PIII 1200 + ASUS P2B-B ?
Fra : jerry

Dato : 24-04-02 10:12

Har lige investeret i en "370SPC slotkey" fra slot 1 > FC-PGA cpu.

Såfrem mit gf4mx kan køre 89 mhz på agp, burde jeg i teorien så ikke kunne
køre med en PIII 1200, FC-PGA til 1,7v (set på edbpriser) evt. med lidt
hjælp af programmet softfsb, pga. 1 mhz bug i Asus bios. ????

mvh jerry

Fra : Peter Pan

Dato : 24-04-02 16:44

"jerry" <jedi-piapips@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> køre med en PIII 1200, FC-PGA til 1,7v (set på edbpriser) evt. med lidt
> hjælp af programmet softfsb, pga. 1 mhz bug i Asus bios. ????

Det lyder helt forkert dette.

P3 1200 MHz findes kun i Tualatin version. Og den kører med 1,475v.
Så har du fundet en P3 CuMine 1200 MHz på edbpriser, er der en fejl på
edbpriser.

De sidste P3 CuMine processor hedder 1100 / 1133 MHz.

P2B serien kan ikke køre med 11 eller højere som multiplier sammen med 100
eller højere FSB.
Det kan dog omgåes med SoftFSB. Men vær opmærksom på at du så skal sætte din
FSB til 66. Og da AGP divideren bliver sat automatisk ved boot, bliver den
sat til 1/1 (66 MHz) , og der bliver den selvom du hæver FSB'en med SoftFSB
til 100 (så din AGP kommer til at køre 100 MHz - usund løsning)

Enkelte boards i P2B serien har dog en jumper til at stille denne AGP
divider. (bl.a. P2B-F) Jeg ved ikke lige om P2B-B har den?

Hold dig derfor til P3 1000 MHz eller Celeron 1000 MHz. Som begge kører
problemfrit.

Mvh
Anders

Fra : jerry

Dato : 24-04-02 16:46

mener da godt, at man kan køre med en 133 mhz cpu med dette board, såfrem
grafikkortet supporter 89 mhz på agp.

mvh jerry.

Fra : Peter Pan

Dato : 24-04-02 17:24

> mener da godt, at man kan køre med en 133 mhz cpu med dette board, såfrem
> grafikkortet supporter 89 mhz på agp.

Nogle af P2B seriens kort kan godt køre 133 FSB. Men dette er uofficielt og
er ren overclockning af bundkortet og AGP kortet. Men jeg ser ikke lige hvor
dette kommer ind i denne forbindelse??? Eksisterede der en Pentium 3 CuMine
1200/133 MHz processor, ja så vil den kunne køre.. Men det eksistere
desværre ikke.

Mvh
Anders

Fra : jerry

Dato : 24-04-02 19:38

Tilsyneladende må der så være en fejl på edbpriser. Da der på deres side er
angivet 1,7v på 1200 mhz modellen.

tjek evt.

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244598093

Fra : Jens

Dato : 24-04-02 22:03

Jo jo der er en P3 helt op til 1,4GHz
SL657 1.40 GHz-S 133 MHz FC-PGA2
SL5XL 1.40 GHz-S 133 MHz FC-PGA2
SL5QL 1.26 GHz-S 133 MHz FC-PGA2
SL5PM 1.20 GHz 133 MHz FC-PGA2
SL5LW 1.26 GHz-S 133 MHz FC-PGA2

Kik her
http://processorfinder.intel.com/scripts/list.asp?ProcFam=25&CorSpd=ALL&SysB
usSpd=ALL&PkgType=ALL

Jens

Fra : Jens

Dato : 24-04-02 22:06

Min fejl det er jo FC-PGA2 hmm
Jeg skal Huske at læse rigtigt!!!!

Jens

Fra : Peter Pan

Dato : 25-04-02 16:30

> "Jens" <jenses@"FJERNES"indbakke.dk> skrev i en meddelelse

Ja, jeg havde styr på tingene..(checkede faktisk Intels hjemmeside for at
være 300% sikker.)

Og den de sælger på edbpriser er SL5PM, så det er en Tualatin.

Mvh
Anders