En gravid hund
Fra : Maria Frederiksen

Dato : 04-02-01 09:42

Hvor lang tid efter parringen kan man måle/se/teste om en hund er med
hvalpe? Og hvordan finder man frem til hvilken dag de kan forventes at
komme? Er det 63 dage efter parringen eller 63 dage efter løbetidens 1. dag?
Og er det overhovedet 63 dage?

Mvh Maria

Fra : Finn Jensen [Shannon~

Dato : 04-02-01 10:03

> [...]
> hvalpe? Og hvordan finder man frem til hvilken dag de kan forventes at
> komme? Er det 63 dage efter parringen eller 63 dage efter løbetidens 1.

En dyrlæge kan mærke hvalpene efter 28 dage. Men visuelt kan du se det efter
5 uger.

Hvalpene kommer 63 dage efter parringen. 61 dage ved en første gangsfødende
tæve.

Når temperaturen på tæven falder til under 37 grader er fødslen nær
forstående.

Jeg syntes at du skulle læse nogle bøger om hvalpefødsler da der oftes
kommer mange ubesværet spørgsmål i forbindelse med en fødsel.

Med venlig hilsen
Finn Jensen
Kennel Runas

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 04-02-01 13:28

> [...]
> Jeg syntes at du skulle læse nogle bøger om hvalpefødsler da der oftes
> kommer mange ubesværet spørgsmål i forbindelse med en fødsel.

Tak for svaret, jeg giver det videre - det er min kære nabos hund, der er
blevet parret her de seneste 2 ugers tid - altså ikke hele tiden *S*

Mvh Maria

Fra : x Vuf x

Dato : 04-02-01 17:00

Sun, 04 Feb 2001 08:42:24 GMT, Maria Frederiksen wrote:

> [...]
>komme? Er det 63 dage efter parringen eller 63 dage efter løbetidens 1. dag?

Man plejer at sige 9 uger minus 1 dag efter første parringsdag.

--
Mvh Sonja sonpet@***mixeren.com fjern de tre *
http://www.sonpet.mixeren.com