Musiksendefladen på P3
Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 23-04-02 17:53

Jeg har fået job hos en virksomhed, hvor P3 buldrer ud af højttalerne
dagen lang. Jeg er normalt ikke vant til at lytte særligt intensivt
til P3, og gør det sjældent når jeg er hjemme, da musikken de spiller
rent ud sagt er noget lort (men det er sagen uvedkommende).

En ting jeg undrer mig over er, at programmerne spiller nøjagtigt det
samme. Dvs når man er færdig med at høre GoMorgen P3, så tar Strax
over med cirka den samme playlist. Eksemplet fra i dag var rigtig
grel, da GoMorgen spillede Caroline Henderson, som den anden sidste
sang, og Strax spillede samme goddamn sang ca. en ½ time senere. Hvor
satan er statsradiofonien på vej henad?

(Fordi jeg ikke har noget liv, gennemgik jeg playlisterne fra Strax og
GoMorgen i dag. Der er 4 overlappere. Jeg gad ikke lure det uduelige
Katapults playliste igennem)

Fra : nikolaj borg

Dato : 23-04-02 17:00

Thomas Lund Hansen wrote:
> [...]
> grel, da GoMorgen spillede Caroline Henderson, som den anden sidste
> sang, og Strax spillede samme goddamn sang ca. en ½ time senere. Hvor

Det mystiske er, at et af deres argumenter for at indføre puter-styring af
playlisten var, at de dermed kunne undgå, at det samme blev spillet hele
tiden. Men nu har de vel fundet ud af, at det er de samme 10 numre, folk vil
høre om og om igen og/eller at deres nære forhold til pladebranchen afhænger
af, at de hyper nogle specifikke numre, som ikke har fået specielt gode
anmeldelser (såsom Caroline Henderson). Men det er da altid noget, at det er
et dansk nummer, der er i mega-heavy rotation.

/Nikolaj
- der savner det gode gamle snobbede P3, hvor værterne vidste noget om
musik og spillede det, de selv syntes var fedt.

Fra : Martin Helbo

Dato : 23-04-02 19:10

> - der savner det gode gamle snobbede P3, hvor værterne vidste noget om
> musik og spillede det, de selv syntes var fedt.

Det er det fede ved natradioen, der er halvdelen af musikken nogen værterne
selv vælger, og man kan tydelig høre forskel på musikken fra vært til vært.
Det er fedt, og der er også nogen af dem der ved meget om musikken og gerne
forklarer om det de spiller.

/Martin Helbo

Fra : AJC

Dato : 23-04-02 20:56

"Martin Helbo" <helbo@webhiker.dk> skrev i en meddelelse
> Det er fedt, og der er også nogen af dem der ved meget om musikken og
gerne
> forklarer om det de spiller.
>
> /Martin Helbo

Hvis du gerne vil lytte til et program hvor værten selv vælger og forklarer
den musik han spiller så kan jeg varmt anbefale programmet "Hithouse" på P4
hver lørdag mellem 16 og 19. Værten er ingen ringere end Jørgen Mylius!

Mvh
AJC.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-05-02 04:37

AJC <samsonjensen@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cc5bc57$0$66945$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
P4
> hver lørdag mellem 16 og 19. Værten er ingen ringere end Jørgen Mylius!

___________

men der er jo også Mylles program søndag kl. 14.30-15.00 hvor han spiller
gamle grand-prix-melodier og fortæller om musikken. Mylle fortæller altid
meget om musikken. det gør han også når han har Aftenradio kl. 19-21 +
22-24, husker ikke hvilke dage. Men det er altså også godt nok på P4.

Hilsen Åge

Fra : John K

Dato : 23-04-02 17:50

> [...]
> grel, da GoMorgen spillede Caroline Henderson, som den anden sidste
> sang, og Strax spillede samme goddamn sang ca. en ½ time senere. Hvor

Det kan selvfølgelig have været i fejl i deres rotations-program. Men der
kan også have været så mange andre grunde - de havde ikke et eller andet
tema med Caroline Henderson?

Mvh

John K

Fra : Zee

Dato : 23-04-02 17:56

Jeg er meget enig.
Det er Dansk(tror jeg nok) har kørt nogle programmer,
hvor forskellige musikere kommer ind og spiller sange de kan lide.
Det har virkelig åbnet dørene for ny og interessant musik,
som vi ALDRIG hører i sendefladen.
Hvad er der galt?
Er det den evindelige hit-parade for at tække så mange lyttere,
som muligt,
så tror jeg de begår en fejl.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-04-02 18:47

Det er ikke bare P3 det er galt med. Det erypisk for alle
tæppebankerradioer. Faktisk også P4

Thomas Lund Hansen <thomas@BACKSPACETHISbendejo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:q63bcu8548iesuql1kjqouej5gflv8dcqe@4ax.com...

Fra : ole damgaard

Dato : 24-04-02 00:33

Jeg er normalt ikke vant til at lytte særligt intensivt
> til P3, og gør det sjældent når jeg er hjemme, da musikken de spiller
> rent ud sagt er noget lort (men det er sagen uvedkommende).

Kære Thomas - ja måske er det sagen uvedkommende - lad nu være med at
argumentere lissom Åge - det klæder ikke gruppens diskussioner. Fordi du
ikke kan lide det er det ikke givet det er lort for alle.

