Dum hund
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 23-04-02 08:53

Hvad gør jeg ved vores hund ???

Den gør en masse ting som den ikke må, lige så snart vi vender ryggen til
den så splitter den et eller andet ad, vi kan ikke have noget spiseligt
stående fremme uden opsyn så spiser den det, når vi så kommer tilbage til
f.eks. stuen ved den godt at det ikke var så skide smart at hoppe op på
bordet og spise af småkagerne. Jeg har et par gange taget den på fersk
gerning, og den fik et klap i røven så der gik nogle timer før den kom ud
fra sit gemmested under sofaen, problemet er at næste dag gør den det samme
igen...
Den må ikke være i soveværelset og det ved den godt, men så snart vi sover
lusker den ind alligevel den finder endda på at hoppe op i sengen, men det
gør den ikke mere efter jeg havde fat i nakken på den en nat da den lå og
slikkede mine tæer.

Nu kommer der sikkert nogen der siger at vi ikke motivere den nok, den
holder bare ikke en meter, der bliver leget og trænet med den flere timer om
dagen, den har en kæmpe have hvor den også kan more sig og vi går til
hundetræning med den, det fatter den heller ikke det store af...

Hvad gør vi ???? Skal jeg bare skyde den eller er der håb endnu ???

Jesper

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 23-04-02 09:25

"Jesper Pedersen" <jesper_pedersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad gør vi ???? Skal jeg bare skyde den eller er der håb endnu ???
>
> Jesper

Skynd dig at finde et andet hjem til vovsen .. det ville den helt
sikkert være bedst tjent med ..

MVH Ami

Fra : Mogens.

Dato : 23-04-02 13:36

http://www.kandu.dk/

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 01-05-02 09:53

Hej Ami
Med alt respekt for din mening så mener jeg det er noget ævl! og en meget
letkøbt mening/løsning.
Mvh
Kim

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 23-04-02 09:55

Nu hopper vi ikke på limpinden vel;)))))

Jannie

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 23-04-02 10:17

"~*Jannie*~" <lolistanomail@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nu hopper vi ikke på limpinden vel;)))))

Niks . tog ham også som en troll og skrev derfor som jeg gjorde ..

Havengoddaghils fra Ami

Fra : Jaime Lauritsen

Dato : 23-04-02 10:50

Hvad hedder din hund???

Fra : x Vuf x

Dato : 23-04-02 11:50

+-------------------+ .:\:\:/:/:.
+-------------------+ / \
@x@@x@ | | |/ WW( ( ) )WW
\||||/ | | \| __\,,\ /,,/__
\||/ | | | jgs (______Y______)
/\/\/\/\/\/\/\/\//\/\\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Mvh Sonja P. nospam@sonpet.com http://www.sonpet.com

Der findes ikke så stort et problem,
at det ikke kan løses. Citat SEJ

Fra : John

Dato : 23-04-02 12:21

"Jesper Pedersen" <jesper_pedersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad gør vi ???? Skal jeg bare skyde den eller er der håb endnu ???

Prop din pistol op et vis sted på dig selv og afvent "hyletonen" når du trykker.
Det plejer at hjælpe hunde der er i sådanne situationer som du beskriver...!

Skov"troll", - se lige at få et liv uden burger med 111 ned af hagen, cola,
og nedrullede gardiner.

*:) - John

Fra : Mogens.

Dato : 23-04-02 13:42

"Jesper Pedersen" skrev d. 23-04-02 08:53 dette indlæg :
> Hvad gør jeg ved vores hund ???

Hej Jesper.

