MS Windows
briani 27239
Omdøbe alle *.wpd til *.doc. ?
Fra : Mureren

Dato : 23-04-02 15:19

Hvordan gør jeg det ?

Jeg/vi har 620 *.wpd, som jeg gerne vil omdøbe til *.doc.

Det er vel noget med at åbne en dos-prompt (kører Win2K btw.), men derfra er
jeg blank...
Filerne ligger på vores server, i et utal af forskellige mapper, er det nok
bare at skrive stien til drevet mapperne (og dermed filerne) ligger på,
altså ligesom C:\, og så tager den alle filer der hedder *.wpd, eller bliver
det noget omstændigt skrammel hvor jeg skal ind i alle mapperne ?
Og hvad hedder kommandoen til at omdøbe ?

Anyone ???

Mureren
(uden dos-erfaring overhovedet !!! )

Fra : Martin K

Dato : 23-04-02 15:23

Mureren wrote:
> [...]
> *.wpd, eller bliver det noget omstændigt skrammel hvor jeg skal ind i
> alle mapperne ? Og hvad hedder kommandoen til at omdøbe ?

Altså dos-kommandoen hedder c:\>rename xxx.wpd xxx.doc

Men mon ikke det kan gøres smartere med en eller anden form for bat-fil, der
blot kan gøre ovenstående 620 gange... først skal i nok lige chekke at man
rent faktisk kan rename 'lige over' og at ingen yderligere konvertering er
nødvendig!
--
Martin K

Fra : Claus Christensen

Dato : 23-04-02 15:28

"Mureren" <thomas.storgaard@dk-benzin.dk> skrev i en meddelelse news:3cc56d5b$0$63670$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> det noget omstændigt skrammel hvor jeg skal ind i alle mapperne ?
> Og hvad hedder kommandoen til at omdøbe ?

Du leder efter: ren eller rename
Prøv at skrive: ren /?
Du kan bruge wildcards - eks.
ren *.wpd *.doc
omdøber alle *.wpd-filer i det akktuelle bibliotek til *.doc
Mvh Claus

Fra : scn

Dato : 23-04-02 15:36

> [...]
> *.wpd, eller bliver det noget omstændigt skrammel hvor jeg skal ind i
> alle mapperne ? Og hvad hedder kommandoen til at omdøbe ?

En søgning på www.tucows.com på rename kan sikkert hjælpe

er det nok at omdøbe *.wpd til *.doc ?

Søren
http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-04-02 16:36

Ren *.wpd *.doc.
Bare husk at sådan en omdøbning ikke gør dem til doc filer, det ændrer
blot navnet.

Fra : Michael Peuker

Dato : 23-04-02 20:50

Lupas Rename v3.3 (Multi-Language Version, 254 Kb)

Programmet er Freeware og kan hentes her http://go.to/lupas2000
Absolut det bedste jeg har set til dato.....

Mvh. Michael

Fra : Mureren

Dato : 23-04-02 22:29

> Lupas Rename v3.3 (Multi-Language Version, 254 Kb)
>
> Programmet er Freeware og kan hentes her http://go.to/lupas2000
> Absolut det bedste jeg har set til dato.....

Jeg takker for svarene...

Mureren

Fra : Michael Andersen

Dato : 24-04-02 12:26

"Mureren" <mureren@mail.tele.dk> wrote in message

> Jeg takker for svarene...
>
> Mureren

hmm...Dúr kommandoen :
ren *.wpd *.doc /s ikke ?

Michael Clay Andersen
mailto:mca@-nospam-.roadrebel.dk
(Slet -nospam- i min email adresse, ved svar)

Fra : Snuden

Dato : 24-04-02 20:25

On Wed, 24 Apr 2002 13:25:57 +0200, "Michael Andersen"
<m_c_a@hotmail.com> wrote:

>hmm...Dúr kommandoen :
>ren *.wpd *.doc /s ikke ?

Nej. Ren virker kun på det aktuelle katalog, og det er med fuldt
overlæg.. forestil dig du står i C:\, at der ligger 40-50 .exe filer
der, og du have omdøbt dem til .com (hvorfor man skulle ville det er
ligemeget; det her er et tankeeksperiment). I farten får du skrevet
"ren *.exe *.com /s". weeeeeeeeeeeeeeeeee farvel installation og god
fornøjelse med oprydningen

Af samme grund virker deltree /Y C:\ heller ikke.. du bliver spurgt
selv om du med /Y har specificeret du ikke vil spørges (at deltree /Y
C:\Windows så virker fint er en hel anden snak)

mvh
Snuden