> [...]
> grel, da GoMorgen spillede Caroline Henderson, som den anden sidste
> sang, og Strax spillede samme goddamn sang ca. en ½ time senere. Hvor

Jamen det er dog en grusom katastrofe for det ganske land. Jeg tror jeg med
sikkerhed kan sige, at det ikke er tilsigtet. Det er netop derfor musikken
styres af et af mange forkætret musikstyringsprogram. Den slags programmer
er netop forkætrede fordi alle giver dem skylden for alle fejl - når vi ikke
tør indrømme vore egne fejl, giver vi computerne skylden.
Jeg skal dels indrømme at jeg er ansat i den virksomhed, du kalder
Statsradiofonien (et navn den ikke har haft de sidste 40 år - den hedder
DR). Jeg har netop rejst mig fra en afvikling af P4 aften. Afvikling fra en
selvkørspult med musikstyring. Hen imod kl. 12 kom jeg til at slette ét af
numrene og manglede pludselig ét i forhold til den udmærkede, varierede
playlist, jeg afviklede fra. Hvad gør man - griber i CD-bunken og finder ud
af at sådan op mod kl. 24 er det ret godt med lidt stille stemning mens et
P4-publikum belaver sig på at gå til ro og lægger Lisa Nilssons "En kort en
lang" på. Der er ikke tid til mange musikpolitiske overvejelser.
Alt vel - men kl. 24 tager kollegaen i nabostudiet over - og her har de
mennesker, der i ro og mag har siddet og fodret aftenens playlist fundet ud
af, at "En kort en lang" vil en en blid og rolig åbner på DR-natradioen.
Så er det man tænker - bare der ikke er nogen der lægger mærke til det -
eller osse kunne man håbe, at de er vilde med Lisa Nilsson og har haft en
masse gode oplevelser med at se filmen.

Ovenstående er blot en lille dagligdags beretning fra det virkelige liv i DR
samt i alle andre radiofonier. Èn af mine gode kolleger havde et skilt
hængede over en afviklingspult: Selv den bedste planlægning kan ikke
erstatte svineheld - og jeg vil tilføje: og omvendt.

> (Fordi jeg ikke har noget liv, gennemgik jeg playlisterne fra Strax og
> GoMorgen i dag. Der er 4 overlappere. Jeg gad ikke lure det uduelige
> Katapults playliste igennem)

Til ovenstående vil jeg blot kommentere: Se at få dig et liv.
Det er symptomatisk, at du skal ned at glo i playlister for at finde ud af,
om der er overlappere. Radio opleves ikke via playlister, men via lyd. Hen
igennem dagen er der masser af udskiftninger af lyttere - og mange af dem
opdager overhovedet ikke en overlapper - for de står af og på programmerne,
der bruges som baggrund til en lang række indholdsrige beskæftigelser på
arbejde og i privatliv.

mvh ole

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-04-02 05:06

ole damgaard <odg1@yahoo.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Pamx8.197$Nw.4851@news.get2net.dk...

> [...]

> argumentere lissom Åge - det klæder ikke gruppens diskussioner. Fordi du
> ikke kan lide det er det ikke givet det er lort for alle.

SV: Nej, vi skal helst argumentere som Ole, ellers er det ikke rigtigt.

da GoMorgen spillede Caroline Henderson, som den anden sidste

> Jamen det er dog en grusom katastrofe for det ganske land.

SV: Hvilket på dansk betyder "det er sgu da ikke noget at brokke sig over".
Den argumentationsform styrker min formodning om musikledelsens
bedrevidende. Har du tænkt over om det ikke jer selv der gøder jorden til en
hård argumentationsform ? - I hører overhovedet ikke efter hvad man siger,
hvis man da ikke lige er enige med jer. En sober elller ikke-sober
argumentationsform påvirker jer jo lige lidt.
Vi ser det i øjeblikket med nedlæggelsen af Musikbutikken. Man vil lave
fornyelse og henviser til grand-prix og Stjerne for en aften. I vil
simpelthen ændre vores musiksmag. Hvis vi vil have Kandis-stilen, ja så vil
vi have kandis-stilen og så er det ikke jeres opgave at jorde de programmer
som sender den slags, for derefter at sige at vi vil forny. Fornyelsen
består jo i at tage vores musikgenre fra os, ved ikke at spille den.
Prøv at tænk om der ikke er en grund til mange folks oprør i disse dage.
Men det har i vel ikke engang opdaget. Det er håbløst. Man kan måske sige EN
GRUSOM KATASTROFE FOR DET GANSKE LAND, tsk. tsk.

Hilsen Åge

Fra : Ole Damgaard

Dato : 24-04-02 08:42

Jeg talte til Thomas - ikke dig, Åge.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-04-02 02:38

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg talte til Thomas - ikke dig, Åge.

Tænk, er det her ikke en offentlig debatgruppe?

Hvis der skal være private, uimodsagte indlæg, kunne man så ikke holde dem i
email, da de jo ikke har nogen interesse for os andre, jævnfør
ovenstående...

Claus

Fra : John K

Dato : 27-04-02 16:52

> Hvis der skal være private, uimodsagte indlæg, kunne man så ikke holde dem
> email, da de jo ikke har nogen interesse for os andre, jævnfør
> ovenstående...

*suk*

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-04-02 18:29

Claus Tersgov <clausnews@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aacvc2$2aie$1@news.cybercity.dk...

> Hvis der skal være private, uimodsagte indlæg, kunne man så ikke holde dem
> email, da de jo ikke har nogen interesse for os andre, jævnfør
> ovenstående...
>
> Claus
________

Hørt

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 28-04-02 19:09

On Wed, 24 Apr 2002 09:41:30 +0200, "Ole Damgaard" <odg@dr.dk> wrote:

>Jeg talte til Thomas - ikke dig, Åge.

Hvis det kun er Thomas der mår svare, så vil jeg foreslå
at du kontakter ham via email, og ikke et offentligt forum.

--
Ask me for directions.

Fra : ole damgaard

Dato : 30-04-02 14:28

> Hvis det kun er Thomas der mår svare, så vil jeg foreslå
> at du kontakter ham via email, og ikke et offentligt forum.

Jeg vil da aldrig og kunne da aldrig forbyde åge at blande sig - men når jeg
skrev på denne måde var det for at sige: Jeg ville gerne være med i en
diskussion, som Thomas rejste om P3´s musik-sendeflade. Jeg negligerer Åges
off topic gentagelser, som ødelægger mangen en diskussionsmulighed.
Ovenstående streng beviser det til fulde - det er blevet ét sammensurium,
hvor vi endnu en gang har måttet høre om musikbutikkens nedlæggelse,
dansebandmusikkens fremmarch i andre nordiske lande, dansktoppens påståede
popularitet, Vildsundfestivalens deltagersucces, Heidi Hauges popularitet -
nåh nej, den havde Åge vist glemt i denne omgang.
Undskyld mig - men jeg står bare af.
mvh ole

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 24-04-02 16:32

The weakest link "ole damgaard" <odg1@yahoo.com>, dared to write this
anyway:

>Kære Thomas - ja måske er det sagen uvedkommende - lad nu være med at
>argumentere lissom Åge - det klæder ikke gruppens diskussioner. Fordi du
>ikke kan lide det er det ikke givet det er lort for alle.

