Funny Games og Braise - Moi
Fra : Morten DH

Dato : 24-04-02 14:24

Er sådan et par film til at opdrive i DK nogen steder? Helst som lejefilm...

Nogen der har set dem og gider kommentere dem?

Fra : nikolaj borg

Dato : 24-04-02 14:35

Morten DH wrote:
> Er sådan et par film til at opdrive i DK nogen steder? Helst som
> lejefilm...
>
> Nogen der har set dem og gider kommentere dem?

Funny Games er en fed, temmeligt atypisk film. Den er ikke så blodig, som
man kunne forvente, men ganske skræmmende (til dels i betydningen
"chokerende"). Du har iøvrigt lige misset et par chancer for at få den set,
eftersom den har været i TV et par gange på det seneste og også var med til
natfilmfestivalen.

/Nikolaj

Fra : Morten DH

Dato : 24-04-02 14:43

nikolaj borg <nikol@jSbPoArMg.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Puyx8.2263$kp3.250623@news010.worldonline.dk...

> [...]
set,
> eftersom den har været i TV et par gange på det seneste og også var med

Læste netop om den i forbindelse med natfilmfestivalen - havde da ikke i min
vildeste fantasi forestillet mig den kom på tv - hvem sendte dog den?!?

Fra : zcully

Dato : 24-04-02 15:22

Den var på DR1 for en halvanden måneds tid siden og blev genudsendt på
selvsamme kanal for ca. en uge siden...

/Zcully

Fra : ottesen

Dato : 24-04-02 14:53

"Morten DH" <morten@no-spam-drejoe.dk> wrote in message
> Er sådan et par film til at opdrive i DK nogen steder? Helst som
lejefilm...

> Nogen der har set dem og gider kommentere dem?

Jeg mener at du kan leje den i Blockbuster - Århus (Frederiks Allé). De
har en lille samling som de kalder "Art Film". Det er muligt - at det er
købefilm men det mener jeg nu ikke....
Filmen kan i øvrigt stærkt anbefales.

/ottesen

Fra : Duggi

Dato : 24-04-02 15:36

> Er sådan et par film til at opdrive i DK nogen steder? Helst som
lejefilm...

> Nogen der har set dem og gider kommentere dem?

Funny games er cool og væmmelig. Kan anbefales.

Du kan finde den i video biksen på Trøjborg (Århus N) til en flad ti'er og
sikkert derfor også i Jægergårdsgade.

/Klaus

Fra : Nospam

Dato : 26-04-02 00:55

Jeg så Braise Moi, da den gik inde i Gloria.
Om den er værd at se, må siges at være en smagssag. Dog kan den virke meget
anstødende, da der er nogle temmelig eksplicitte scener i den, specielt en
voldtægts scene, der er brutal og intet er overladt til fantasien.
Ellers er det en typisk god "road movie" meget i stil med Thelma & Louise,
bare mere hård og meget mere voldsom.
Efter min mening er den absolut anbefalelses værdig.
Det skulle undre mig meget, hvis den ikke er til at opdrive....Jeg foreslår
laser disken eller en anden dvd butik med meget import
Martin