Helt ærligt, så tror jeg ikke det er en god ide, at du har hund. Efter
dit indlæg tyder det på at du ikke har forstået spor af en hunds adfærd,
hverken at aktiverer den eller at lære den at du er leder ( Lederskab )
Så skynd dig med at finde et hjem hvor man ved bare lidt om hunde, og er
det så stort et ønske for dig at have hund, så meld dig til nogle kurser
hvor du kan lære om alm opdragelse og hundeadfærd. Eller køb dig en
plastikhund som du bare skal vaske af engang i mellem

Mogens P
Dansk Hunde Skole

http://www.kandu.dk/

Fra : Jaime

Dato : 23-04-02 14:00

"Mogens." <Mogens..news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvor du kan lære om alm opdragelse og hundeadfærd. Eller køb dig en
> plastikhund som du bare skal vaske af engang i mellem

Hvis du har noget at gøre med DHS, og ovenstående er måden jeres
instruktørere taler til kursisterne på. Så er jeg f...... glad for jeg ikke
træner min hund der.........

Vh Jaime

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 23-04-02 15:22

On Tue, 23 Apr 2002 15:00:00 +0200, "Jaime" <jaime@cybercity.dk>
wrotd:

> [...]
>
>Hvis du har noget at gøre med DHS, og ovenstående er måden jeres
>instruktørere taler til kursisterne på. Så er jeg f...... glad for jeg ikke

Der er jeg godt nok enig med dig for en gang skyld !, og her er da
tale om et total overfald på en der bare gerne ville hav lidt råd , så
bliver han bare svinet helt vildt til ? der findes da folk der har den
slags problemer !det behøver da ikke at være en "troll" og det med at
skyde hunden er jo nok for sjov at han siger det ! men ligegyldigt om
der kommer råd herinde fra nu , så tror jeg nu ikke at han lytter til
dem med den velkomst han har fået .

Fra : John

Dato : 23-04-02 18:56

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> slags problemer !det behøver da ikke at være en "troll" og det med at
> skyde hunden er jo nok for sjov at han siger det ! men ligegyldigt om

Tag da for f..... lige at læse hvad det er vedkommende skriver!!!.

Hvis du synes han er sjov, så er det godt jeg ikke er hund ved hverken
dig eller ham.

Iøvrigt har vedkommende også skrevet under tråden "koffein", hvor han også
"truer" med at skyde sin hund fordi den flipper ud på kaffebordet....

Er han så dobbeltsjov af den grund ?.

*:) - John.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 23-04-02 21:06

On Tue, 23 Apr 2002 19:55:53 +0200, "John" <fox_one@get2net.dk> wrotd:

> [...]
>
>Tag da for f..... lige at læse hvad det er vedkommende skriver!!!.
>
>Hvis du synes han er sjov, så er det godt jeg ikke er hund ved hverken

,,,,,,,,,,,,,,jeg siger ikke at han er sjov , men det kan jo være at
han prøver på det !?

>Iøvrigt har vedkommende også skrevet under tråden "koffein", hvor han også
>"truer" med at skyde sin hund fordi den flipper ud på kaffebordet....

,,,,,,,,,,,,,,,,det har jeg ikke læst ,men det lyder måske ikke så
seriøst

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 01-05-02 10:02

Hej Mogens fra Dansk Hundeskole

Hunde er måske kun for eksperter? Den slags elitære udsagn kan ikke bruges
til noget og hvis du virkelig er instuktør burde du så ikke hjælpe i stedet
for at spille bedrevidende? En mand søger råd og så anbefaler du at han
fravælger sin hund .... meget konstruktivt. Det skal nok hjælpe Jesper og en
masse andre mennesker i hans sted!!!

Mvh
Kim

Fra : Highlander

Dato : 23-04-02 18:02

"Jesper Pedersen" <jesper_pedersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad gør jeg ved vores hund ???
>
> Den gør en masse ting som den ikke må, lige så snart vi vender ryggen til
*snip*

så skal du bare vente til du får børn ... : -p

Highlander
--
Don`t loose your head....

Fra : Carina Bach Hansen

Dato : 23-04-02 19:38

Hej

Prøv følgende, det virker : Tag en avis, rul den godt sammen eventuelt med
et elastik, bevæbn dig med den, og sæt dig hen i sofaen. Nu sidder du
tålmodigt og venter til vuffer gør noget den ikke må. Lige så snart den gør
det, og du skal være hurtig, springer du op af sofaen med den sammenrullede
avis, hvorefter du HÅRDT slår dig selv oven i hovedet, mens du brøler "
dårlig træner, dårlig træner"....

