flash og dato på k7s5a
Fra : J.Larsen

Dato : 23-04-02 10:12

Først tak for tidligere gode råd om at flashe mit K7S5A, som ofte frøs.
Maskinen kører nu uden at "hænge".

Inden for de sidste par uger har jeg oplevet stigende problemer med at boote
op i W98. Jeg har nu læst, at Zonealarm kan forårsage disse problemer (at
"vsmon.exe ikke svarer). Ikke noget problem at af-installere ZA og køre det
manuelt.

Mit spørgsmål er, hvorfor min dato bliver "spist" en gang i mellem ved
ufuldstændig boot til W98 og ryger tilbage til flash-filens dato den 6
februar 2002.

Skal jeg være bekymret?

mvh
J.Larsen

Fra : Per Laursen

Dato : 23-04-02 22:09

Hej

Formentligt et dårligt batteri på boardet. Står din PC ofte uden spænding
(220v) på?
Er resten af din BIOS ikke også blevet nulstillet?

Mvh.

Per

Fra : J.Larsen

Dato : 25-04-02 15:21

"Per Laursen" <persille@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Formentligt et dårligt batteri på boardet. Står din PC ofte uden spænding
> (220v) på?

PCen er tændt dagligt, men jeg slukker på stikkontakten for at spare
tomgangsstrøm.

> Er resten af din BIOS ikke også blevet nulstillet?

Tja, det tror jeg nok. Jeg har ikke selv ændret bios efter køb, så mon ikke
den stod på default? I al fald er der ingen hardwarekonflikter.
Det med batteriet havde jeg ikke tænkt på. Selvom PCen er ny, kan batteriet
være gammelt og afladt.

Tak.

mvh
Joachim

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 24-04-02 08:10

> Mit spørgsmål er, hvorfor min dato bliver "spist" en gang i mellem ved
> ufuldstændig boot til W98 og ryger tilbage til flash-filens dato den 6
> februar 2002.

Der er flere der har haft det problem med dette bundkort. Nogle siger
det kan løses ved at lodde lidt på boardet...

> Skal jeg være bekymret?

Alle dine indstillinger i BIOS ryger, så de skal også geninstilles. Men
ellers sker der ikke noget ved det. Hvis BIOS'ens default passer dig
fint, kan du vælge bare at leve med at skulle stille uret nogle ekstra
gange.

mvh
Jeppe Seidelin Dam