MS Windows
briani 27239
XP på net - uden messenger
Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 24-04-02 09:41

Hvordan slår man det såkaldte 'messenger' fra.
Jeg ønsker ikke min maskine skal forbinde sig andre steder end mit eget valg
(utopi?)

hvis nettet er trukket ud ved opstart får jeg en icon som siger at messenger
ikke er connected. Jeg tolker den således at det er den hvis netstikket er
i.

finn

--
--- CykelSmeden.... edb på gadeplan

Hvis intet er anført, taler jeg om RH 7.1
og når jeg spørger, er det bare fordi jeg ved for lidt!

Fra : Martin K

Dato : 24-04-02 09:52

CykelSmeden fra Aalborg wrote:
> Hvordan slår man det såkaldte 'messenger' fra.

Jeg læste her i denne gruppe et link til en vejledning (på nettet) om
hvordan man kunne fjerne det. Jeg kan ikke huske hvem der kom med den, men
her kommer den igen. Og hvis nogler mener de har rettighederne til teksten
må de da bare skrive det, i tidernes morgen lavede jeg nemlig bare en cut 'n
paste:

Husk når du ville slette windowsmessenger SKAL du afslutte programmet nede
ved uret.
Derefter kan du gå til de punkter nedenunder.

1. Brug Notepad, Åben filen \windows\inf\sysoc.inf
2. Ændre linie hvor der står

msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7

Til

msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,,7

3. Gå til Kontrolpanel, vælg tilføj/fjern programmer, og vælg "Windows
Components" tag.
4. "Windows Messenger" ville nu vise sig på listen. Fjern den som du gør ved
andre programmer.

Hvis man ikke kan fjerne den via tilføj/fjern programmer

1. start - Kør - og skriv følgende: RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection
%windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove
--
Martin K

Fra : Jacob Mjelde

Dato : 24-04-02 11:23

Hvis du gerne vil bruge Messenger, men den bare ikke skal logge på selv.
Skal du bare slå- "Log på ved Start" fra........Hilsen Jacob

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-04-02 12:47

Wed, 24 Apr 2002 12:23:02 +0200, skrev "Jacob Mjelde"
<jacobmjelde@b2mail.dk>:

>[Indlæg + bundcitat fraklippet]

Det kniber åbentbart stadig med at huske (selv om du har kunnet
gøre det et par gange i den forløbne måned) at citere efter
netiketten, så du ryger også en tur ned i det dybe sorte hul.
*ploink*

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 24-04-02 20:40

------klip

------klipigen
"Jacob Mjelde" <jacobmjelde@b2mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du gerne vil bruge Messenger, men den bare ikke skal logge på selv.
> Skal du bare slå- "Log på ved Start" fra........Hilsen Jacob

Tak for hjælpen, nu har jeg fået stadset slået fra og det forbliver det
indtil jeg har fundet ud af om det kan bruges til noget fornuftigt.

finn

-------- format ingen hindring for hjælp. [ejheller manglende]

Fra : Martin K

Dato : 25-04-02 11:31

> Tak for hjælpen, nu har jeg fået stadset slået fra og det forbliver
> det indtil jeg har fundet ud af om det kan bruges til noget
> fornuftigt.

Så lidt, men du burde ligesom Knud anbefaler Jacob, følge citatteknikken:

Martin K

Fra : F.Larsen

Dato : 26-04-02 00:22

"CykelSmeden fra Aalborg" <outlook@acnord.SLET.dk> wrote in message
> Hvordan slår man det såkaldte 'messenger' fra.

Tweak XP er din ven:
http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=979

--
Flemming