Nokia 7210
Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 23-04-02 17:01

Jeg har kigget på denne telefon, og den ser jo bare super lækker ud. Nogen
der tør gætte på hvad den kommer til at koste når den engang kommer ud i
butikkerne......3-4K ?

/Lars

Fra : Tinky Winky

Dato : 26-04-02 00:36

> Jeg har kigget på denne telefon, og den ser jo bare super lækker ud. Nogen
> der tør gætte på hvad den kommer til at koste når den engang kommer ud i
> butikkerne......3-4K ?

Ifølge mobil.nu, ca. 7000 SKR. imodsætning til den før forventede pris på
9000 SKR.

Fra : Dr. Ralph

Dato : 26-04-02 02:51

>Ifølge mobil.nu, ca. 7000 SKR. imodsætning til den før forventede pris på
>9000 SKR.

Disse priser er slet ikke overførlige til det danske marked.
7210 vil skulle konkurere direkte med T68i - og da T68i fås til 4000
kr - så skal du ikke regne med, at 7210 vil komme til at koste mere
end MAX 4500-4700 lige når den kommer ud.

7210 har godt nok på papiret en bedre farveskærm - med 4000 farver -
men til gengæld mangler den både bluetooth og voice-faciliteter.
T68i vil være kongen af mobilmarkedet en rum tid endnu - også efter
7210 er landet.

Tror faktisk kun det er sony-ericsson selv, der kan skabe en ordentlig
jævnbyrdig kokurrent til T68i.

Siemens er på vej med en farvemobil - men det går sløvt til.

Panasonic kommer med GD67 farvemobil - men den mangler en del
funktioner i forhold til T68i.

-------------------------------
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : Tinky Winky

Dato : 27-04-02 14:01

> [...]
> kr - så skal du ikke regne med, at 7210 vil komme til at koste mere
> end MAX 4500-4700 lige når den kommer ud.

SKR 7000,- er ca. DKK 5600,-

Mit gæt er omkring 5000,- lige når den kommer ud. Nokia kan sælge lidt
dyrere end Ericsson.

> [...]
> men til gengæld mangler den både bluetooth og voice-faciliteter.
> T68i vil være kongen af mobilmarkedet en rum tid endnu - også efter

Har den ikke voice dialling?

> Tror faktisk kun det er sony-ericsson selv, der kan skabe en ordentlig
> jævnbyrdig kokurrent til T68i.

Det eneste Ericsson skal gøre, er at lave en T68 der er en lige så hurtig
eller hurtigere end Nokia. Og java implementering måtte de gerne smide i -
bare for at Nokia ikke havde noget som Ericsson ikke har. Især hvis det
skulle vise sig at være en killer application.

> Siemens er på vej med en farvemobil - men det går sløvt til.
>
> Panasonic kommer med GD67 farvemobil - men den mangler en del
> funktioner i forhold til T68i.

Jeg har endnu ikke set noget fra dem eller Motorola, til GSM / Europa, som
kan måle sig med Ericssons (og til dels Nokias) topmodeller.

Fra : Dr. Ralph

Dato : 28-04-02 12:24

>Har den ikke voice dialling?

Ikke ifølge Nokias egen side - men jeg nægter sgu' næsten at tro, de
sender en trendy nyskabende farvemobil på markdet uden voicedial.

-------------------------------
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 26-04-02 12:38

> Jeg har kigget på denne telefon, og den ser jo bare super lækker ud. Nogen
> der tør gætte på hvad den kommer til at koste når den engang kommer ud i
> butikkerne......3-4K ?
Ifølge Nokia kommer den til at koste _lidt_ mere end 8310 gjorde da den kom
på markedet...
Jeg tror ikke Nokia "tør" at skubbe den helt op på de 7000 skr som Tinky
Winky skrev nu når de har fået så mange "anklager" om at de laver dårlige
telefoner (ex 8210 som ifølge dem havde en dårlig konstruktion mht. fugt)
osv.

--
Mvh.
Hans-Jacob

Medlem af TNKD

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 27-04-02 15:58

Fant en artikkel på det svenske tidsskriftet Mobils hjemmeside.
http://www.mobil.nu/nyheter/visa.asp?id=5031&sid=1

Der står det at den vil koste ca SEK 7000,- Det blir ca DKK 5500-5600,-.
Altså omtrent prisen som på T68, stemmer ikke det? Faktisk har Mobil en
sammenligningstest av de to modellene i aprilnummeret (i allfall i den
svenske utgaven). Mobil kommer som du sikkert vet, også ut på dansk.

Telefonen er dritlekker, det er sikkert. Men tastaturet er ikke av det
enkleste å betjene. Det avgjør designet, men hvilket design! Dessverre blir
7210 for kostbar for meg...

Mvh

Thorolv Valentinsen

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 27-04-02 22:15

Hej

"Thorolv Valentinsen" <tvpost@chello.no_SPAMMERS_SOD_OFF> wrote:

>Der står det at den vil koste ca SEK 7000,- Det blir ca DKK 5500-5600,-.
>Altså omtrent prisen som på T68, stemmer ikke det?

Ikke helt, (Sony)Ericsson T68i sælges i Danmark fra omkring Dkr. 3.500,-
ved samtidigt oprettelse af abonnement. www.wannasave.dk

--
M.v.h. Ole®

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 28-04-02 09:56

"Ole Rasmussen" <dont_reply@nospam.dk> wrote in message

> Hej

> Ikke helt, (Sony)Ericsson T68i sælges i Danmark fra omkring Dkr. 3.500,-
> [...]

Det er nok riktig, men jeg forutsetter priser uten abonnement. Dette fordi
prisene med abonnement varierer en god del avhengig av bindingstid,
leverandør og evt kampanjetilbud. Å gi en pris på en mobiltelefon er
vanskelig nok uansett, men jeg velger å holde meg til full pris. Så får man
heller vurdere hva man kan få telefonen for, dersom man velger å kjøpe.

Dermed har vi vel begge rett :)

- Thorolv

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 28-04-02 22:23

Hej igen

> [...]
>heller vurdere hva man kan få telefonen for, dersom man velger å kjøpe.

Jo, ganske enig. - Har checket op på billigste priser her i DK _uden_
abonnement, det ser således ud:

Ericsson T68m Dkr.3.799,- uden abb.
Sony/Ericsson T68i Dkr. 3.932,- uden abb.

Kilde: www.mobilpriser.dk

--
M.v.h. Ole®