We were soldiers (lidt spoiler)
Fra : kiepete

Dato : 23-04-02 11:14

Er der andre end undertegnede der ikke er ved at falde bagover af
begejstring af subjekt? Jeg synes at det er en lettere træls film, men er
det bare mig der er blevet kold & kynisk, da jeg ikke længere kan sidde stum
tilbage efter at ha' set napalm og indvolde flyve til alle sider?

Derudover er kontinuiteten i filmen jammerlig. De ved hjemme i USA hvemder
er blevet dræbt, inden OBL'en i Vietnam ved det. En lille bitte smule
mærkeligt efter min mening. Anyway, hvad er jeres mening?

Peter

Fra : Brian Nielsen

Dato : 23-04-02 17:22

"kiepete" <peterNOSPAMk@radiodiablo.dk> skrev i en meddelelse
> Er der andre end undertegnede der ikke er ved at falde bagover af
> begejstring af subjekt?

Er det ikke den der har undertitlen "Braveheart 3"?

Jeg tror også umiddelbart, at jeg springer over. Det var kun den første der
var værd at se :)

Fra : Emil Rune

Dato : 23-04-02 17:30

> [...]
> er blevet dræbt, inden OBL'en i Vietnam ved det. En lille bitte smule
> mærkeligt efter min mening. Anyway, hvad er jeres mening?

Det er på alle måder en rædselsfuld film; historien er vandet, spillet er
kritisabelt, og som du selv nævner er kontinuiteten dybt grinagtig. Men
værst af alt er dog ultra-glorificeringen af USA som den almægtige og totale
sejrsherre. Da jeg så filmen i Imperial begyndte salen flere gange at grine
under sekvenser der på alle måder var latterlige ved nævnte glorificering.
Og personligt blev jeg til sidst meget træt i mit hovede af de nærmest
uendelige og til sidst meget trivielle kampscener med obligatorisk slow og
soft focus.
På alle måder en post-11. september film, der i kraft af dens meget enøjede
fremstilling af konflikten absolut ikke faldt i min smag (læg bl.a. mærke
til skiftet i musikken når scenen skifter til vietnamesernes hulesystemer;
lige pludselig stopper "heltemusikken" og primitive og nærmest
"tribal"-agtige jungletrommer sætter ind...Oh please!)

Hilsen Emil

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 24-04-02 14:16

> [...]
> lige pludselig stopper "heltemusikken" og primitive og nærmest
> "tribal"-agtige jungletrommer sætter ind...Oh please!)

Hvor rædselsfuldt! Man kommer til at tænke på The Green Berets med John
Wayne.

Tak for advarslen, jeg holder mig væk. Kunne godt fornemme på traileren hvor
det bar hen af.

Fra : Michael Westi

Dato : 24-04-02 21:23

Ronny Nielsen <ronnyroy@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cc6affc$0$11912$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Hvor rædselsfuldt! Man kommer til at tænke på The Green Berets med John
> Wayne.

Var det ikke i den film, hvor solen gik ned i øst.????

/Michael

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 26-04-02 00:21

"Michael Westi" <michael.westi@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Ronny Nielsen <ronnyroy@mail.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3cc6affc$0$11912$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Var det ikke i den film, hvor solen gik ned i øst.????

I dunno. Men ringe var den.

Fra : Clemmensen

Dato : 24-04-02 00:32

kiepete <peterNOSPAMk@radiodiablo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cc53384$0$244$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> er blevet dræbt, inden OBL'en i Vietnam ved det. En lille bitte smule
> mærkeligt efter min mening. Anyway, hvad er jeres mening?

Jeg har ikke set filmen, men havde ellers planer om det!
Efter at have læst jeres posts her, er jeg ret sikker på at
jeg nok skal holde mig væk. Jeg havde glædet mig til at se
Mel Gibson...men det vil jeg ikke for enhver pris :)
Tak...

Fra : Per Kristensen

Dato : 24-04-02 07:58

"kiepete" <peterNOSPAMk@radiodiablo.dk> wrote in message
> [...]
> er blevet dræbt, inden OBL'en i Vietnam ved det. En lille bitte smule
> mærkeligt efter min mening. Anyway, hvad er jeres mening?

Har du set Hart's War? Den er faktisk ganske god.