Erfaring med ECS K7S5A
Fra : Anders Berg

Dato : 23-04-02 14:13

Nogen som har erfaring med dette bundkort? Godt som skidt?

Det skal køre med 256 MB PC133 ram og en 1 Ghz Duron

Fra : Peder Hansen

Dato : 23-04-02 14:29

Jeg skal nemlig også have sådan et sæt i min pc - har været lidt rundt
omkring og efter hvad alle siger/skriver får du her noget for pengene da
boardet skulle være rimeligt stabilt hvis man ikke skal o/clocke
det!Samtididig er der audio og LAN på , det er ikke helt ringe!

Jeg skal ud at hente #sættet" på lørdag!

Fra : Hans Pedersen

Dato : 23-04-02 14:56

On Tue, 23 Apr 2002 15:29:00 +0200, "Peder Hansen"
<peder.hansen@tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg skal ud at hente #sættet" på lørdag!

Der er noget at glæde sig til. Der er virkelig performance for
pengene!

Tjek min konfiguration her: http://h2ns.dk/mycomputer.htm
Det eneste der ikke er opdateret på siden er netop ECS'en og at jeg
har fjernet lyd og LAN. Dog ryger lydkortet i igen snart, da output
fra onboard-lyden er meget lav sammenlignet med et alm. SB 128 PCI.

--
Hans Pedersen, Esbjerg
ICQ: 9178476 | http://h2ns.dk

Fra : Rune Schmidt

Dato : 23-04-02 15:44

"Anders Berg" <vipberg@hotmail.com> wrote in message
> Nogen som har erfaring med dette bundkort? Godt som skidt?
>
> Det skal køre med 256 MB PC133 ram og en 1 Ghz Duron

Pudsigt. Jeg er også på jagt efter erfaringer med det bundkort. Prisen er jo
god, men vil det være bedre at smide lidt oveni og købe ekempelvis et MSI
K7T-Turbo 2? Nogle ideer?

Mange hilsner

Rune Schmidt

Fra : Martin K

Dato : 23-04-02 15:47

Jeg har stort set lige opgraderet. Jeg gjorde det på samme tidspunkt som en
kammerat. Han købte ECS moboet, det turde jeg ikke. Så jeg købte et Asus
A7A266-E. Det har de samme features, men koster dobbelt så meget Det er
også et fedt board, men jeg kunne lige så godt have købt ECS'eren, men jeg
var lidt skræmt at et tidligere skodboard. Hvis du ikke vil give en formue
for dit nye board er ECS det perfekte kompromis mellem 'komfort (nedbrud) og
sport (fart)'...

--
Martin K

Fra : Svend

Dato : 23-04-02 20:12

"Anders Berg" <vipberg@hotmail.com> wrote in message
> Nogen som har erfaring med dette bundkort? Godt som skidt?
>
> Det skal køre med 256 MB PC133 ram og en 1 Ghz Duron

Jeg kan ikke få mit til at slukke strømmen når man lukke xp ned.

Svend

Fra : rh

Dato : 24-04-02 09:26

"Svend" <2@lazy.dk> wrote in message

> "Anders Berg" <vipberg@hotmail.com> wrote in message

> Jeg kan ikke få mit til at slukke strømmen når man lukke xp ned.

genstarter den når du vil lukke.?
jeg fik fejlen efter installeringen af ny harddisk , den fuckede min bios op
,hvorfor ved jeg ikke, jeg rettede det ved at flyttet jumper (jp4) til CLEAR
CMOS og tilbage igen. Nu virker den igen. Måske det kunne hjælpe dig ? Kig i
brugsforvirringen til bundkortet.
min bios version 15.12.2001 (som da jeg købte den!)

--
Nostalgi for gamle radio nørder * http://www.ras916.dk
Priser over sat-kort * http://www.hollensted.dk/sat

Fra : Svend

Dato : 24-04-02 14:06

"rh" <div@hollensted.dk> wrote in message

> "Svend" <2@lazy.dk> wrote in message

> genstarter den når du vil lukke.?

Nope den stopper ved billedet, "It's safe to turn off" eller hvad det er der
står.

Fra : Per Laursen

Dato : 23-04-02 22:07

Hej

Jeg havde i starten mange problemer med uforklarlige nedbrud/lockups. Efter
flash af den seneste BIOS (feb. 2002 tror jeg) har jeg ikke oplevet nogle
nedbrud/problemer siden.

ECS K7S5A (bruger onboard lyd og LAN)
XP 1700+ m. Zalman CNPS5100+ køler
ATI Radeon 7000
Pinnacle DC10+
3-com 90x netkort
CD-rom drev og brænder
IBM gxp ?? 40GB 7200 RPM
Seagate Barracuda IV 80GB
Aopen 300w PSU

Mvh.

Per

Fra : O.p

Dato : 25-04-02 15:49

vil du ikke sende mig din bios opdatering, og aflash da jeg ikke kan få det
til at virke her med dem fra ECS hjemmeside

Med onboard lan / lyd

crazymail@get2net.dk

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-04-02 23:32

"Anders Berg" <vipberg@hotmail.com> skrev....

> Nogen som har erfaring med dette bundkort? Godt som skidt?
> Det skal køre med 256 MB PC133 ram og en 1 Ghz Duron

Jeg har gode erfaringer med et par maskiner jeg har bygget baseret på
det board, AMD XP og DDR RAM.

Det er en god idé at flashe til nyeste bios med det samme. Det kan
spare mange ærgelser.

Jeg har ikke oplevet hverken ustabilitet eller uhensigtsmæssigheder.

Det er dog lidt begrænset i features hvilket er den primære årsag til
at jeg ikke selv ville investere i boardet.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : rh

Dato : 24-04-02 09:18

"Anders Berg" <vipberg@hotmail.com> wrote in message
> Nogen som har erfaring med dette bundkort? Godt som skidt?
>
> Det skal køre med 256 MB PC133 ram og en 1 Ghz Duron

Jeg har lige sat en op , den virker perfekt med XP og Ide brænder , bundkort
er dog uden LAN !
jeg har selv et med Lan og den virker også perfekt , den kører dog med DDR
ram.
onboard lyd AC´97 virker også ganske godt.
intet at klage over. Har hørt det ikke kan overclockes , så hvis du skal det
, er dette ikke det rigtige bundkort.

Fra : Anders Berg

Dato : 24-04-02 09:39

"Anders Berg" <vipberg@hotmail.com> wrote in message

> Nogen som har erfaring med dette bundkort? Godt som skidt?

Jamen det lydte jo som et ganske udemærket board :) Det skal ikke OC så
det er jo perfekt nok til det som jeg skal bruge den til.

Tak for hjælpen til jer alle....

Mvh. Anders

Fra : elvis

Dato : 24-04-02 10:18

Hej

Jeg har installeret sådan et bundkort i min onkels computer og det fungerer
uden problemer

Han kører Win XP Home og har 128 mb ram

mvh elvis

Anders Berg <vipberg@hotmail.com> skrev i en