Det ER sagen uvedkommende, at den musik P3 spiller igen og igen ikke
falder i min smag.

> [...]
>hængede over en afviklingspult: Selv den bedste planlægning kan ikke
>erstatte svineheld - og jeg vil tilføje: og omvendt.

Hvis det er musikstyringsprogrammet der har en fejl, hvad så med at få
den rettet. Fakta er at det samme nummer blev spillet 2 gange indenfor
en ½ time. Og at 4 numre blev spillet 2 gange i to på hinanden
følgende programmer. Det er sgu da noget sjusk.

>Til ovenstående vil jeg blot kommentere: Se at få dig et liv.
>Det er symptomatisk, at du skal ned at glo i playlister for at finde ud af,
>om der er overlappere. Radio opleves ikke via playlister, men via lyd. Hen

Jeg gloede i de playlister for at være helt sikker på at jeg havde ret
i mine antagelser. Og det havde jeg. Hvad med at kommentere det?

Jeg gentager gerne spørgsmålet: hvorfor blev 4 numre spillet 2 gange i
to på hinanden følgende programmer? For at tækkes de folk der render
fra og til radioen? Hvis man vil høre hitradio, hvor de spiller
numrene igen og igen, kan man høre Voice.

Fra : Wertigo

Dato : 24-04-02 19:04

> [...]
> fra og til radioen? Hvis man vil høre hitradio, hvor de spiller
> numrene igen og igen, kan man høre Voice.

Nu skal det jo så lige siges, at de to programmer spænder over 6 timer. Hvis
en sang bliver spillet fx 6.14 og igen 11.47 synes du så, at der er et
problem?

MvH Mikkel
Der i øvrigt er godt tilfreds med P3's morgen- og formiddagsflade.

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 25-04-02 15:28

The weakest link "Wertigo" <MS_Knudsen@yahoo.com>, dared to write this
anyway:

>Nu skal det jo så lige siges, at de to programmer spænder over 6 timer. Hvis
>en sang bliver spillet fx 6.14 og igen 11.47 synes du så, at der er et
>problem?

Ja det gør jeg faktisk. For der findes 1000-vis af gode sange, og der
kommer massere af plader på gaden hver dag. Men alligevel skal vi høre
de samme sange om og om igen.

Fra : John K

Dato : 25-04-02 14:38

Hvis

> Ja det gør jeg faktisk. For der findes 1000-vis af gode sange, og der
> kommer massere af plader på gaden hver dag. Men alligevel skal vi høre
> de samme sange om og om igen.

Nu er det ikke ensbetydende med at de 1000-vis af gode sange passer ind i
stationens musikprofil.

Mange stationer har måske kun 600 - 800 (nogle endda mindre) titler liggende
i deres rotation.

Jeg syntes ikke det er et problem hvis den samme sang kommer med seks timers
mellemrum, da der i det tidsrum er sket en stor udskiftning i lytterskaren.

Mvh

John K

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-04-02 18:01

John K <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cc806c6$0$10908$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

> Nu er det ikke ensbetydende med at de 1000-vis af gode sange passer ind i
> stationens musikprofil.
______

eller ind i Johns K-omputerkoks univers, haha

Fra : John K

Dato : 25-04-02 22:00

Du er så fat-svag, at det er utroligt du har lov til at gå frit omkring.

EOD.

Fra : Henrik Boegh

Dato : 26-04-02 07:01

John K told the rest of dk.kultur.musik:

> Du er så fat-svag, at det er utroligt du har lov til at gå frit
> omkring.

Normalt bor Tåge-Åge i min kill-file men nu blev jeg sgu' lige
nysgerrig. Tilgengæld fik jeg bekræftet hvorfor han bor der - og han
flyttede hurtigt derind igen.
Jeg er sgu' nok nød til denne ene gang at give John K ret.

> EOD.

Yups - og jeg er i øvrigt lige røget herre off-topic med en totalt
ubrugelig kommentar :)

--
H e n r i k B o e g h ^ http://henrik.boegh.net/?index=usenet
"Mr. Morrison. How 'bout comming down from there and make a record?"

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-04-02 11:18

Henrik Boegh <henrik@boegh.X_net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:27562790.iRNUZkp09i@willemoes.nyboder.boegh.net...

> Jeg er sgu' nok nød til denne ene gang at give John K ret.
______

I min computer er John K-omputerkoks en fejlmelding. Har prøvet at køre
scandisk for at rette fejlen. Men der kommer bare et skilt på skærmen hvor
der står:
"Scandisk har fundet en alvorlig fejl, en såkaldt ulovlig handling, som
hedder John K-omputerkoks og har ikke rettet fejlen, da det er umuligt.
Computeren er kaput. Det anbefales at forsøge at opnå tilladelse til at
dumpe computeren i den lokale bondemands gylletank"

Fra : John K

Dato : 26-04-02 21:27

> [...]
> Computeren er kaput. Det anbefales at forsøge at opnå tilladelse til at
> dumpe computeren i den lokale bondemands gylletank"

Så sælg dog din skide computer og gør en masse mennesker glade...

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 26-04-02 12:27

The weakest link "John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com>, dared to
write this anyway:

> [...]
>mellemrum, da der i det tidsrum er sket en stor udskiftning i lytterskaren.

Jeg kan godt forstå "udskiftning af lytterskare" argumentet, men som
jeg startede med at sige så lytter jeg hele dagen. Og vi har her at
gøre med en radiostation der svjv blærer sig med at have verdens
største diskotek, kun overgået af BBC. Alt i alt kan jeg stadig ikke
forstå, hvorfor de samme 50 plader kører i "døgndrift" fra 6 til 15.

