Dødsfald:Teatse "MacMermaid" er borte.
Fra : Karst B. Smit

Dato : 04-02-01 02:19

Hej

Teatse Nieuweling er borte.

Teatse oprettede den første Mac BBS, i Danmark.

Navnet var MacMermaid. Det var datidens dk.edb.mac og mere endda netop
på grund af Teatse.

Min opfattelse af Teatse var at han havde en stor kærlighed til Maccen
og dens kunnen især i forbindelse med kommunikation og at han altid stod
klar til at hjælpe når man havde Mac problemer.

Ære være hans minde.

Jeg vil savne ham.

Bisættelsen finder sted tirsdag den 6. februar.

Mødestedet er på Bispejerg kirkegård/Bispebjerg krematorium, Søndre
Kapel kl 13:00. (kom i god tid, døren lukkes ved ceremoniens start)
--
Mvh. Karst B.

Fra : N/A

Dato : 04-02-01 13:18

Fra : Karl Antz

Dato : 04-02-01 13:18

Dødsannoncen var i Politiken idag - desværre ...

--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 04-02-01 13:46

Karl Antz <karlantz@isa.dknet.dk> wrote:

> Dødsannoncen var i Politiken idag - desværre ...

Hvad med begravelsen? Tid, sted? Der er vel nogen der ønsker at vise ham
den sidste ære.
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 04-02-01 13:51

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> Hvad med begravelsen? Tid, sted? Der er vel nogen der ønsker at vise ham
> den sidste ære.

Teatse skal besættes på tirsdag på Bispebjerg Kirkegård kl. 13.00.

--
Ciao Jesper

Fra : Karl Antz

Dato : 04-02-01 13:52

tirsdag kl 13
Bispebjerg Kirkegårs søndre kapel

--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Peter Gersmann

Dato : 04-02-01 14:19

In article <1eob4r8.xt4lyjzhlpv9N%serse@diku.dk>, PerRonne@mac.com
wrote:

> Hvad med begravelsen? Tid, sted? Der er vel nogen der ønsker at vise ham
> den sidste ære.

Avs.

Teatse gjorde så meget for mac-brugerne. MacMermaid - jamen altså hvor
havde vi været uden ham. Det var virkelig en legeplads, hvor alle havde
plads. Det var Teatse som gav plads til Carsten Levins edb-nyheder, som
jeg så i øvrigt siden overtog. Der er en direkte linie fra konferencerne
på MacMermaid til Pol Online og dk.edb.mac. Til blade som MacPlanet og
Mediamac. Så mange aktive mac-brugere er der jo trods alt heller ikke,
og de fleste startede på MacMermaid med Teatse.

Teatses indsats kom måske ikke på radaren hos forhandlerne og resten af
branchen, men det er en indsats af en kvalitet og leveret på et
tidspunkt, der ikke kan gøres op.

Når man derefter tænker på, hvordan den forrige MacBruger formand
behandlede Teatse - Grrr!

//Peter

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 04-02-01 14:46

Altid hjælpsom - uegennyttig.

Jeg har selv været taknemmelig for at have fået hans hjælp siden de
første spæde Mermaid-dage.

venlig hilsen

Martin
In article
<moof.immerfreundlich-C58692.14192904022001@news.inet.tele.dk>, Peter

Fra : clauslundholm@mac.co~

Dato : 04-02-01 17:58

Hejsa.

Ja det er et stort tab til person jeg har arbejdet meget sammen med. Med
mange af de projekter jeg har lavet er det Avalonia Net som har været valget
af hotel, hvor netop Teatse var systemadministrator. Og igennem dem har jeg
lært Teatse at kende.

Teatse var en klog macmand og han vil blive savnet af mange.

--
\Claus Lundholm

Fra : Spritt Schapiro

Dato : 08-02-01 11:19

> Når man derefter tænker på, hvordan den forrige MacBruger formand
> behandlede Teatse - Grrr!

