Et par begynder spørgsmål om ISDN
Fra : Bjarne Petersen

Dato : 04-02-01 03:18

Hej

Efter at have brugt nogle timer på at få gang i mit ny indkøbte ISDN, er der
et par ting jeg er lidt i tvivl om.

Hvordan finder man ud af om det er nødvendigt at bruge en terminerings
modstand i enden at isdn installationen?

Hvordan skal omskifteren på nt-boksen stå, skal den følge den modstand der
er termineret med?

Da jeg for en del år siden købte mit hus, sad der en ekstra klokke i
værkstedet, den har indtil videre virket uden problemer, men nu er
spørgsmålet om modemet (lasat speed II) kan trække den klokke?

Med venlig hilsen Bjarne Petersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-02-01 11:49

> Hvordan finder man ud af om det er nødvendigt at bruge en terminerings
> modstand i enden at isdn installationen?

Hvis din kabling er længere end 10 meter skal den termineres i begge ender.

> Hvordan skal omskifteren på nt-boksen stå, skal den følge den modstand der
> er termineret med?

Hvis der er terminering i den anden ende: 100 ohm
Hvis der er to kabler med terminering i begge ender: Uendelig ohm
Hvis der ikke er nogen terminering: 0 ohm

> Da jeg for en del år siden købte mit hus, sad der en ekstra klokke i
> værkstedet, den har indtil videre virket uden problemer, men nu er
> spørgsmålet om modemet (lasat speed II) kan trække den klokke?

Jeg tvivler, men det er da forsøget værd. Evt på en port for sig selv.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855