Fra : Chano Andersen

Dato : 27-04-02 02:58

On Fri, 26 Apr 2002 12:26:36 +0100, Thomas Lund Hansen <thomas@BACKSPACETHISbendejo.dk> enlightend everyone in dk.kultur.musik with:
>gøre med en radiostation der svjv blærer sig med at have verdens
>største diskotek, kun overgået af BBC. Alt i alt kan jeg stadig ikke
>forstå, hvorfor de samme 50 plader kører i "døgndrift" fra 6 til 15.

Fordi de ikke kan finde rundt i det store diskotek? Det ville da være en
god grund ;)

Dog er de bedre til at variere det end lokal radioen her, der lader til kun
at spille den samme top 40 mellem 9 og 15... Natten er straks mere varieret,
men der er jo heller ikke så mange lyttere, og der med heller ikke mange
reklame kroner at tjene.

--
Chano Andersen (chano@mrfunny.yi.org)
MSN Messenger: chano_andersen@hotmail.com ICQ: 15377564

Fra : Kasper Aae

Dato : 27-04-02 10:53

On Sat, 27 Apr 2002 03:57:32 +0200, spamtrap@mrfunny.yi.org (Chano
Andersen) wrote:

>Natten er straks mere varieret,
>men der er jo heller ikke så mange lyttere, og der med heller ikke mange
>reklame kroner at tjene.

Er der det om dagen da?

--
Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Chano Andersen

Dato : 28-04-02 03:39

On Sat, 27 Apr 2002 11:53:24 +0200, Kasper Aae <nospam@for.me> enlightend everyone in dk.kultur.musik with:

>Er der det om dagen da?

Der er nok flere... Men byen er jo heller ikke så stor endda ;)

Fra : Kasper Aae

Dato : 28-04-02 11:49

On Sun, 28 Apr 2002 04:39:23 +0200, spamtrap@mrfunny.yi.org (Chano
Andersen) wrote:

>Der er nok flere... Men byen er jo heller ikke så stor endda ;)

Jeg snakker om reklamekronerne.

--
Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-04-02 12:49

Kasper Aae <nospam@for.me> skrev i en
nyhedsmeddelelse:uqkncukrko4c48ir9cp14ul7dpqej5e7ec@4ax.com...

> Jeg snakker om reklamekronerne.
________

Øhh.. hvad ? - gider i at starte forfra ?

Hilsen Åge

Fra : Chano Andersen

Dato : 28-04-02 14:11

On Sun, 28 Apr 2002 12:49:00 +0200, Kasper Aae <nospam@for.me> enlightend everyone in dk.kultur.musik with:

>Jeg snakker om reklamekronerne.

Ah.. Ja, det må der logisk nok være, da der bliver spillet flere reklamer om
dagen end om natten (Men det kunne du jo ikke vide, da jeg ikke skrev det ;)
)

Fra : Kasper Aae

Dato : 28-04-02 20:09

On Sun, 28 Apr 2002 15:10:47 +0200, spamtrap@mrfunny.yi.org (Chano
Andersen) wrote:

>Ah.. Ja, det må der logisk nok være, da der bliver spillet flere reklamer om
>dagen end om natten (Men det kunne du jo ikke vide, da jeg ikke skrev det ;)
>)

Øh...snakker vi stadig om P3?

--
Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-04-02 20:31

Kasper Aae <nospam@for.me> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b6iocu4r6fod6ufp7keblg9iejtud2k4uj@4ax.com...

> Øh...snakker vi stadig om P3?
>
> --
> Kasper Aae
>
> E-mail: rbb at rocketmail.com
________

eller om reklamekroner eller byens størrelse ???

Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-04-02 14:47

Chano Andersen <spamtrap@mrfunny.yi.org> skrev i en
nyhedsmeddelelse:slrnack1cb.4rh.spamtrap@kovu.mrfunny.yi.org...

Natten er straks mere varieret,
> men der er jo heller ikke så mange lyttere, og der med heller ikke mange
> reklame kroner at tjene.
_______

Gud være lovet.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-04-02 02:41

> [...]
> fra og til radioen? Hvis man vil høre hitradio, hvor de spiller
> numrene igen og igen, kan man høre Voice.

Det er ingen fejl, det er helt bevidst. Og Ole Damgård ved det godt.. Der er
vel ingen, der tror på, at OD efter så mange år på DR ikke har hørt om
musikstyring og deres regler for rotation..

Claus

Fra : ole damgaard

Dato : 30-04-02 14:21

> [...]
> vel ingen, der tror på, at OD efter så mange år på DR ikke har hørt om
> musikstyring og deres regler for rotation..

Hvis det samme nummer er blevet afspillet to gange indenfor en halv time, er
det ikke tilsigtet og i det oprindelige svar gav jeg et bud på hvordan sådan
et clash kan opstå - selv med musikstyring er der "håndlagt" musik ind
imellem.
At 4 musiknumre optræder to gange i to programmer, der strækker sig fra 6
til 12 kan sagtens være tilsigtet - det er ganske rigtigt en del af en
rotationsstrategi når man taler om hits. Men nogle mener altså at P3 ikke
skal være hitradio - det er en ganske anden snak.
mvh ole

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 25-04-02 21:42

ole damgaard wrote:

> [...]
> eller osse kunne man håbe, at de er vilde med Lisa Nilsson og har haft en

Det var dog en dårlig/negativ kommentar du har, Ole.
Det Thomas mener, er at man i DR ikke har meget styr på hvad man spiller.

Iøvrigt er det nyt for mig at man kan tale via indlæg, som du påstår at du gør
til Thomas.
Jeg har endnu ikke fået lyd på de indlæg jeg har på skærmen. (Men OK, Ole, du er
ikke den eneste.)

Så jeg beklager at iøvrigt at jeg tillader mig at kommentere dit indlæg.
(Som du jo er fornærmet over at Åge gør.)
Du skal søreme ikke bruge energi på at kommentere dette.

Og så skulle I (Mange af jer) lære at citere. Dvs. klippe overflødig tekst væk.
Og svare under indlægget, Ole. Se engang på linket indsat nederst..!