Har du personligt snakket med Teatse om hvordan han havde det med
Jesper? Eller tænker du bare på den lange tråd her i gruppen med
gensidig mudderkastning? Jesper og kæresten havde en del med Teatse at
gøre i forretningsmæssig forbindelse, og jeg havde ikke indtryk af at
der var dårlig luft imellem dem overhovedet. Jeg har aldrig hørt Teatses
reaktion på hele misæren, kun at alle andre havde ondt i røven på hans
vegne. Psykiske problemer/depressioner (uha, jeg nævner det igen) er
åbenbart stadig et tabuord, hvis blotte nævnelse ses som en synd. Jeg er
ikke helt af samme mening, jeg ser det ikke som en slem eller
ultra-privat gemme-væk-i-skabet ting, men en ganske almindelig del af
livet, der ikke er spor skamfuldt, men godt kan kræve venner og
bekendtes støtte og forståelse. Jeg har fandme mange venner der har
gennemgået perioder med depressioner af lettere eller sværre grad, også
nogle der medicineres for det (og siger det åbent), og det ser jeg ikke
som noget skamfuldt eller tys-tys, ligesom jeg heller ikke passer på
ikke at nævne andres sukkersyge, allergi overfor svinekød, diverse
handicaps eller sygdomme. Sådan er livet, og det lever man med så godt
man kan.
Hvis det ikke er den historie du hentyder til, men derimod noget andet
jeg ikke kender til, må du undskylde, så er jeg ikke up-to-date med de
nyeste intriger.
Men jeg synes sgu ikke det er særlig pænt af dig at prøve at skabe
dårlig stemning mod Jesper fordi Teatse er død. Vi reagerer alle med en
"hjælp! Jeg ville ønske jeg havde sagt eller gjort mere eller mindre
mens han var i live" og man kommer nemt til at prøve at finde et sted at
dirrigere sin afmagt og vrede over døden hen. Men den hører fandme ikke
til hos Jesper! Tværtimod ved jeg at Jesper prøvede at støtte op om
Teatse da han hørte han var syg, og bl.a. kontaktede mig for at høre
hvad vi fra Macbruger side evt. kunne gøre. Det synes jeg var betænksomt
gjort, og jeg ved at Jesper var oprigtigt bekymret, oprevet og
personligt berørt, og følte sig afmagtet over reelt ikke at kunne gøre
noget. Personligt gjorde jeg ikke en bjælde, for jeg vidste ikke hvad
jeg skulle gøre, det lod jeg Jesper rode med.

Jeg var meget glad for Teatse som har været en hjælp for mig i min spæde
start på nettet og på Macmermaid, og jeg er ham dybt taknemmelig. Men
jeg kendte ham ikke rigtigt og følte det upassende pludeligt at trænge
mig på i sidste øjeblik. Det er et valg man må tage.

Jeg er dybt ked af at Teatse er død og jeg føler miljøet har mistet en
kapacitet.
Så er den ikke længere.

Kræft er noget forbandet lort.

Spritt

--
*Kultur: http://www.manifestfetishclub.dk *

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 08-02-01 15:45

Spritt Schapiro <spritt@startrekmail.com> wrote:

> [...]
> mig på i sidste øjeblik. Det er et valg man må tage.
>
> Jeg er dybt ked af at Teatse er død og jeg føler miljøet har mistet en

Tusind tak.

Knus fra mig

--
Ciao Jesper

Fra : Karst B. Smit

Dato : 09-02-01 02:13

> Spritt Schapiro <spritt@startrekmail.com> citerede Peter G.

Der kan man se. Jesper viste Teatse den sidste ære ved at være til stede
ved bisættelsen. Mens du Peter, glimrede ved din fravær.

--
Mvh. Karst B.
You moved your mouse. Windows needs to be restarted

Fra : Peter Gersmann

Dato : 09-02-01 06:06

In article <1eojh9l.1qblc5req5ldqN%kbsmitREMOVE@startrekmail.com>,
kbsmitREMOVE@startrekmail.com (Karst B. Smit) wrote:

> Der kan man se. Jesper viste Teatse den sidste ære ved at være til stede
> ved bisættelsen. Mens du Peter, glimrede ved din fravær.

Okay Brian.

Hørt om snestorm og Esbjerg? Det var lidt svært at nå frem. Men en af
mine kolleger var på stedet med en sidste hilsen.

//Peter

Fra : Karst B. Smit

Dato : 05-02-01 21:34

> Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> Hvad med begravelsen? Tid, sted? Der er vel nogen der ønsker at vise ham
> den sidste ære.

Hej Per

Læs mit start indlæg. Der står det hele.

--
Mvh. Karst B.

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 06-02-01 06:27

Karst B. Smit <kbsmitREMOVE@startrekmail.com> wrote:

> Læs mit start indlæg. Der står det hele.

Det er hos mig markeret som "eksisterer, men ikke på min maskine". Som
om det er slettet - hos mig eller CyberCitys server.

Men i øvrigt er det jo besvaret efterfølgende. Bispebjerg Kirkegård,
Søndre Kapel, i dag kl. 13:00. Vi ses vel?

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 04-02-01 20:18

Jørgen Angel <joergen_angel@net.dialog.dk> wrote:

> Er der nogen der kan bekræfte at det er sandt og ikke en ualmindelig
> dårlig spøg?
>

> Jørgen Angel

Nej, det er sandt nok, teatse døde af leverkræft for et par dage siden.
:(((

--
- Peter

http://www.titancity.com/lib/
- et friere, billigere og BEDRE Danmark!

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 04-02-01 23:46

"Karst B. Smit" wrote:

> [...]
>
> Mødestedet er på Bispejerg kirkegård/Bispebjerg krematorium, Søndre
> Kapel kl 13:00. (kom i god tid, døren lukkes ved ceremoniens start)

Det er et meget stort tab, at Teatse ikke er iblandt os mere, jeg håber
at MacBruger's bestyrelse sørger for en rigtig flot buket.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen