Hjælp Nokia 6210 !
Fra : JYDEN

Dato : 24-04-02 20:18

Min Nokia 6210 mister pludselig signalstyrke (falder fra fem blokke til
nul).

Hvad skyldtes dette ????

tul@jyde.dk

Fra : N. Pedersen

Dato : 24-04-02 21:23

> Min Nokia 6210 mister pludselig signalstyrke (falder fra fem blokke til
> nul). Hvad skyldtes dette ????

Det kan skyldes mange ting. Du må beskrive din fejl lidt mere. Hvilken
operatør du bruger evt., og om du er på farten osv.

Fra : JYDEN

Dato : 24-04-02 22:34

Jeg bruger Telmore !

Den er stort set tændt hele tiden til og fra arbejde samt på arbejde..

Bruger den i håndfritsæt i bilen.

Fra : M.S.R.

Dato : 24-04-02 21:56

Mange N6210 har denne svaghed.

Jeg har lige selv fået ombyttet min til en N6310 pga. disse problemer. Inden
havde jeg den til ombytning og rep. 5 gange og stadig uden at problemet blev
løst.

Både børsen og andre aviser har skrevet om dette problem en del gange. Flere
telekæder har ligefrem droppet at sælge den.

/msr

Fra : JYDEN

Dato : 24-04-02 22:02

Det var da nogen af en trøst, har lige købt den brugt
uden garanti, hvad koster det ca. at få lavet den eller skal
man bare åbne skraldespanden og smide den deri..

Hvis det er tilfældet er det sidste gang jeg har købt Nokia..

PS: Solgte samtidig min Siemens C35i, det var aldrig problemmer med den,
men den passede i ikke i det håndfrisæt som sad i min (nye) bil....

Fra : N. Pedersen

Dato : 24-04-02 22:26

> Det var da nogen af en trøst, har lige købt den brugt
> uden garanti, hvad koster det ca. at få lavet den eller skal
> man bare åbne skraldespanden og smide den deri..

Jeg vil da godt købe den for en plov istedet for du skal smide den ud.

Fra : JYDEN

Dato : 24-04-02 22:35

Bare en "skrivemåde"

Men det kan da ikke passe en så dyr telefon er smaksfyldt med fejl..

Nokia må da tilbyde at reparere disse telefoner uanset om garantien er
udløbet eller ej..

Hvis de ikke vil rette op på deres fejl, må det give folk stof
til eftertanke næste gang de skifter den gamle ud...

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 24-04-02 23:48

Jeg forstår slet ingen ting af alt det i snakker om!

Jeg købte min i Sonofonbutikken til 1495 kr. for 1½ år siden, og den har
virket upåklageligt. Jeg er snakker meget i den, skriver osse sms'er og
bruger både headset og bilinstallation. Har aldrig haft et eneste problem
med den, og vil til stadighed påstå, at det til prisen er den bedste telefon
på markedet!
I øvrigt forstår jeg ikke påstandende om at butikker har nægtet at sælge
dem, det har jeg aldrig været ude for. Jeg læser flere forskellige aviser,
og har da heller ikke set udpræget mange klager om den specifikke telefon.

Alt i alt jeg er godt tilfreds!

/Lasse out!

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 25-04-02 05:35

"Lasse Rønlev" <r@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg forstår slet ingen ting af alt det i snakker om!

Heller ikke her.

> [...]
> bruger både headset og bilinstallation. Har aldrig haft et eneste problem
> med den, og vil til stadighed påstå, at det til prisen er den bedste

Jeg er faktisk enig med dig.
--

Mvh. Kai Hoffmann
www.hoffmann.cc

Fra : Fischer

Dato : 25-04-02 05:59

> Heller ikke her.

Og hvad kan JYDEN bruge det til?
Jeg tror godt at I kunne forstå ham hvis jeres 6210 pludselig strejkede.

Der er vist ingen tvivl om, at Nokia 6210 er en af de mest fejlbehæftede
telefoner der nogen sinde er produceret.
Nogle af dem virker åbenbart perfekt mens andre fejler og kan repareres igen
og igen uden nogensinde at blive i orden.

*Fischer

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 25-04-02 16:18

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Der er vist ingen tvivl om, at Nokia 6210 er en af de mest fejlbehæftede
> telefoner der nogen sinde er produceret.

Det er din påstand. Jeg kender ikke nogen der har haft problemer med den. Et
af problemerne er nok at det bliver blæst op med hvor stort problemet er.
Uvilkårligt lægger man mere mærke til dem der siger der er fejl på den de
kender som en eller andens ven har haft, end alle dem der er fejlfri. Den
måde det bliver blæst op på her, får det til at lyde som om det er 9 ud af
10 telefoner der er fejl på. Den tror jeg ikke på. Jeg mener, og mange andre
mener stadig det er en af de bedste mobiltelefoner der er lavet til dato.
--

Mvh. Kai Hoffmann
www.hoffmann.cc

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 25-04-02 05:37

"JYDEN" <tul@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> Det var da nogen af en trøst, har lige købt den brugt
> uden garanti, hvad koster det ca. at få lavet den eller skal
> man bare åbne skraldespanden og smide den deri..

Ved du hvor gammel den er? Hvis den er under 1½ år gammel, så er der stadig
garanti på den. Grunden til at den er solgt til dig, det må være at den er
varm eller man vidste den var defekt.
--

Mvh. Kai Hoffmann
www.hoffmann.cc

Fra : JYDEN

Dato : 25-04-02 20:04

Købte den af min lillebror, som købte den da han havde firma
Det har han nu lukket.
Den er ikke varm, men over et år gammel.
Hvis du mener købeloven om 2 års garanti galt dengang,
vil jeg prøve at kontakte Nokia med købskvitteringen.

PS: Tyv tror hver mand sjæler....

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 25-04-02 20:11

> Købte den af min lillebror, som købte den da han havde firma

Ok.

> Det har han nu lukket.

Kedeligt.

> Den er ikke varm, men over et år gammel.
> Hvis du mener købeloven om 2 års garanti galt dengang,
> vil jeg prøve at kontakte Nokia med købskvitteringen.

Nej, fra Nokia's side er der 1½ års garanti. Du behøver ikke kvitering for
info står i stregkoderne i telefonen.
--

Mvh. Kai Hoffmann
www.hoffmann.cc

Fra : JYDEN

Dato : 25-04-02 20:17

Tak for hjælpen !

Nogle som har erfaringer med Nokias rep. tider...

Fra : M.S.R.

Dato : 25-04-02 20:31

> Nogle som har erfaringer med Nokias rep. tider...

Det er ikke selv Nokia som foretager rep. af deres telefoner. Ofte har den
enkelte operatør indgået aftale med et bestemt værksted. Det er dog i
tilfælde af ombytning EMTScenter, Glostrup som tager sig af det fornødne.

/msr

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 25-04-02 21:12

> Tak for hjælpen !

Det var da så lidt.

> Nogle som har erfaringer med Nokias rep. tider...

Kommer an på hvor du går hen. Skal jeg have lavet noget, så går jeg lige ned
om hjørnet. Der venter jeg mens de laver den. Du kan evt kigge på:
http://www.emtscenter.com/ Det er en mulighed.
--

Mvh. Kai Hoffmann
www.hoffmann.cc