Mvh. Jørgen
--
Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-04-02 00:07

Jørgen Rasmussen <jorgen-rasmussen@aa.saa.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3CC86A34.B1FD4CA6@aa.saa.dk...
> ole damgaard wrote:

> Det var dog en dårlig/negativ kommentar du har, Ole.
SV: Det tror jeg vi er mange som har bemærket.

> Så jeg beklager at iøvrigt at jeg tillader mig at kommentere dit indlæg.
> (Som du jo er fornærmet over at Åge gør.)
> Du skal søreme ikke bruge energi på at kommentere dette.
SV: Lad os nu se om der ikke kommer en fornærmet bemærkning alt imens der
samtidig køres korstog mod visse musikgenrer

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 26-04-02 21:51

> [...]
> SV: Lad os nu se om der ikke kommer en fornærmet bemærkning alt imens der
> samtidig køres korstog mod visse musikgenrer

Det såkaldte korstog du omtaler, er jo i virkeligheden bare at indse, at
dansktopmusik ikke er inde i en udviklende fase og egentlig ikke har
udviklet sig synderligt de sidste fyrre år. Dansktopmusik hører hjemme på
kroer og til enkebal - ikke i P3s musikprofil, P3 programflade. Hvis
dansktoppen ønsker et bedre ry og en større profilering i radioen, må de
langt om længe begynde at opdatere deres lyd, samt bruge mere tid på at
indspille, mixe og så videre. Mange dansktopbands udgiver jo et væld af
cd'er. Jodle Birge har udgivet over firs og det høres tydeligt på
kvaliteten. Forventes det virkeligt, at DR spiller musik, som er lavet så
hurtigt med alt hvad det medfører af kedelige arrangementer og et totalt
fravær af detaljer? Næh... dansktop kan underholde til tv-bingo på
tv-Aalborg - det er der, de har deres publikum.

/Ulrik

Fra : David Rasmussen

Dato : 26-04-02 22:21

Ulrik Lauritzen wrote:

> [...]
> indspille, mixe og så videre. Mange dansktopbands udgiver jo et væld af
> cd'er. Jodle Birge har udgivet over firs og det høres tydeligt på

Ja...

> Forventes det virkeligt, at DR spiller musik, som er lavet så
> hurtigt med alt hvad det medfører af kedelige arrangementer og et totalt
> fravær af detaljer?

Den musik der spilles på P3 er ikke meget bedre hvad det angår.
Ligegyldig musik for det meste.

>Næh... dansktop kan underholde til tv-bingo på
> tv-Aalborg - det er der, de har deres publikum.

Det kan det meste af den musik der spilles på P3 efter min mening også.

/David

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-04-02 22:48

David Rasmussen <pinkfloydhomer@yahoo.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3CC9C4B3.3010108@yahoo.com...

> Det kan det meste af den musik der spilles på P3 efter min mening også.

SV: Du godeste, P3 til bingospil. HJÆÆÆÆLLLPPPPPPP! -

Fra : Uffe Holst

Dato : 27-04-02 19:56

In an article of 26 Apr 2002 David Rasmussen wrote:

> Den musik der spilles på P3 er ikke meget bedre hvad det angår.
> Ligegyldig musik for det meste.

Måske nok er P3's formiddags- og eftermiddagsprogrammer yderst ringe,
og De Professionelle er alt andet end professionelle. Men dog formår
DR stadig at at producere fantastiske aftenprogrammer i ny og næ --
i særdeleshed er fredag og lørdag aften suveræne (blot synd de ikke
sender dem på hverdage), og Chill Out om søndagen er også godt, hvis
det da ikke var fordi man først skulle overleve de to R&B-gimpe, som
er rædselsfulde i hele to timer.

Næh, hvem der bare kunne skrue tiden blot et halvt år tilbage. Jeg
savner stadig Folk Nu.

--
Uffe Holst

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-04-02 03:00

> [...]
> fravær af detaljer? Næh... dansktop kan underholde til tv-bingo på
> tv-Aalborg - det er der, de har deres publikum.

Øv, hvor er det kedeligt, at skulle læse den slags argumenter. Jeg troede
faktisk, at folks trang til at bestemmer på andres vegne, hvad der er
kvalitet, og hvad der ikke er kvalitet, forsvandt i midten af fyrrene...!

Du glemmer, at DR er en radio med Public Service forpligtelser og som endda
100 procent er financieret af lytterne - eller rettere borgerne!

Det er ikke DR opgave at være smagsdommer eller tilsidesætte en given
musikgenre, alene ud fra visse produktions detaljer eller mangel på samme.
Der er mange hundredetusinde - hvis ikke milioner, hvis musiksmag, ikke er
repræsenteret på DR, alene fordi, mange tænker som dig. At jodle Birge har
udgivet og solgt så mange plader, er jo ikke nogen tilfældighed, og vidner
om, at der er mange, som kan lide hans musik. At du (og jeg) ikke kan lide
den, bør ALDRIG være et argument for, at den slags musik ikke skal spilles i
folkets radio, for det er det, det er..

Hvilken radio station skal f.eks. de ældre lytte til? De udgør en meget stor
gruppe lyttere, men deres musik er det, som bliver spillet mindst på DR..

DR har fuldstændigt målrettet sin sendeflade mod de unge, til trods for, at
det ikker er dem, som er blandt den største gruppe licensbetalere..

Claus

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 27-04-02 08:25

> Øv, hvor er det kedeligt, at skulle læse den slags argumenter. Jeg troede
> faktisk, at folks trang til at bestemmer på andres vegne, hvad der er
> kvalitet, og hvad der ikke er kvalitet, forsvandt i midten af fyrrene...!

Og øv, hvor er det kedeligt, når du fyrer sådan noget pjat af.... Man kan
sagtens diskutere kvalitet og nej: Kritik forsvandt ikke i fyrrerne. Hvorfor
tror du der er ph.d.'er i film videnskab og musikvidenskab?

> Du glemmer, at DR er en radio med Public Service forpligtelser og som
endda
> 100 procent er financieret af lytterne - eller rettere borgerne!

Korrekt, men det er ikke et argument for, at DR skal smadre sin målgruppe
ved at blande tyve genrer sammen - så lytter folk ikke mere.