Hilsen Carina

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 23-04-02 21:49

"Carina Bach Hansen" <carina.bach@hansen.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:3cc5aa6f$0$78750$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
sammenrullede
> avis, hvorefter du HÅRDT slår dig selv oven i hovedet, mens du

Vidunderlig form for hundetræning
Smil fra Ami

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 24-04-02 07:13

Sikke dog en masse fornuftige svar der er kommet, det er virkelig noget jeg
kan bruge til noget?????
Den eneste som forstår hvad det jeg skriver er "Punish the deed, not the
breed" selvfølgelig vil jeg ikke skyde hunden selvom tanken har strejfet mig
når hele huset er splittet af... Så spørger jeg her og der kommer en
masse ubruglige indlæg og jeg bliver nærmest overfaldet, jeg tror ikke der
er mange der har læst andet end den sidste sætning, så prøv at tør øjene og
læst det HELE en gang til....

Fra : Eva Schmidt

Dato : 24-04-02 07:32

> [...]
> er mange der har læst andet end den sidste sætning, så prøv at tør øjene

Hej Jesper

Jeg har læst dit indlæg igennem flere gange og mener seriøst, at du nok bør
finde et nyt hjem til hunden!
Du skriver, at "den får et klap i røven" og så ligger den og tør ikke komme
frem i flere timer, det tyder for mig på, at det ikke drejer sig om et
enkelt klap!
Så må den ikke være i soveværelset, fint nok, men hvorfor så ikke lukke
døren, så den ikke kan komme ind?
Ud af dit indlæg kan jeg overhovedet ikke læse, at du har følelser for din
hund, alene det at du i flere indlæg truer med at skyde den!
Helt ærligt, når du kommer med sådanne udtalelser, hvor meget hjælp tror du
så, at du vil modtage et sted som her? De fleste opfatter dig som "troll",
det er du måske ikke og så vil jeg da håbe, at nogen af de garvede hundefolk
vil give dig nogle gode råd!
Ikke mindst for hundens skyld, jeg kunne godt have det indtryk, at den rent
ud sagt er skidenervøs og derfor ødelægger ting og opfører sig "umuligt"!

Eva

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 24-04-02 13:06

> [...]
>frem i flere timer, det tyder for mig på, at det ikke drejer sig om et

,,,,,,,,,,,,,,,du er da hurtig til at dømme folk hva ! hvem siger at
den ikke bare fåe et enkelt klap , men måske er det en meget nervøs
hund ? måske er det også derfor at den ødelægger ting ?

Og hvis du mener at han bare skal finde et nyt hjem til hunden , så er
du jo en af dem der går ind for "brug og smid væk princippet" !!
hvorfor skulle han ikke prøve at løse problemet ?? som han jo har
prøvet lidt på ved at skrive herind ! giv mig en god grund til at han
skulle skille sig af med hunden istedet for at løse problemet ??

måske skulle du tænke dig lidt om inden du skriver at folk skal skille
sig af med deres hund !? det er sku da noget mærkeligt noget at skrive
!det er da grovere end noget som jeg nogen sinde har skrevet ! man kan
sku da ikke tilade sig at skrive at folk skal skille sig af med deres
hund , hvordan ville du selv have det hvis flere sagde det til dig ??

glæder mig til at høre svar på ovenstående spørgsmål

>Ud af dit indlæg kan jeg overhovedet ikke læse, at du har følelser for din
>hund, alene det at du i flere indlæg truer med at skyde den!

