MS Windows
briani 27239
Ghost og XP
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 24-04-02 08:12

Hej

Nu har jeg på 2 maskiner installeret Windows XP prof.

På ingen af maskinerne kan jeg "ghoste" med harddisk med Symantec Ghost
program.
Det er versio 6 af programmet.

Jeg kan godt ghoste en Windows 2000 workstation som også kører NTFS.

Men altså ikke Windows XP.

Er der nogen der ved hvorfor ?

Eller hvad jeg kan gøre ?

--
Best Regards / Med venlig hilsen
___________

Fra : Mogens

Dato : 24-04-02 08:21

"Michael Vilhelmsen" <Michael.Vilhelmsen.NoSpam@Microcom.Com> wrote in
message news:Xns91FA5DA08FF81MichaelVilhelmsenNoS@212.54.64.135...
> [...]
> program.
> Det er versio 6 af programmet.
>
> Jeg kan godt ghoste en Windows 2000 workstation som også kører NTFS.

Du skal nok opgadere til Ghost 2002 for at køre med XP

Mogens

Fra : P.Sørensen

Dato : 24-04-02 10:07

> Du skal nok opgadere til Ghost 2002 for at køre med XP
>
> Mogens

Jeg forsøger mig i disse dage med 2002 - men kan heller ikke få den til at
virke. Jeg prøver at flytte en partition (C: drevet med windowsXP) over på
en ny harddisk, men den fryser med teksten checking ntfs volume, please
wait...".
Kiggede på Nortons support sider, hvor man foreslog at bruge MS dos i stedet
for PC dos, men jeg kan ikke få ms dos filerne over på en diskette:
"command.com could not be opened for reading.." Kunne heller ikke med en
disk formatteret i W98, ej heller med en W98 start disk.
Så jeg ved snart ikke - med mindre der er nogen, der kender løsningen på
dette, gider jeg snart ikke prøve Ghost mere.
hilsen Preben

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 24-04-02 10:34

"P.Sørensen" <psi@vestnet.dk> wrote in

> [...]
> Så jeg ved snart ikke - med mindre der er nogen, der kender løsningen
> på dette, gider jeg snart ikke prøve Ghost mere.

Findes der et godt alternativ til Ghost

Fra : ha

Dato : 24-04-02 11:46

Det samme skete her, er nu skiftet til .....

> Findes der et godt alternativ til Ghost

PowerQuest Drive Image 5, det funker bare.

mvh
ha

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-04-02 12:41

Wed, 24 Apr 2002 09:34:05 GMT, skrev Michael Vilhelmsen
<Michael.Vilhelmsen.NoSpam@Microcom.Com>:

>Findes der et godt alternativ til Ghost

Powerquest drive image er et lign. program.

<http://www.powerquest.com/driveimage/>

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 24-04-02 14:27

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev:
> Powerquest drive image er et lign. program.
>
> <http://www.powerquest.com/driveimage/>

Ja og det fungerer upåklageligt her i XP.

/Mikael

Fra : F.Larsen

Dato : 26-04-02 00:44

"Michael Vilhelmsen" <Michael.Vilhelmsen.NoSpam@Microcom.Com> wrote in
message news:Xns91FA75AE8AECFMichaelVilhelmsenNoS@212.54.64.135...

Jeg bruger ghost 7 ... virker fint her på et WinXP drev med NTFS
Havde de samme problmer med ghost 6

--
Flemming
Støjdæmp din PC: http://hjem.get2net.dk/Quake2/AlphaPal8045T/index.htm

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-04-02 21:35

"P.Sørensen" <psi@vestnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Så jeg ved snart ikke - med mindre der er nogen, der kender løsningen på
> dette, gider jeg snart ikke prøve Ghost mere.

Jeg bruger Ghost 2002 til xp og den virker fortrinligt. Jeg bruger dog
fat32, så derfor har jeg ikke kendskab til understøttelse af ntfs, men det
står vel hos Norton.
Forskellen på en diskette med PC dos og MS dos er, at PC dos max kan lave et
image på 2 gb. Den stopper herefter i det den siger, at der ikke er mere
ledig plads.
Med MS dos kan den fortsætte ud over 2 gb.
Jeg ved ikke hvordan du laver en MS dos diskette, siden den skriver, at den
ikke kan åbne command.com, som slet ikke skal åbnes, men bare kopieres.
Men det er faktisk så nemt. Gå i Stifinder. Højreklik på a-drevet og vælg
Formater og ving af ud for det nederste pkt. Opret en ms-dos startdiskette.
Så lægges alle nødvendige filer over, og man skal kun kopiere ghost filen
over. Man kan evt. også lægge en musedriver på, da det kan være lettere at
bruge musen end tastaturet.

Kurt

Fra : Madsen

Dato : 25-04-02 00:40

Kurt B. Andersen skrev:

> Forskellen på en diskette med PC dos og MS dos er, at PC dos max
> kan lave et image på 2 gb. Den stopper herefter i det den siger,
> at der ikke er mere ledig plads.
> Med MS dos kan den fortsætte ud over 2 gb.

Jeg bruger PowerQuest Driveimage 4 på min pc som kører Win2000 og
WinXP i FAT32. Bootdisken til DriveImage starter noget der hedder
Caldera Dr. Dos og den har den samme filbegrænsning på 2 GB. men
fortsætter dog med at lave det antal imagefiler der skal til for at
få alt indholdet af disken med. (Image.pqi, Image.002, Image.003 osv.)
Jeg ved så ikke om DriveImage 5 gør det samme.

Egentlig troede jeg at det var FAT32 der satte begrænsningen, men
det er vel egentlig op til 4 GB. filstørrelse den understøtter, er
det ikke? Nogle steder står der to, andre står der 4.

Madsen.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-04-02 21:58

> [...]
> få alt indholdet af disken med. (Image.pqi, Image.002, Image.003 osv.)
> Jeg ved så ikke om DriveImage 5 gør det samme.

Det samme gør Ghost, hvis bare det er msdos filer.

> [...]
> det er vel egentlig op til 4 GB. filstørrelse den understøtter, er
> det ikke? Nogle steder står der to, andre står der 4.

Jeg ved ikke hvorfor begrænsningen er på 2 gb. Win98, ME, 2000 og xp kan
klare filer op til 4 gb, men da man booter på en dosdiskette, er det nok en
dos begrænsning man løber ind i og har slet intet at gøre med hvilket
styresystem der anvendes.

Kurt

Fra : Madsen

Dato : 25-04-02 22:56

Kurt B. Andersen skrev:

> [...]
> dosdiskette, er det nok en dos begrænsning man løber ind i og har
> slet intet at gøre med hvilket styresystem der anvendes.

Det lyder meget sandsynligt.

Madsen.