> [...]
> den, bør ALDRIG være et argument for, at den slags musik ikke skal spilles

Det har jo intet med min musiksmag at gøre. Læser du overhovedet, hvad jeg
skriver Claus? Jeg argumenterede for problemer ved dansktopmusik og i stedet
angriber du at min smag er anderledes... Du skriver selv at det er kedeligt
at læse mine argumenter, men jeg argumenterer i det mindste i forhold til
sagen - du drejer bare det hele i en anden retning. Kritik af dansktop er
ikke at være smagsdommer. Dansktop er lavet som discount i 99.9% af alle
tilfælde og lyder derefter.

> [...]
at
> det ikker er dem, som er blandt den største gruppe licensbetalere..

Nej, DR har målrettet _P3_ efter de unges smag. De unge lytter da ikke til
P1, f.eks.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-04-02 10:57

Ulrik Lauritzen <ulau98@12mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aadk28$b65$1@sunsite.dk...

> [...]
> ikke at være smagsdommer. Dansktop er lavet som discount i 99.9% af alle
_________

Har du egentlig forudsætninger for at udtale dig om problemer ved dansktop.
Jeg er dansktop-lytter og ser ingen problemer ved dansktop og hvis du
opfatter det som discount er det dit problem.
Så lad os sige det på den måde at vi er en stor del af befolkningen som
ønsker at DR skal spille mere discount-dansktop. Problemet er at du ikke kan
lide det og det skal vi andre altså heller ikke kunne.
Jeg kunne modsat argumentere for at fjerne al P3-musik da jeg synes at
det er af uhyggelig lav metal-dunkende kvalitet, men mange mellem 8-20 år
foretrækker jo sådan noget.

Hilen Åge

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 27-04-02 11:37

> [...]
> Jeg kunne modsat argumentere for at fjerne al P3-musik da jeg synes at
> det er af uhyggelig lav metal-dunkende kvalitet, men mange mellem 8-20 år

Jamen jøsses da... læser du, hvad jeg skriver eller hvad? Ordet discount
dækker jo ikke over min opfattelse, Åge, men derimod forholdene musikken er
optaget under. Det går lyn-stærkt, lyden består af synthlyde som faktisk
ingen andre bruger længere, men vigtigst af alt: man hører tydeligt, at der
ikke er investeret penge i at få det til at lyde bedre, end det gjorde
sidst, de lavede en cd. Dansktop er jo en discount version af country -
country har jeg ikke noget problem med, selvom jeg ikke ejer en eneste
country-cd. Garth Brooks fortjener da alt mulig ros for at lave
vel-klingende produkter. Det er ikke mit problem, at jeg opfatter dansktop
som discount: Dansktop ER en discountvare. At du kan li' discountprodukter
er da helt fint med mig, men jeg mener bestemt ikke, at DR skal støtte den
slags, da dansk kultur således vil blive til grin i hele Europa og resten af
verden, og vi vil samtidig få enorme problemer med at nå ud over grænsen,
hvilket rent faktisk lykkes af og til sådan som medierne er skruet sammen
nu. Jeg siger ikke at DRs sendeflade er genial, men at stoppe dansktop ind i
bedste sendetid på P3 er lige yderligt gående nok for mig. Hvem i DK vil få
glæde af at køre DR i sænk, hvilket vil være den logiske konsekvens af at
mikse mange genrer sammen på eks. en eftermiddag?

/Ulrik

Fra : David Rasmussen

Dato : 27-04-02 12:42

Ulrik Lauritzen wrote:

> [...]
> glæde af at køre DR i sænk, hvilket vil være den logiske konsekvens af at
> mikse mange genrer sammen på eks. en eftermiddag?

Hvem siger at DR køres i sænk ved at der spilles forskellige genrer? Gud
forbyde at folk skulle lære noget nyt musik at kende. Jeg mindes et
slogan fra The Voice: "The Voice - Musik du kender". Jeg brækker mig.
Jeg bryder mig ikke selv om dansktop-musik, men det undrer mig at der
kun skal spilles top-20 musik rettet mod folk mellem 10 og 18 år på P3
mellem klokken 6 og 15. Som DR har lavet det nu, har de delt tingene
lidt på så P3 dækker de 10-18-årige og dem der er bruger musikken som
lydtapet, og P2 for dem der vil høre klassisk musik (en kanal der gør
det rigtigt godt inden for sine grænser) etc. Men hvor er DR's
radiokanal for folk der hører f.eks. bare rock, for at nævne en genre
der ikke er "marginal" men som alligevel ikke spilles på i DR, med
mindre det lige er på top-20? P3 konkurrerer med Voice, men der er
_mange_ mennesker i dette land, f.eks. i aldersgruppen 25-50 der ikke
gider at høre P3 fordi de spiller så meget dårligt musik.
Og hvis du iøvrigt vil snakke om musikproduktionens kvalitet, så er
rigtigt meget af det der spilles på P3 i høj grad discountproduktioner.
Og det der ikke er ødelægges af P3's dynamikkompression. Jeg ved ikke
hvad jeg synes er værst, dansktop eller P3 mellem 6 og 15. Det er ca.
det samme for mig, musikken er lige uinteressant og produktionen er i
mange tilfælde ganske underlødig.

/David

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 27-04-02 13:03

"David Rasmussen" <pinkfloydhomer@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hvem siger at DR køres i sænk ved at der spilles forskellige genrer? Gud
> forbyde at folk skulle lære noget nyt musik at kende.

Det var ganske enkelt et postulat baseret på diverse undersøgelse om radio,
når det fungerer bedst (bedst forstået som økonomisk rentabelt og mest
tilfredsstillende for en given målgruppe). En del af DKs medlemradioer
fik/har økonomiske vanskelligheder, da folk ringede ind og ønskede vidt
forskellige musikgenrer. Så hvis man det ene øjeblik spiller dødsmetal det
næste dansktop, ja så bliver alle faktisk rigtig utilfredse. Tendens med at
rette radioer indtil et nøje planlagt format, er jo en ældre opfindelse. I
USA specialiserer stort set alle stationer sig i en genre. Samme tendens er
slået igennem her i DK. Problemet er (bagsiden af medaljen) at folk ikke
bliver præsenteret for nye genrer, med mindre de af og til zapper videre, og
det er jeg helt enig med dig i. Jeg tror bare ikke på at DR kan nedkæmpe de
tendenser og trends uden at gøre mange (flere) folk sure, og samtidig miste
en masse lyttere.

