Installation af Silent Viking
Fra : Mads Jakobsen

Dato : 23-04-02 10:51

Hej!

Er det muligt selv at installere Silent Viking?
Har bestilt subject, men hvad er chancerne for at knække noget af kernen?
Nogen erfaringer, links??

Mvh.

Mads

Fra : Brizz

Dato : 23-04-02 11:26

> Er det muligt selv at installere Silent Viking?
> Har bestilt subject, men hvad er chancerne for at knække noget af kernen?
> Nogen erfaringer, links??

Har monteret den stille viking på et soltek DRV4 uden problemer men var glad
for boardet var ude af maskinen da det krævede lidt arbejdsplads..eller
fingersnilde.
Men kan sagtens selv monterer
Brian

Fra : Kasper Hilligsøe

Dato : 23-04-02 13:43

Det samme her. Jeg monterede også køleren da bundkortet (DRV4) lagde ved
siden af kabinettet. Det var ikke det store problem. Man skal dog tage
rimeligt godt fat.
Ps. En 5'er eller 6'er top (og en forlænger) til et topnæglesæt passer
perfekt ned over den lille tap der sidder på bøjlen.

Kasper

Fra : [2500] André

Dato : 23-04-02 21:40

Satte den på en P4 på et Asus P4S333. Jeg var også glad for at
det var inden det røg i kab. Går rimelig stramt og kræver en del
fingerkræfter. Står for at skulle gi den Artic Silver 3, men tøver
lidt
fordi nu sidder den i mask. og der er mindre plads.

Fra : A. Aberin

Dato : 23-04-02 23:20

Har I brugt den tilstedeværende pude, eller har I brugt noget Kølepasta
istedet??
Endvidere er der nogen af jer som har prøvet begge dele og set hvad der gav
bedst resultat.

Grunden til at jeg spørger er, at jeg har en temperatur på 58grader på min
XP1800+ med min Silent Viking, hvor jeg brugte den "puden".

Mvh. AFA

Fra : Brian k lauritzen

Dato : 24-04-02 01:09

"A. Aberin" <aberin@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> istedet??
> Endvidere er der nogen af jer som har prøvet begge dele og set hvad der

Hej

Den pude skrabede jeg væk med det samme og brugte Artic silver istedet ( Den
første af dem ) men er jeg den eneste der er utilfreds med selve
kobberbunden? jeg syntes den så meget ujævn ud, og jeg måtte rense den
rimelig grundig pga. ir ( ! )

Jeg kører også med DRV4 og en XP1800, temp. er på ca 48 idle og 57 full
load.

Jeg tror jeg har brugt for meget pasta, men har ikke lyst til at pille
køleren af lige med det samme :-/

Vh

Brian k lauritzen

Fra : Christian Catu

Dato : 24-04-02 08:10

"A. Aberin" <aberin@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
>
> Grunden til at jeg spørger er, at jeg har en temperatur på 58grader på min
> XP1800+ med min Silent Viking, hvor jeg brugte den "puden".

Min ven har brugt puden, og får en temperatur på omkring 58 grader. Jeg har
brugt arctic silver 3 og har en temp på omkring 51. Vi har begge XP1800+ på
Asus A7V266-E

Fra : Deaster

Dato : 24-04-02 10:33

A. Aberin wrote:
> Har I brugt den tilstedeværende pude, eller har I brugt noget
> Kølepasta istedet??
> Endvidere er der nogen af jer som har prøvet begge dele og set hvad
> der gav bedst resultat.

Jeg bruger padden på min oc xp1600@1800 og den bliver max. 49-50 grader
under fuld load.

PS.
Kan du ikke lige tjekke din citatteknik?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : A. Aberin

Dato : 24-04-02 18:54

"Deaster" <frankatcia@hotmail.com> wrote in message

> Jeg bruger padden på min oc xp1600@1800 og den bliver max. 49-50 grader
> under fuld load.
>
> PS.
> Kan du ikke lige tjekke din citatteknik?

Jo, hvis jeg vidste hvad du snakker om?
Hvilket citat?

AFA

Fra : Søren

Dato : 24-04-02 19:08

> "Deaster" <frankatcia@hotmail.com> wrote in message

> Jo, hvis jeg vidste hvad du snakker om?
> Hvilket citat?
>
> AFA

såen her skal du ikk gøre.

Fra : Søren

Dato : 24-04-02 19:10

> Jo, hvis jeg vidste hvad du snakker om?
> Hvilket citat?

Det han mener er om du ikke kan klippe overflødig tekst væk, og skrive
svarene under det du svarer på. Det sparer både tid og plads Og er 10
gange lettere at overskue, som du forhåbentligt kan se på min 2 indlæg

Mvh. Søren

Fra : A. Aberin

Dato : 24-04-02 19:24

> [...]
> svarene under det du svarer på. Det sparer både tid og plads Og er 10
> gange lettere at overskue, som du forhåbentligt kan se på min 2 indlæg

Ok, tak for det.
Jeg var ikke lige helt sikker på hvad han mente.
Endvidere, jeg har aldrig helt forstået hvorfor man ikke bare svarer for
oven,
idet det ofte bliver ret belastende altid at skulle scrolle laaaangt ned på
siden for at se svaret.

Mvh. AFA

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 24-04-02 19:40

"A. Aberin" <aberin@tiscali.dk> skrev....

> Endvidere, jeg har aldrig helt forstået hvorfor man ikke bare
> svarer for oven,

Fordi når man gør som jeg, så kan læseren direkte se hvad det er jeg
kommenterer. Det føles helt naturligt fordi det fuldstændig svarer
til at føre en normal samtale.

> idet det ofte bliver ret belastende altid at skulle scrolle
> laaaangt ned på siden for at se svaret.

Det er fordi en del af den gode citatteknik er at slette det der ikke
er relevant for dit svar. Det er en selvfølge at man sletter
unødvendigt fyld, men også de dele af et indlæg man ikke direkte
kommenterer. Man skal kun citere så meget at det er muligt at følge
snakken uden at man nødvendigvis behøver at bladre tilbage i tråden.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Christian Catu

Dato : 24-04-02 08:12

"Mads Jakobsen" <madsjakobsen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Hej!
>
> Er det muligt selv at installere Silent Viking?
> Har bestilt subject, men hvad er chancerne for at knække noget af kernen?
> Nogen erfaringer, links??

Jeg har lagt den copper shim Thermal Take har lavet imellem køler og cpu. Så
behøver man ikke være nervøs. Se evt. her:
http://makeashorterlink.com/?U31312FB

Catu

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 24-04-02 11:19

"Mads Jakobsen" <madsjakobsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er det muligt selv at installere Silent Viking?
> Har bestilt subject, men hvad er chancerne for at knække noget af kernen?

Mange tak for rådene. Har installeret Silent Viking uden problemer - jeg er
åbenbart mere fingernem end hidtil antaget. Umiddelbart synes jeg, at det er
nogle høje temperaturer I har - min ligger på omkring 35-40 grader.

Mvh.

Mads