Links med ? eller ref-links
Fra : Morten

Dato : 23-04-02 18:19

Jeg ved at man kan sætte et "?" efter et link. Den side man
havner på kan så på en eller anden måde registrere hvad der står
efter ?.

Hvis man eksempelvis linker til en side hvor de sælger noget kan
de registrere koden efter ?'et og der med give en provision.

Eksempel på link: http://www.adsenger.com/default.asp?ref=xfair
(kun et eksempel firmaet er helt sikkert humbug!)

Det jeg gerne vil have hjælp til er at lave en form der
registrerer koden efter ?'et og selv sætter den ind i formen.

Således at der øverst i en tilmeldingsform automatisk kommer til
at stå: Reffereret af: xxxxxx

Resten af formen kan jeg selv klare.

Nogen der kan hjælpe?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jakob Andersen

Dato : 23-04-02 20:17

"Morten" <ca@lazy.dk> wrote in message news:aa452m$leo$1@sunsite.dk...
> Jeg ved at man kan sætte et "?" efter et link. Den side man
> havner på kan så på en eller anden måde registrere hvad der står
> efter ?.
[SNIP]
> Det jeg gerne vil have hjælp til er at lave en form der
> registrerer koden efter ?'et og selv sætter den ind i formen.

Den sikreste måde at gøre dette på er ved at bruge f.eks. ASP eller PHP hvis
du har adgang til dette, alternativt kan det gøres med javascript.

Spørg i de respektive grupper når du finder ud af hvad du har adgang til

--
Jakob Andersen