Switch eller HUB
Fra : B.T.

Dato : 23-04-02 14:27

Hej.
Stofanet på vej ud, og har idag modtaget mit CISCO 678 udstyr fra CyberCity.
Jeg er helt grøn inden for sådan en CISCO-dims, så mine spørgsmål er nok
helt nede på jorden
Da jeg har 2 PC'ere som skal kunne komme på internettet uafhængig af
hinanden, har en flink dame fortalt mig, at jeg skal bruge en hub/switch.
Ok, men skal det så være en hub eller en switch? Begge PC'ere er udstyret
med et SMC EZ 10/100Mbit netkort (Accton).
Da PC'erne idag er forbundet med et krydset RJ45 kabel, kan man så tilslutte
det som følger?

PC1 + CISCO med alm. netkabler til switch/hub, og PC2 med krydset kabel til
Uplink i switch/hub? Det vil være et fa...... stort arbejde at trække et nyt
kabel mellem de 2 PC'ere, så det lange krydsede kabel skal helst bruges

I pakken fra CyberCity ligger også en "Splitter". Hvad er det?

På forhånd tak.
Sven

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 23-04-02 14:39

"B.T." <chanelle4@hotmail.com> wrote in

> [...]
> kabel til Uplink i switch/hub? Det vil være et fa...... stort arbejde
> at trække et nyt kabel mellem de 2 PC'ere, så det lange krydsede kabel

Ja, det vil ikke være noget problem.

> I pakken fra CyberCity ligger også en "Splitter". Hvad er det?

Hvis du etableres på delt kobber, så skal splitteren monteres før routeren.
Der medfølger vejledning til dette.

--

Mvh. Simon Pedersen