Dungeon Siege (longish)
Fra : cb

Dato : 24-04-02 12:42

Hej

Nogle i gruppen som spiller dette spil?
Har selv spillet i nogle dage og læst en masse om spillet. Umiddelbart
virker det meget lovende, især med Siege-Editoren der skulle komme ud i maj.
Multiplayer delen ser ud til at have problemer med at køre ordentligt...lidt
ligesom med D2 i sin tid. Men forhåbentligt bliver det bedre med en snarligt
ventet patch.

Første indtryk var smuk grafik, ekstrem god lydside (med EAX, audigyplayer
og 5.1 speakers), og en yderst interessant karakter-udvikling. Med
Siege-Editoren ser det ud til, at spillet endvidere kunne udvikle sig til et
decideret rollespil eller noget helt tredje, alt efter hvad man nu har lyst
til at bygge.

Nogle folk er blevet alvorligt skuffede over DS, men såvidt jeg kan se er
det hovedsageligt pga. fejlfortolkning af udtrykket action-rpg (som står på
pakken). Det er et ACTION-spil med rpg-elementer, nemlig karakterudvikling.
Dvs næsten ingen fokus på historien og spillerens evne til at involvere sig
og påvirke denne. Mange sammenligner spillet med D2, men grundlæggende synes
jeg DS fanger den gode gamle Diablo 1 stemning bedere end Diablo 2 gør.

Der er ligeledes slået meget hårdt ned på spillets manglende antisnyd eller
mulighed for secure-characters, selv den mest uduelige og åndsforladte
cheater kan på ingen tid lave sin egen bane med kun en enkelt goblin med 1
hp der dropper et zykkosværd og en million xp.
Umiddelbart virker det tosset (vi så jo hvordan D2 blev ruineret af duping
og fusk) MEN Diablo2 var absolut ikke lavet til at man (os spillere) kunne
modifisere spillet som man havde lyst - det er Dungeon Siege. Yderligere kan
host´en "kick" eller "ban" player, og i mine øjne er man således ude over
det problem (men vi får at se)

Lad høre "fellow-gamers" hvad i synz om spillet. :)

cb

Fra : Jesper Christensen

Dato : 25-04-02 21:07

Jeg synes det er et suverænt spil.

Stemningen er helt fantastisk sammen med grafik og lyd. Den måde man styrer
på er forvirrende i starten men meget fleksibel. Og så er jeg i øvrigt enig
med dig i at dette spil er en bedre efterløber til D1 end D2 var.

Mange gode timer gemt i dette spil også på LAN.

--
Med Venlig Hilsen/Kind Regards
Jesper "BigJay" Christensen
www.sportsindex.dk/ekspert/nhl/
GO LEAFS GO!!!

Fra : Arcana

Dato : 25-04-02 23:21

"cb" <clausb@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Nogle i gruppen som spiller dette spil?

Jeg har demoen, og jeg synes at Micro$oft har snuppet de bedste ting fra
Darkstone og Diablo og kombineret dem. Rimelig vellykket. Men det er stadig
RPG-lite.

Næ, så glæder jeg mig, til Morrowind er her om en uges tid eller to!

arc@na