærm lyder ca. sådan: en alvorlig
undtagelsestilstand opstod OE opstod ved 0028:C0005338 i VXD VMM(01)
+00004338.

Kan man udlede noget som helst brugbart af det??

Jeg er ikke nogen computer-haj - så svar må gerne være i så klar tale
som overhovedet muligt.

Tak

http://www.kandu.dk/

Fra : Mike

Dato : 24-04-02 21:59

> [...]
>
> Fejlmeddelelsen på den blå skærm lyder ca. sådan: en alvorlig
> undtagelsestilstand opstod OE opstod ved 0028:C0005338 i VXD VMM(01)

Måske er der fejl i en af dine RAM blokke... Jeg har nemlig prøvet noget nær
det samme som det du nævner der, og der var det mine RAM det var galt med.

MVH
Mike

Fra : agon

Dato : 24-04-02 22:52

Tak for svaret Mike.

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 24-04-02 22:19

"agon" <agon.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Fejlmeddelelsen på den blå skærm lyder ca. sådan: en alvorlig
> undtagelsestilstand opstod OE opstod ved 0028:C0005338 i VXD VMM(01)
> +00004338.

prøv at søg på www.google.com på fejlnummeret. Det er ret ofte at der er
andre
der har haft det samme problem.

Venligst Larsen

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 24-04-02 22:25

"Lars Lienhøft Larsen" <lars.lienhoeft.larsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> prøv at søg på www.google.com på fejlnummeret. Det er ret ofte at der er
> andre
> der har haft det samme problem.

Jeg søgte selv lige for sjov skyld...
Kig lige på denne side: http://www.techadvice.com/w98/errors/1/er_00010.htm
der står vist noget du kan bruge. Hvis ikke du forstår det må du jo spørge i
gruppen igen. (medmindre der er en anden venlig sjæl der vil forklare det
nærmere her).

Venligst
Larsen

Fra : Peter T.

Dato : 24-04-02 22:36

"agon" <agon.news@kandu.dk> wrote in news:eEEx8.2851$HZ2.301936
@news000.worldonline.dk:

> [...]
>
> Fejlmeddelelsen på den blå skærm lyder ca. sådan: en alvorlig
> undtagelsestilstand opstod OE opstod ved 0028:C0005338 i VXD VMM(01)

Som Mike skriver, kan det være en fejl på dine ramblokke. Dem kan du teste
ved at hente memtest86 på <http://www.teresaudio.com/memtest86/>. Når du
har gjort det (du er stadig i windows), tager du en formatteret diskette,
smider den i drevet.
Du pakker nu memtest86 ud og lægger de 4 filer i et nyt katalog på din
harddisk og bagefter kører du filen install.bat, som skriver data på din
diskette. Når den sag er klaret (og din pc forhåbentligt ikke er gået ned
inden da), genstarter du pcen, som nu vil boote op på floppydisken og
automatisk lave en test af dine ram. Lad så pcen stå og snurre i et par
timer eller tre og kig da til den og se om programmet melder om defekte
ramkredse.
Ellers kan jeg ikke hjælpe dig.

--
Mvh. Peter T.
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 25-04-02 06:29

"agon" <agon.news@kandu.dk> skrev....

> Kan man udlede noget som helst brugbart af det??

Som Lars også er inde på, så er det en typisk fejlmeddelelse når din
computer er for varm.

Det er relativt simpelt at konstatere om varme er problemet: Hiv
kabinettet af maskinen og kør uden. Det burde eliminere dit
varmeproblem. Hvis ja, så ved du nu hvad der er galt, men mangler at
finde årsagen.

Jeg ville starte med en grundig rensning af alle blæsere og
køleprofiler i min maskine.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm