MS Windows
briani 27239
sider popper op når windows startes
Fra : Poul

Dato : 24-04-02 09:25

Hej Gruppe

Når jeg tænder computeren er der begyndt at poppe nogle internet sider op
(behøver jeg sige det er porno) jeg har slettet alle cookies jeg har kørt
programmet ad-aware (fjerner også cookies) og ellers kikket i msconfig og
start biblioteket men der er intet nogen af stederne som kunne sørge for at
de popper op, der er heller ikke nogle programmer i min opstart som kunne
sørge for de kommer op. Er der nogen der ved hvor jeg mere kan søge, eller
skal jeg ominstalere hele skidet.

Hilsen Poul E M

Fra : scn

Dato : 24-04-02 09:42

"Poul" <pollefyr@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogle programmer i min opstart som kunne sørge for de kommer op. Er
> der nogen der ved hvor jeg mere kan søge, eller skal jeg ominstalere

Og du er sikker på at du bruger den sidste nye opdatering til AD-Aware?
men refupdate, kan den hentes.
husk at henvise til mappen med refupdate fra AD-Aware
den nyeste reflist.sig er fra 23-04-2002

Søren
http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : Poul

Dato : 24-04-02 10:54

Det hjalp desværre ikke at opdatere den ad-aware og det er den dato min er
fra også så hvis der var andre der havde en god ide ville jeg da gerne høre
eller læse om den.

HilsenPoul M

Fra : scn

Dato : 24-04-02 11:09

> Det hjalp desværre ikke at opdatere den ad-aware og det er den dato
> min er fra også så hvis der var andre der havde en god ide ville jeg
> da gerne høre eller læse om den.

Læste lige indlæget igen, og hvis det kun er lige efter opstart, lyder
det som om der startets et lille program, som aktivere siderne.

det kan være at "The Cleaner" kan hjælpe...
http://www.moosoft.com/thecleaner/
Der kan du se de programmer der kører
(og så kan du jo lige se om der nogle trojanske heste :))

hvilken windows er det?
(hvis der skal rettes i hvilke programmer der skal startes)

Fra : Poul

Dato : 24-04-02 11:38

Jeg tænkte på at huske at skrive det gennem hele det første inlæg, men jeg
kan se jeg glemte det. Jeg kører med Windows XP
Jeg prøver lige at hente det program du omtaler det kunne jo være sjovt at
finde fejlen uden en ominstalering

Hilsen Poul E M

Fra : Poul

Dato : 24-04-02 12:42

Det program kunne detsværre heller ikke hjælpe, findes der ikke en
autoeces.bat og en config.sys fil i xp kan det ikke være i sådan en der står
noget der ikke må.

Hilsen Poul E M

Fra : Poul

Dato : 24-04-02 13:16

Så hjalp programmet mig alligevel, jeg slettede noget fra regedit som så
mistænklig ud og så var det pludselig væk tusind tak for hjælpen.

Hilsen Poul E M

Fra : scn

Dato : 24-04-02 14:25

> Så hjalp programmet mig alligevel, jeg slettede noget fra regedit som
> så mistænklig ud og så var det pludselig væk tusind tak for hjælpen.

Det var da heldigt :)