,,,,,,,,,,,,,,,,HALLO der findes altså forskellig humor og folk
snakker forskelligt ! det er ikke alle der sidder og griner af
ekstrablads vittighederne vel !! han truer jo ikke med at skyde sin
hund !! han siger det for sjov ! ligesom nogle forældre siger til
deres børn de får bank hvis de smidder deres madpakke ud eller ligende
! der er forskel på at sige ting og gøre dem !

og om han har føelser for sin hund ? selvfølgelig har han da det !
ellers ville han jo ikke have taget sig tiden til at skrive herind vel
! dem der ikke har føelser for deres hund skriver sku da ikke herind
vel

> [...]
>det er du måske ikke og så vil jeg da håbe, at nogen af de garvede hundefolk

,,,,,,,,,,,,,,,,,,ja det må vi da håbe , jeg ville gerne hjælpe hvis
jeg kunne men jeg aner intet om sådane nogle problemer heldigvis min
hund har aldrig taget noget fra bordet.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 24-04-02 15:38

> ,,,,,,,,,,,,,,,du er da hurtig til at dømme folk hva ! hvem siger at
> den ikke bare fåe et enkelt klap , men måske er det en meget nervøs
> hund ? måske er det også derfor at den ødelægger ting ?

Ja, måske er hunden nervøs og så er det selvfølgelig også helt rigtigt at
slå den, det skal nok hjælpe!!

> [...]
> prøvet lidt på ved at skrive herind ! giv mig en god grund til at han
> skulle skille sig af med hunden istedet for at løse problemet ??

Fordi jeg ikke mener, at han seriøst vil tage imod gode råd og vejledning.
Hele hans indlæg er kun negativt om hunden intet som helst positivt, eller
kan du få øje på det? Skriver han nogen steder, at det ellers er en dejlig
hund, som familien er glade for???
Jeg går så afgjort ikke ind for brug og smid væk, men i nogle tilfælde er
dyr altså bedre tjent med et nyt hjem!

> [...]
> sku da ikke tilade sig at skrive at folk skal skille sig af med deres
> hund , hvordan ville du selv have det hvis flere sagde det til dig ??

Nu synes jeg liiige, du skulle tænke dig lidt om selv! Jeg har fulgt denne
NG i et stykke tid efterhånden og du er på banen så godt som dagligt og er
bestemt ikke altid lige venlig over for andre! Især ikke, hvis de er uenige
med dig!

> [...]
> deres børn de får bank hvis de smidder deres madpakke ud eller ligende
> ! der er forskel på at sige ting og gøre dem !

Ja, selvfølgelig er der det! Men når Jesper i hele to indlæg bruger
udtrykket "skyde hunden", så synes jeg morskaben er til at overse. I øvrigt
mener jeg, at du i et andet indlæg ikke syntes, det lød som om han var "helt
seriøs", når han brugte dette udtryk flere gange!

> [...]
> ellers ville han jo ikke have taget sig tiden til at skrive herind vel
> ! dem der ikke har føelser for deres hund skriver sku da ikke herin

Kan du noget sted i indlægget finde at han skriver positivt om sin hund???
Du må meget undskylde, men ud fra hans indlæg får jeg indtrykket, at han er
godt og grundigt træt af den og ikke kan se noget positivt ved den
overhovedet!

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,ja det må vi da håbe , jeg ville gerne hjælpe hvis
> jeg kunne men jeg aner intet om sådane nogle problemer heldigvis min
> hund har aldrig taget noget fra bordet.

Derfor kunne du vel godt have en ide om, hvordan man behandler en hund
korrekt! Jeg går da ud fra, at du opdrager din hund eller kunne den det hele
fra starten af???

Nu har du så fået svar og jeg er godt klar over, at vi ikke bliver enige i
dette spørgsmål! Det er for så vidt også ligemeget, jeg har ret til at have
min mening, ligesom du har ret til at have din!
Men somme tider ville det nok være en god ide, om du selv lige tænkte dig om
en ekstra gang, inden du kaster dig over folk, der altså mener anderledes
end dig!

Eva

Fra : Jaime

Dato : 24-04-02 09:25

Hej Jesper......