> [...]
> hvad jeg synes er værst, dansktop eller P3 mellem 6 og 15. Det er ca.
> det samme for mig, musikken er lige uinteressant og produktionen er i

Hvad der bliver ødelagt at kompressionsuoverensstemmelser, er for mig lidt
en anden del af diskussionen. Jeg ved godt hvad du mener med discount
produktioner indenfor pop, men forskellen er, at pop'en trods alt afspejler
en kulturel og samfundsmæssig udvikling, og jeg er ikke bange for at sige,
at jeg helt klart mener, at P3 bør appellere til teenagere og op i tyverne,
for det er der de nye tendenser i rock og pop opstår. Det er ikke de
nostalgiske halvtredsårige, der pludselig revolutionerer rock'en, vel? Toto
gider vi s'gu da heller ikke høre i radioen mere - de er jo færdige. Dem kan
folk lytte nostalgisk til på deres cd-afspillere. P3 bør spille nyt rock a
la Saybia, Radiohead, U2 og meget mere, og vi kan godt blive enige om, at
der gerne måtte være lidt mere rock på P3, men det kommer der helt sikkert
også i løbet af i år, eftersom trenden vender den vej lige nu.

/Ulrik.

Fra : David Rasmussen

Dato : 27-04-02 17:15

Ulrik Lauritzen wrote:

> [...]
> tendenser og trends uden at gøre mange (flere) folk sure, og samtidig miste

Det er naturligvis rigtigt nok, men så forstår jeg bare ikke at DR med
de få kanaler de har, kun dækker så lidt af det musikalske spektrum. Det
er helt på sin plads med en klassisk kanal IMO, og det er vel også OK
med en kanal der spiller top-20 musik for dem der bor hjemme og bruger
deres penge på cd'er. Men hvor er kanalen for den "seriøse" pop og rock?
Eller for dem er hører jazz? Der er altså rigtigt mange mennesker vi
snakker om her. Jeg er selv 27 år og bor i København og hører primært
rock og klassisk og en smule jazz, og er egentlig meget normal, og der
er ikke en af mine mange venner eller bekendte der gider at høre P3. Er
der så ikke noget galt?

> [...]
> at jeg helt klart mener, at P3 bør appellere til teenagere og op i tyverne,
> for det er der de nye tendenser i rock og pop opstår. Det er ikke de

Ja, men det er også der det meste tilfældige lort bliver lavet. Det er
også OK med mig hvis der er nogen der vil høre det. Men hvor er kanalen
til os andre?

> [...]
> la Saybia, Radiohead, U2 og meget mere, og vi kan godt blive enige om, at

Radiohead! Ja! Meget mere Radiohead!

Saybia er efter min mening en skygge af en kopi af ting der var
progressive for 5-10 år siden. De låner lidt fra Kashmir, Radiohead og
andre. Men nu var det ikke dem vi skulle snakke om, undskyld :)

U2 har forlængst overlevet sig selv IMO, og er ikke så meget yngre eller
end Toto, for at blive i dit univers.

> der gerne måtte være lidt mere rock på P3, men det kommer der helt sikkert
> også i løbet af i år, eftersom trenden vender den vej lige nu.

Ja, men det er kun hitliste-rock. Det er de samme 50 plader der spilles
hele dagen. Det er sgu for reaktionært.

/David

Fra : AJC

Dato : 27-04-02 19:23

> Saybia er efter min mening en skygge af en kopi af ting der var
> progressive for 5-10 år siden. De låner lidt fra Kashmir, Radiohead og
> andre. Men nu var det ikke dem vi skulle snakke om, undskyld :)

Nu må det være nok med alle de negative ting som bliver slynget ud om
Saybia. Det kan da godt være at de ikke er indbegrebet af nytænkning, men
det album som de har udgivet er altså klasser bedre end meget af det lort,
som man få blæst ind i knolden hver gang man åbner for radioen/fjernsynet!
Saybia's album er så godt at jeg ikke springer numre over når jeg hører det.
Der er kun et album foruden Saybia's, hvor jeg også altid høre alle numrene
og det er det meget oversete men nok bedste album nogensinde udgivet nemlig
The Corrs - Forgiven, Not Forgotten.

Mvh
AJC.

Fra : David Rasmussen

Dato : 27-04-02 19:36

AJC wrote:
> [...]
> og det er det meget oversete men nok bedste album nogensinde udgivet nemlig

Det er da fint nok at du kan lide dem. Det jeg sagde kan da sagtens være
rigtigt samtidig med at du kan lide dem. Jeg argumenterede blot for at
det at P3 spiller Saybia ikke gør dem progressive. Nærmest tværtimod.

/David

Fra : AJC

Dato : 27-04-02 19:47

> [...]
> rigtigt samtidig med at du kan lide dem. Jeg argumenterede blot for at
> det at P3 spiller Saybia ikke gør dem progressive. Nærmest tværtimod.

OK. Point taken

Mvh
AJC.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-04-02 14:53

Ulrik Lauritzen <ulau98@12mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aadv00$84g$1@sunsite.dk...

Dansktop ER en discountvare. At du kan li' discountprodukter
> er da helt fint med mig, men jeg mener bestemt ikke, at DR skal støtte den
> slags,
________

Jamen i guder. Jeg betaler sgu da licens. Jeg mener da også at DR gør sig
selv til grin ved at sende P3 med typisk lavklalitetspop. Den må vi have
afskaffet sammen med alle de tåbelige stand-up-folk som bestyrer
programmerne. Det gør os til grin. Lav P3 om til en kanal med 90 procent
renlivet discount-dansktop.

Kan du se. Nu bruger jeg samme argumentation som dig. Så må sgu have en P5
så vi alle kan blive tilgodeset.

