DDR PC2700 (333 MHz)
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 24-04-02 13:11

Hej

Jeg har lige investeret i et Soltek SL-75DRV5 motherboard med tilhørende
PC2700 DDR RAM (333 MHz).

I BIOS Kan jeg vælge at mine RAM skal køre 166 MHz (gange 2 giver de der
333 MHz).

Men selv om jeg gør det, siger SiSOft Sandra stadigvæk, at jeg kun kører 2
x 133 MHz på mine RAM.

Er det SiSoft der har en fejl ?

Findes der andre programmer, som kan fortælle mig RAM hastigheden ?

Er der andre der har dette problem _

--
Best Regards / Med venlig hilsen
___________

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 24-04-02 13:32

Michael Vilhelmsen <Michael.Vilhelmsen.NoSpam@Microcom.Com> wrote in

> [...]
> kører 2 x 133 MHz på mine RAM.
>
> Er det SiSoft der har en fejl ?
>
> Findes der andre programmer, som kan fortælle mig RAM hastigheden ?

Desuden siger SiSoft at mit Chipset er et KT286A i stedet for KT333, som
det jo er !

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 24-04-02 13:56

Opdater SiSoft... De har nok ikke nået at få afprøvet og patchet dit
bundkort.

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

"Michael Vilhelmsen" <Michael.Vilhelmsen.NoSpam@Microcom.Com> skrev i en
meddelelse news:Xns91FA93E6E5C4AMichaelVilhelmsenNoS@212.54.64.135...

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 24-04-02 14:21

"Michael Lund Sørensen" <hold-diskussionen-i@nyhedsgruppen-tak.dk> wrote
in news:IXxx8.2736$HZ2.275756@news000.worldonline.dk:

Har allerede den nyeste version !

Michael

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 24-04-02 14:24

"Michael Lund Sørensen" <hold-diskussionen-i@nyhedsgruppen-tak.dk> wrote in

Men du har ret i, at SiSoft er problemet.
De siger det jo selv på deres hjemmeside

Jeg kan jo bare kigge der først.

Tak for hjælpen.

Mihcael

Fra : Jakob M

Dato : 24-04-02 16:29

Michael Vilhelmsen wrote:
> Findes der andre programmer, som kan fortælle mig RAM hastigheden ?

Prøv WCPUID http://www.h-oda.com/

Mvh
Jakob

--
"I have a plan so cunning, you can put a tail on it, and call it a
weasel", Lord Blackadder.

Fra : BB

Dato : 24-04-02 17:16

"Jakob M" <r49@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jakob
>
> --
> "I have a plan so cunning, you can put a tail on it, and call it a

Den gør det samme. Har v. 3.0f

VH.
BB
København

*Remove NOSPAM in my mail address for personal mail.*

Fra : Jakob M

Dato : 25-04-02 00:42

BB wrote:
> Den gør det samme. Har v. 3.0f

Du kan jo prøve at lave en memorytest i Sandra, med begge indstillinger,
så burde du kunne se forskel på resultatet.

Mvh
Jakob

Fra : BB

Dato : 25-04-02 16:52

Jakob M skrev:

> Du kan jo prøve at lave en memorytest i Sandra, med begge
> indstillinger, så burde du kunne se forskel på resultatet.
>
> Mvh
> Jakob

4:5 (333)
test1 test2

1:1 (266)
test1 test2

Ud af de tal kan jeg hverken se det ene eller det andet.

Fra : Jakob M

Dato : 25-04-02 22:28

BB wrote:
> 4:5 (333)
> test1 test2
> 2007 2007
> 1895 1894
>
> 1:1 (266)
> test1 test2
> 1942 1942
> 1795 1816

4:5 testen er hurtigere end 1:1 testen. Det tyder jo på at din RAM kører
166Mhz som den skal, uanset hvad diverse programmer siger. Forskellen er
ikke overvældende, og det har også været et af kritikpunkterne ved dette
chipset (KT333). Du kan måske få lidt mere ud af din RAM ved at optimere
indstillingerne. Læs f.eks denne grundige anmeldelse
http://www.lostcircuits.com/motherboard/asus_a7v333/ specielt afsnittet
om RAM

Mvh
Jakob

Fra : BB

Dato : 26-04-02 09:47

Jakob M skrev:

> [...]
> kritikpunkterne ved dette chipset (KT333). Du kan måske få lidt mere
> ud af din RAM ved at optimere indstillingerne. Læs f.eks denne

Tak for linket.
Skal lige læse det igennem.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-04-02 20:57

"Jakob M" <r49@hotmail.com> wrote in message

> Prøv WCPUID http://www.h-oda.com/

Øhhh, hvorfor:
You can not download it from your access point.

Your access point was prohibited
because other member did the dishonest operation.

Fra : [5250] Jens

Dato : 24-04-02 23:48

Bjarke Hansen wrote:
> "Jakob M" <r49@hotmail.com> wrote in message

> Øhhh, hvorfor:
> You can not download it from your access point.
> Your access point was prohibited
> because other member did the dishonest operation.

Din udbyder er blokeret for adgang, sandsynligvis fordi en anden bruger
prøvede at cracke sig vej ind i serveren eller har måske sendt
spam/virus eller lign.

Fra : Lars

Dato : 25-04-02 07:28

<https://vip.megaproxy.com/go/_mp_framed?http://www.h-oda.com/>