Jeg kender faktisk en der hedder det samme som dig! Derfor spurgte jeg om
hvad din hund hedder???

Vh Jaime

Fra : John

Dato : 24-04-02 11:36

"Jesper Pedersen" <jesper_pedersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Sikke dog en masse fornuftige svar der er kommet, det er virkelig noget jeg
> kan bruge til noget?????

Hvad havde du forventet at få af fornuftige svar, når du seriøst overvejer at
skyde din hund, fordi du ikke magter den ?. Bare tænke tanken om at tage midler
i brug der henleder på at skyde sin egen hund er i mine øjne ikke særligt
ansvarligt.

> Den eneste som forstår hvad det jeg skriver er "Punish the deed, not the
> breed" selvfølgelig vil jeg ikke skyde hunden selvom tanken har strejfet mig
> når hele huset er splittet af...

Generelt ville jeg gerne svarer på dit spørgsmål omkring at du ikke
kan magte din hund, men når man i sit indlæg skriver:

"Skal jeg bare skyde den eller er der håb endnu ???"
"Den bliver snart slæbt ned bag i haven og får en kugle for panden"
"selvfølgelig vil jeg ikke skyde hunden selvom tanken har strejfet mig"

....så er alt håb om seriøsitet ligesom dampet af.

> [...]
> er mange der har læst andet end den sidste sætning, så prøv at tør øjene og

Det var også den sidste sætning som udgjorde at resten
var overflødigt.

Jeg vil gerne gøre opmærksom på at jeg har svaret dine indlæg ud fra at jeg
IKKE finder det morsomt og det må du så tage til efterretning om du vil eller
ej.

*:) - John.

Fra : Lars Lautrup

Dato : 24-04-02 07:55

> [...]
sammenrullede
> avis, hvorefter du HÅRDT slår dig selv oven i hovedet, mens du brøler "

Pffff! Jeg fik lige morgenkaffen galt i halsen af grin!

Men hvor har du dog ret. Det er ikke hunden, der er noget galt med, men
ejeren har ikke været i stand til at den til at forstå, at det er ham der er
lederen (det KAN sg* også være svært
Når nu Jesper Pedersen skriver, at han går til træning med hunden, men at
den ikke fatter det store af det, så var det måske en ide at skifte
træner/træningssted. Jeg nægter at tro at der findes hunde så dumme, at de
ikke kan lære det mindste lydighed.

Lars Lautrup (Fjern '-nowhere-' fra adresse ved svar)

Fra : Anja

Dato : 24-04-02 08:56

Når jeg læser Jespers brev er der flere ting som jeg faktisk kan se er et
problem hos os også.
Vores hund hopper også op på bordet -vi slår den ikke! men den ved godt den
ikke må og alligevel gør den det når man forlader stuen. Det er ikke til at
rydde et bord hver gang man skal på wc eller ud med en skraldespand. Hvordan
lærer man hunden at den ikke må?

Anja

Fra : Annette Skovbon

Dato : 24-04-02 12:33

Hvordan
> lærer man hunden at den ikke må?
Ja, det synes jeg var mere relevant end at sidde og svine folk til.
I herinde(De fleste) er jo så kolge at i kan undvære hovdet,- så fortæl
os, HVORDAN?

Vh. Annette, som venter spændt!

Fra : Annette Skovbon

Dato : 24-04-02 12:34

Kloge even

Fra : John

Dato : 24-04-02 12:52

"Annette Skovbon" <barbara_jordfed@chicks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ja, det synes jeg var mere relevant end at sidde og svine folk til.
> I herinde(De fleste) er jo så kolge at i kan undvære hovdet,- så fortæl

Jeg gider ikke svarer seriøst på en der seriøst overvejer at slæbe
sin hund ned bag skuret for at nakke den med et skud,
fordi vedkommende ikke kan magte den.

Hvad har det med uklogskab, "svineri" og uintelligent svar at gøre ?.

Men det forholder sig måske bare sådan, at sådan en
fremgangsmåde med nakkeskud af hunde, er du ganske enig i ?.

