MS Windows
briani 27239
Glemt admin password
Fra : Lars N

Dato : 24-04-02 18:16

Hej NG

Hvis nu man har glemt sit administrator password på Windows 2000 pro. ( og
det har jeg ) kan man så ikke komme ind i systemet uden at skulle
geninstallere ?
Administrator kontoen er den eneste der er på pc'en

Lars

Fra : Peter Jensen

Dato : 24-04-02 19:03

"Lars N" scribbled:

> [...]
> geninstallere ?
> Administrator kontoen er den eneste der er på pc'en

Find en DOS eller Linux boot disk med NTFS support. Find SAM filen.
Crack den med et af de mange dertil indrettede programmer (LC3). Du skal
dog have adgang til en hulens masse computerkraft, og det er ikke
sikkert at det virker. Jeg kender ikke Win2k så godt, men måske kan du
også bare slette SAM filen. Der er ikke meget der kan forhindre dig i at
bryde ind i en computer som du har fysisk adgang til.

Du burde dog aldrig bruge Administator kontoen, men altid en superbruger
konto. Så undgår du den slags problemer en anden gang (hvis du da
skriver admin passwordet ned og låser det inde).

Havde du haft en guest konto findes der også en hack der giver
administrator rettigheder til et hvilket som helst program, men det er
en anden sag ...
--
PeKaJe

Fra : Lars N

Dato : 24-04-02 19:21

> [...]
>
> Havde du haft en guest konto findes der også en hack der giver
> administrator rettigheder til et hvilket som helst program, men det er

Kan man evt. hente logfilerne ud fra den ?
Pc'en er en jeg skal lave noget fejlcheck på og den har stået stille så lang
tid at der ikke er nogen der kan huske passwordet mere, så hvis jeg bare
kunne få logfilerne ud ville det være fint.

Lars

Fra : Snuden

Dato : 24-04-02 20:14

On Wed, 24 Apr 2002 20:20:46 +0200, "Lars N" <lane@jubiipost.dk>
wrote:

> [...]
>tid at der ikke er nogen der kan huske passwordet mere, så hvis jeg bare
>kunne få logfilerne ud ville det være fint.

nope, det får du ikke noget ud af.. passwordet står i SAM og kun der..
og det er krypteret, så det er brute force eller eftertrykkelig
ransagelse af hukommelsen.. afhængigt af hvor patchet den er kan du
forsøge dig med nogen af de hacks der findes

mvh
Snuden

Fra : Peter Jensen

Dato : 24-04-02 20:24

"Lars N" scribbled:

> [...]
> så lang tid at der ikke er nogen der kan huske passwordet mere, så
> hvis jeg bare kunne få logfilerne ud ville det være fint.

Hvis du bare skal bruge nogle filer fra disken, så find en boot
diskette. Jeg har ikke en liggende, men da jeg sidst skulle finde en tog
det ikke mere end en halv times systematisk søgen (febrilsk bladren
på nettet med google og yahoo. Prøv at benytte søgeordene NTFS, mount,
DOS, Linux, boot disk eller kombinationer af disse.
--
PeKaJe