Silikone fugerne bliver grønne
Fra : Preben Holm

Dato : 24-04-02 05:21

Mine silikone fuger er begyndt at blive en skrigende grøn farve, som
jeg ikke kan fjerne med en grydesvamp - Hvorfor bliver det pludseligt
et problem, og hvad kan jeg gøre ?

Fra : Carsten Gall

Dato : 24-04-02 10:20

Preben Holm <stonefox58@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cc63262.387390@news.tele.dk...

> Mine silikone fuger er begyndt at blive en skrigende grøn farve, som
> jeg ikke kan fjerne med en grydesvamp - Hvorfor bliver det pludseligt
> et problem, og hvad kan jeg gøre ?

Normalt bliver en silicone fuge, lidt mat og hvid i det efter nogle år.
Hvis man har brugt noget medicin i vandet, kan fugerne tage farve fra
medicinen,
så hvis du har brugt noget med malakitgrønt i kan det være svaret.
Du er helt sikker på at det ikke er alger der er vokset fast på siliconen?

Carsten

Fra : PrebenHolm

Dato : 24-04-02 16:42

jeg regner med det er alger, men de kan ikke fjerne med en grydesvamp.

Fra : Carsten Gall

Dato : 24-04-02 17:13

PrebenHolm <stonefox58@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cc6d215.156726892@news.tele.dk...

> jeg regner med det er alger, men de kan ikke fjerne med en grydesvamp.

Hvis fugen af en eller anden grund er lidt porøs, vokser algerne ind i de
små huller der er, og
er ikke til at fjerne. Men de er ganske uskadelige.
Hvis du beslutter dig for at de skal væk, så skal du fjerne fugen og
lægge en ny, stort arbejde for noget
som kommer igen.

Carsten

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 24-04-02 17:23

Hej Preben
Du skal ikke gøre noget - det er uskadeligt.
Hvis du gnubber alt for meget på silikonefugen kan du komme til at løsne
den.
Lad det endeligt være.
hilsen
Jørgen