*:) - John.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 24-04-02 13:29

On Wed, 24 Apr 2002 13:51:33 +0200, "John" <fox_one@get2net.dk> wrotd:
> [...]
>
>Men det forholder sig måske bare sådan, at sådan en
>fremgangsmåde med nakkeskud af hunde, er du ganske enig i ?.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,HALLO John vågn nu op vi lever altså ikke i Morten
Korch tiden mere ! nutildags kan man godt sige ting uden at mene dem
100% hvis der havde været en gramatiklærer herinde så ville han/hun
kunne forklare det bedre end jeg kan, men der bliver sagt mange ting
som ikke skal tages alvorligt på samme måde som for 50 år siden ,
tillægssætninger og tillægsord må det hede ? Men sådan som landet
ligger er at han IKKE vil skyde hunden ! måske humor ? måske for at
lægge tryk på at han er træt af dens opførsel ? måske altmuligt andet
, hvad ved jeg , men han vil ikke skyde hunden !!

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 24-04-02 14:13

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en
meddelelse news:c89dcu4ilm8ruahr1klo7mgkok07ocfe6e@4ax.com...
> [...]
Morten
> Korch tiden mere ! nutildags kan man godt sige ting uden at mene dem

Du har da ret i at man fint kan bruge humor eller ironi men det skal
sørme bruges så læseren kan gennemskue det og sådan var det i al fald
ikke brugt i den situation vi her snakker om .. selv jeg kunne ikke
fange det .. og må tilstå at jeg anså person der skrev indlæget for
intet mindre end at være en troll .. og kunne på ingen måde tage hans
indlæg seriøst op .. og betingelsen for at man får et svar man kan
bruge er i al fald at man formulerer sit spørgs så man får det til at
ligne et seriøst råb om hjælp ..

og som John må jeg sige at jeg umuligt kan gå ind i noget hvor
forslaget er at skyde hunden i stedet for at tage kampen op .. og
netop denne dumme bemærkning samt noget i hele sprogbruget fik mig til
at skønne at det drejede sig om en troll ..

Synd selvfølgelig at Jespers indlæg ikke blev besvaret seriøst .. men
det viser jo bare at flere end jeg ikke har kunne læse de signaler der
blev udsendt og kunne måske få Jesper til at tænke over hvordan han
her efterdags formulerer sig ..

Havengoddaghils fra Ami

Fra : John

Dato : 24-04-02 19:53

> [...]
> som ikke skal tages alvorligt på samme måde som for 50 år siden ,
> tillægssætninger og tillægsord må det hede ?

Hej Punish

Bare rolig, jeg er skam lysvågen ;) og ser sjælden Korch movies så du kan ikke
hæfte mig for søvnig grammatik fordrejelse ;)).

Dybest set fandt jeg blot en sætning mærkværdig samt alvorlig, og påtalte den,
da den
i MINE øjne kunne være reel. En smiley efterfølgende
ville måske have sat hans indlæg i et mere "humoritisk" relief.

Måske var det en ide at tænke sig om før man poster et indlæg,
da opfattelsen af den sagtens kan fortolkes forskelligt. Især af denne
kaliber!.

Og så er den røde tråd vist ikke længere.

Nethygge og forsat god aften.
*:) - John.

