Teoridelen af sejlerprøven
Fra : Øistein wind

Dato : 24-04-02 20:27

hejsa.
Hvor og hvornår kan man tage den teoretiske sejlerprøve?
Jeg havde forestillet mig på en aftenskole, men jeg tror kun det foregår om
vinteren.
Nogen der ved noget?
Hilsen Øistein

Fra : Mogens Skov

Dato : 24-04-02 22:45

Det er rigtigt, at den almindeligste måde at tage den teoretiske del af
Duelighedsprøven i Sejlads er at følge et aftenskolekursus vinteren igennem.
Det er afgjort også her du får flest timer for færrest penge. Haster det er
der imidlertid andre muligheder. Hvis du søger via www.google.com, finder du
bl.a Svendborg Sejlerskole, og Københavns Sejlerskole, som kører korte
(dyre) kurser året rundt.
I sin tid, var jeg med til at lave duelighedskurser på Mallorca, hvor man
kunne kombinere en god ferieoplevelse med erhvervelsen af et
Duelighedsbevis. Jeg tror, at der i dag findes noget lignende i Grækenland.
Mvh. Mogens Skov

Fra : Christian Riis

Dato : 25-04-02 08:46

> [...]
> kunne kombinere en god ferieoplevelse med erhvervelsen af et
> Duelighedsbevis. Jeg tror, at der i dag findes noget lignende i

For fem-skes år siden tog jeg både den praktiske og teoretiske del på en uge
i Hundige (pris ca. 3.000 kr). Ham der holdte kurset hed Claus ??? og han
havde også kurser på Mallorca om vinteren.

Christian

Fra : Jens Juul

Dato : 25-04-02 11:57

>Hvor og hvornår kan man tage den teoretiske sejlerprøve?
>Jeg havde forestillet mig på en aftenskole, men jeg tror kun det foregår
>om
>vinteren.

Hej
Du kan også tage det på mange af sommerhøjskolerne til en rimelig pris.
Det fordre naturligvis at du har lyst til at tage på en uges
sommerhøjskole ophold. Jeg tror Oure højskole er dem der har flest
sejlertilbud. Her kan du kombinere det med match-race, surfing eller noget
helt andet. Skælskør højskole har vist også et flot udbud. Alle skolerne
er på nettet med kataloger, priser mv.

Mvh Jens

Fra : Øistein wind

Dato : 27-04-02 00:00

OKay.. fedt. Tak for svarene. Jeg finder lige ud af om jeg skal vente til
vinbteren, eller om jeg skal tage det i sommerferien.
Hilsen Øistein

..