Hilsen Åge

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 27-04-02 22:14

> [...]
> renlivet discount-dansktop.
>
> Kan du se. Nu bruger jeg samme argumentation som dig. Så må sgu have en P5

Jeg har ikke noget problem med at lave en ekstra radiokanal til dansktop,
hvis undersøgelser viser, at der rent faktisk er belæg for den slags. Ganske
kort sagt mener jeg blot, at DRs P3 har en forpligtigelse til at spille nyt
musik, grundet det format det nu engang er sat op som. For min skyld må alle
genrer blive tilgodeset, blot det finder sted de "rigtige" steder.

/Ulrik

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-04-02 02:34

> [...]
ikke
> tør indrømme vore egne fejl, giver vi computerne skylden.

Vil du dermed påstå, at det ikke er tilsigtet. Min og mange andres
opfattelse er, at det netop er tilsigtet, at man hører den samme melodi et
antal gange i træk. Er det ikke netop den gruppe, som kalder sig
Musikstyring, der skal tilse, at de numre, som er udvalgt i samarbejde med
pladeselskaberne spilles i en udvalgt "Rotation" enten A, B, C eller
hot-roation (måske hedder det noget andet på DR) således, at en aftale med
pladeselskaberne om, at et bestemt nummer f.eks. spilles 12 gange i døgnet,
overholdes.

Politiken havde for et års tid siden en artikel vedrørende DR
musikstyring..

Samme musikstyringsgruppe er desuden også skyld i, at man f.eks. ikke kan
høre Gnags eller andre danske musikere på P3. Det er intet mindre end
censur!

Og det er osse ved at ske på P4, desværre. Bare lyt til det åndsvage
program, man kalder Zeppelin, det er P3 om igen....

Claus

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-04-02 11:02

Claus Tersgov <clausnews@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aacv4p$2a6a$1@news.cybercity.dk...

> Og det er osse ved at ske på P4, desværre. Bare lyt til det åndsvage
> program, man kalder Zeppelin, det er P3 om igen....
______

Zeppelin er en katastrofe på P4. Mellem kl. 14 og 16 er P3 og P4 ens.
Utroligt at de ledende folk ikke har bemærket det. Det er derfor folk kræver
fyringer blandt lederne øjeblikkeligt. (Du ved det der med at befolkningen
løber storm mod DR`s musikpolitik i disse dage. Se læserbreve i landets
aviser. Og der er seerstorm og læserbrevs-storm, som sjældent har været
oplevet før.

Hilsen Åge

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-04-02 02:20

> [...]
> grel, da GoMorgen spillede Caroline Henderson, som den anden sidste
> sang, og Strax spillede samme goddamn sang ca. en ½ time senere. Hvor

Fordi statsradiofonien i dag er styret af pladeselskaberne. Det er dem, der
bestemmer, hvad der skal spilles i radioen..

Det samme er nu desværre ved at ske med P4 og så kan man kun glæde sig over,
at man ikke er een af dem, der betaler licens!

Claus

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 28-04-02 13:07

The weakest link "Claus Tersgov" <clausnews@hotmail.com>, dared to
write this anyway:

> [...]
>
>Det samme er nu desværre ved at ske med P4 og så kan man kun glæde sig over,
>at man ikke er een af dem, der betaler licens!

Nu er jeg (desværre i dette tilfælde) en ærlig mand, så jeg betaler
licens, men det er edderhylme ikke med min gode vilje. Både
radiolicensen og tvlicensen skulle i den grad ses efter i sømmene. Men
det er jo en helt anden diskussion.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 01-05-02 23:33

> [...]
> licens, men det er edderhylme ikke med min gode vilje. Både
> radiolicensen og tvlicensen skulle i den grad ses efter i sømmene. Men

Jeg mener faktisk også, at jeg er en ærlig mand. Jeg har ikke fjernsyn, og
jeg nægter at betale radiolicens, sålænge DR streamer deres radiosignal på
nettet til fri afbenyttelse over hele jorden. Det er i absolut modstrid, og
jeg ser frem til, at der er nogen, som gider køre en principiel sag på dette
problem.

Claus

Fra : John K

Dato : 02-05-02 12:38

> [...]
og
> jeg ser frem til, at der er nogen, som gider køre en principiel sag på

Hvad mener du?

Fra : Robert Eriksen

Dato : 02-05-02 22:20

John K wrote:

> og
> dette
>
> Hvad mener du?

At John K faktisk burde betale licens for sin radio jvf.
http://www.dr.dk/licens/pris.htm
Ikke mindre end 25.33kr/mnd. Ikke nogen herregård måske men hvorfor
betale for noget som resten af verden får ganske gratis bare ved at
hoppe på www.dr.dk og vælge en kanal?

At udfaldet af en evt. sag om dette problem højst sandsynligt vil ende
med at streamingen bliver fjernet frem for licensen er så en anden sag.

/Robert

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-05-02 23:54

> [...]
>
> At udfaldet af en evt. sag om dette problem højst sandsynligt vil ende
> med at streamingen bliver fjernet frem for licensen er så en anden sag.

Det er vi helt enige i. Men det er principielt forkert, for det er jo
licensbetalerne, der betaler for at man kan lytte radio på nettet.

Claus

Fra : John K

Dato : 03-05-02 10:25

Se mit svar til Claus længere nede.

Mvh

John K

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-05-02 23:52

> og
> dette
> Hvad mener du?

Jeg mener, at der er et problem i, at nogle skal betale for noget, andre kan
få ganske gratis..

Claus

Fra : John K

Dato : 03-05-02 10:24

> Jeg mener, at der er et problem i, at nogle skal betale for noget, andre
kan
> få ganske gratis..

Du får et produkt der er målrettet mod den danske befolkning. Det betaler du
for.

Du betaler heller ikke for at kunne høre tysk radio, da det ikke er
målrettet mod den danske befolkning, derfor har du så nogle gratis glæder,
som tyskerne ikke har og omvendt. I sidste ende vil jeg mene det går lige
op, så jeg kan slet ikke se noget urimeligt i det. Iøvrigt er licensen jo
ikke direkte steget forde DR streamer på Nettet.

Mvh

John K