Flere IP-adresser på en Cisco 677
Fra : Michael Hyldsgaard

Dato : 24-04-02 16:19

Jeg sidder her med en Cisco 677 på en Tiscali ADSL-forbindelse og har fået
tildelt nogle ekstra IP-adresser. Routeren er lige nu konfigureret "helt
normalt", dvs. med én IP, NAT og DHCP...

I brevet fra Tiscali står der nu:

---------------------
I forbindelse med de faste IP-adresser vil vi gøre opmærksom på, at Cisco
677 routeren skal sættes op med et VIP0-interface i stedet for (Ethernet)
eth0.
Adressen på eth0-interfacet vil blive tildelt af Tiscali og må IKKE ændres
manuelt.
Dog skal netmasken på eth0 sættes til 255.255.255.255
---------------

Hvad pokker er det lige de vil have mig til, at skrive til routeren for at
få den konfigureret med de nye IP-adresser og få dem routet ind på nogle af
de interne IP-adresser?

/Michael

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-04-02 16:49

Wed, 24 Apr 2002 17:18:59 +0200, skrev "Michael Hyldsgaard"
<michael@fjern_jirty.dk>:

>Jeg sidder her med en Cisco 677 på en Tiscali ADSL-forbindelse og har fået
>tildelt nogle ekstra IP-adresser. Routeren er lige nu konfigureret "helt
>normalt", dvs. med én IP, NAT og DHCP...

Spørgsmål om konfiguration af routere hører hjemme i
news:dk.edb.netvaerk og ikke her.

Evt. i en intern gruppe, hvis det er noget udbyderspecifikt med
opsætning af routeren.

Fra
<http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.internet.udbydere.xdsl>:
Uønskede emner:
* Opsætning af routere og andet udstyr som tilsluttes
xDSL-modemet henvises til grupperne dk.edb.netværk og
dk.edb.sikkerhed.

med venlig hilsen
Knud
--
Er du i tvivl om hvilken nyhedsgruppe, du skal bruge?
Du kan læse alt om de forskellige grupper på

Fra : Tumlehund

Dato : 30-04-02 16:30

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> Spørgsmål om konfiguration af routere hører hjemme i
> news:dk.edb.netvaerk og ikke her.

[klip]
Godt vi har dig, Knud

Fra : Tumlehund

Dato : 30-04-02 16:28

"Michael Hyldsgaard" <michael@fjern_jirty.dk> wrote in message
> [...]
> tildelt nogle ekstra IP-adresser. Routeren er lige nu konfigureret "helt
> normalt", dvs. med én IP, NAT og DHCP...

Jeg har lige læst nedenstående inlæg og kom i den forbindelse til at tænke
på, hvad du har skrevet i din ansøgning til RIPE for at få de ekstra
adresser?

Jeg står selv overfor at skulle søge om flere IP-adresser, men har forstået
at det er rimelig svært at få, da den nuværende IP version er ved at være
presset (ca. 70% er udnyttet).

Kunne jeg evt. få lov til at se den ansøgning du har sendt til Tiscali/RIPE,
så jeg ikke får skrevet noget helt sludder...?

Jeg har selv nogle servere kørende, men er i tvivl om hvilke argumenter der
skal til for at få hul på bylden.

Håber du kan hjælpe.