temp. målinger på ECS K7s5a
Fra : NN

Dato : 23-04-02 12:28

Hej

På grund af støj har jeg lige skiftet til en silent viking køler. I den
forbindelse ville jeg lige checke temp. mv.
BIOS sagde cpu-fan : 0 System temp : 41 Cpu temp: 52

Det syntes jeg var lidt højt kiggede så i sisoft sandra
Cpu Fan : 2220 : system temp. : 22 Cpu temp :41 psu: 54

Forvirringen steg

hentede hardware sensor monitor
Fan : 2220 : MB: 41 cpu1 : 22 cpu2 :54

forviringen total . Tallene er stort set ens De viser sig bare på
forskellige sensor. Jeg kan ikke finde nogle detaljer i manualen.
Skuller der være nogen i det danske kongerige der kunne hjælpe mig lidt, så
jeg vidste om min cpu havde en temp. på 41 eller 54 og mit system 22 el 44
( jeg syntes forskellen er stor )

Konfig. Ovennænte MB med AMD ath. 1400, 256 ddr. ram. geforce 3 ti 200 - har
ingen system fan, men åbent kabinet.

mvh

NN

Fra : J.L.

Dato : 23-04-02 14:08

Jeg bruger hardware sensors monitor og den læser faktisk også forkert...i
hvert fald mht. fan speed....og dog viser den korrekt alligevel. Det er ikke
fordi jeg vil forvirre dig yderligere, men jeg skal forklare. (jeg har også
k7s5a)

Jeg har sat en ny blæser i min PSU og derfor er PSU blæseren tilsluttet CPU
fan stikket på M-boardet. Ledningen var nemlig ikke lang nok til at nå
sysfan stikket. Det var min CPU blæsers ledning derimod , derfor sidder den
nu i sys fan stikket. Før jeg skiftede blæseren i min PSU ud, sad CPU
blæseren selvfølgelig bare i CPU fan stikket. Når jeg så ville se
hastigheden på min CPU blæser stod den under "power" i Hardware SM, og ikke
"CPU". Som jeg nævnte før sidder min CPU blæser nu i sys fan stikket, og nu
viser Hardware SM korrekt. Nu er min CPU fan under "CPU" og den blæser jeg
bruger i PSU som er tilslutter CPUfan stikket, er under "Power".

Hvis der var nogen der ikke fattede noget af det, så er det jeg prøver at
sige, at Hardware Sensors Monitor bytter om på SysFan og CPUfan stikkene på
K7S5A

Og så har jeg lige et spørgsmål der også vedr. hardware sensors monitor, og
CPU temp. Min CPU 1 er 4 grader og min CPU 2 er 43. Jeg kan næsten regne ud
at min CPU 2 er min processor, men hvad er det så CPU 1 måler??

Mvh.

Jógvan Lindenskov

Fra : Andrew

Dato : 23-04-02 15:56

Hej

Jeg har haft dette kort i 4 måneder med en XP 1600+ CPU og jeg har KUN gode
ting at sige om det.

Onboard LAN virker perfekt og ligeledes gør lyden. Bare den har de rigtige
drivere så kører det hele som SMURT! (sådan er det jo med alt hardware).

Jeg vil gerne anbefale dette kort til dig som et super godt køb, du får
virkelig bonus for dine penge!

BIOS opdatering er ikke nødvendig hvis det er et af de nye revisions af
kortet. Men hvis de er en lidt ældre en, så er det nok en god idé at
opdatere. Jeg opdaterede min bios, og det tog 1 minut. Det var MEGET let, og
næsten idiotsikkert, intet kan gå galt.

Mvh Anders

--
"Vandet var 14, og pigen var Samer og Singapore Airlines er til salg..."

Fra : J.L.

Dato : 23-04-02 20:24

Hmm.... jeg tror du har svaret i den forkerte tråd.

Fra : Andrew

Dato : 23-04-02 22:08

jep

Fra : Per Laursen

Dato : 23-04-02 22:18

Hej

Ja der er byttet lidt rundt på sensorerne i forhold til hvad de forskellige
monitor programmer forventer. Du kan roligt regne med at de værdier der står
i BIOS er på de rigtige enheder. Dvs. CPU temp 54 og system temp 41.

Jeg kan ikke forestille mig at du har en system temp på 22 grader medmindre
du sidder med frakke på indendøre eller din PC står udenfor.

Min systemtemp er 26 grader når cpu-køleren blæder luften direkte ud af
kabinettet (har lavet hul i siden og sat en tragt på) og har to blæsere der
der blæer luft ind i kabinettet. Uden kabinet sider falder system temp. til
24 grader.

Mvh.

Per

Fra : NN

Dato : 24-04-02 10:26

Hej Igen

Som Per ganske rigtigt skriver gik jeg efterhånden også ud fra at BIOS viste
korrekt.

Jeg har ved at om montere køleren. Fjernet den påsiddende kølepasta, taget
arctic silver ll på istedet, fået cpu temp. ned på 46 ( det er da ok. )
Ved at flytte pc lidt ned fra de øvre luftlag, er system temp. gået ned til
32. ( det er da også ok, ikk')

Mvh

NN

Fra : HW

Dato : 25-04-02 01:37

Jo 22 grader kan sagtens opnås på ECS K7S5A ved normal stuetemp, men det
kræver lidt køling. Jeg har iøvrigt en XP1800+

Jeg er selv en køle-nørd og har et Chieftec DA-fulltower, med 3x80mm blæsere
(luft ind) i fronten og 2x80mm blæsere(luft ud) bag. Derudover er der
naturligvis CPU-blæser og PSU-blæser.

Ved stue temp på 20 grader er min MOBO temp 20-21 grader ved
idle/kontorapplikationer/Internetsurfing, og 21-23 grader efter ca. en times
krævende 3D spil som Medal of Honor.
Min CPU temp er ved idle/surfing, osv. 38-39 grader og ved en times spil,
42-43.

Hvis jeg sænker blæserhastigheden på samtlige blæsere (7 volt) undtagen
PSU-blæseren, stiger temperaturerne (ift. fuld styrke) med ca. 1-2 grader
ved idle for MOBO og 3-4 grader for CPU, og ved spil ca. 1-2 grader for MOBO
og 3-6 grader for CPU'en.

Forvirret :)

Det er iøvrigt støjdæmpet og kører p.t. ved 7V - der er kun en svag summen
fra blæserne.