array spørgsmål
Fra : Henrik Holm

Dato : 24-04-02 06:32

Hej

jeg sidder og trække nogle data ud fra en oracle database, men jeg har
nogle problemer. Jeg vil gerne hente en kolonne i hver række og addere
dem. Ved følgende kommando for jeg 10 rækker med 4 kolonner fra
databasen og det er kolonne 3, jeg gerne vil have adderet.

$nrows = OCIFetchStatement($stmt,$results);

mvh
Henrik

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 24-04-02 14:58

"Henrik Holm" <hfh@fomfrv.dk> skrev

> [...]
> databasen og det er kolonne 3, jeg gerne vil have adderet.
>
> $nrows = OCIFetchStatement($stmt,$results);

frit hugget fra
http://www.dk.php.net/manual/en/function.ocifetchstatement.php

$nrows = OCIFetchStatement($stmt,$results);
if ( $nrows > 0 ) {
print "<TABLE BORDER=\"1\">\n";
print "<TR>\n";
while ( list( $key, $val ) = each( $results ) ) {
print "<TH>$key</TH>\n";
}
print "</TR>\n";

for ( $i = 0; $i < $nrows; $i++ ) {
reset($results);
print "<TR>\n";
while ( $column = each($results) ) {
$data = $column['value'];
print "<TD>$data[$i]</TD>\n";
}
print "</TR>\n";
}
print "</TABLE>\n";
} else {
echo "No data found<BR>\n";
}
print "$nrows Records Selected<BR>\n";

OCIFreeStatement($stmt);

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør - Pt. Job og opgavesøgende.