Fra : Annette Skovbon

Dato : 24-04-02 14:19

> Jeg gider ikke svarer seriøst på en der seriøst overvejer at slæbe
> sin hund ned bag skuret for at nakke den med et skud,
> fordi vedkommende ikke kan magte den.
Hej John,
Jesper har på intet tidspunkt overvejet at skyde dyret. Det var blot for
at fortælle at den virkelig var gal derhjemme og så selvfølgelig en
talemåde intet andet. For ligesom at spørge om han kan gøre noget, eller
om alt håb er ude.
Harmes du også over oma-reklamen med stegt papegøje??? For så synes jeg
da lige jeg vil fortælle, at min jaco ofte bliver truet med at ende op
sådan, når hun er uartig.
Jesper søgte råd herinde og alt han fik var en masse (I jeres øjne) god
humor,- og så en flok forargede indlæg, omkring, det, at han havde
skrevet om han skulle skyde den eller hvad.
> Hvad har det med uklogskab, "svineri" og uintelligent svar at gøre ?.
Det i lavede over for Jesper ? en masse. I kom ikke med noget konkret
han kunne bruge.
Han henvendte sig har på forummet, netop fordi han søgte svar,- han
interesserede sig for sagen,- havde han været ligeglad, havde hunden nok
fået det populære 'nakkeskud' som du kalder det.
> Men det forholder sig måske bare sådan, at sådan en
> fremgangsmåde med nakkeskud af hunde, er du ganske enig i ?.
Overhovdet ikke, og det har jeg på intet tidspunkt insinueret.

Vh. Annette :)

Fra : ~ Susanne ~

Dato : 24-04-02 12:53

> [...]
> stående fremme uden opsyn så spiser den det, når vi så kommer tilbage til
> f.eks. stuen ved den godt at det ikke var så skide smart at hoppe op på

Først skal du træne "nej". Det kan du i denne sammenhæng gøre ved at lægge
en godbid mellem dine ben (du står oprejst). Du bukker dig så ned, og
skærmer for godbidden så hunden ikke kan få fat på den. Når hunden så har
accepteret at den ikke må få godbidden, går du væk fra den (du kan nu sige
"værs'go"), og hunden kan spise godbidden (=ros). Som hunden lærer at forstå
at den ikke får godbidden før du giver den lov, lægger du godbidden længere
og længere væk fra dig (men husk aldrig så langt at du ikke er HELT sikker
på at hunden nu også overholder det, for ellers er meget træning spildt!).
Og når hunden forstår at dit "buk" betyder nej, kan du begynde at putte et
verbalt "nej" på kommandoen. Udvid denne metode, og du har en hund som
forstår dit ned og som også RESPEKTERER dit "nej".

Og RESPEKT er nemlig nøgleordet. Hunden skal ikke gøre hvad du siger, fordi
at ellers får den tæsk, men fordi at den respekterer dig, og ved at du er
den klogeste, og det nok også derfor er klogest for den at gøre som du
siger. Har din hund en sådan respekt for dig, så skal lydigheden nok komme
helt af sig selv (næsten da ).

> [...]
> gerning, og den fik et klap i røven så der gik nogle timer før den kom ud
> fra sit gemmested under sofaen, problemet er at næste dag gør den det

Jf. ovenfor om respekt.

> [...]
> gør den ikke mere efter jeg havde fat i nakken på den en nat da den lå og

Hunde er jo flokdyr. Hvorfor tage det fra dem??? Kan den ikke få lov til i
det mindste at være i soveværelset, men så bare på gulvet?

> [...]
> dagen, den har en kæmpe have hvor den også kan more sig og vi går til
> hundetræning med den, det fatter den heller ikke det store af...

Hvad er det egentlig for en race vi snakker om???

> Hvad gør vi ???? Skal jeg bare skyde den eller er der håb endnu ???

JA, hvor der er hunde er der håb *s* Men måske du skulle finde dig et andet
sted at gå til hundetræning?

Held og lykke til dig og vuffer

Mvh
Susanne

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 24-04-02 13:29

> [...]
>den klogeste, og det nok også derfor er klogest for den at gøre som du
>siger. Har din hund en sådan respekt for dig, så skal lydigheden nok komme

,,,,,,,,,,,,enig

>Hunde er jo flokdyr. Hvorfor tage det fra dem??? Kan den ikke få lov til i
>det mindste at være i soveværelset, men så bare på gulvet?

,,,,,,,,,,,,,,,,,,ja min hund lunter også ind i soveværelset et par
gange om natten , lige for at se om alt er ok den har været oppe i
sengen 2 gange begge gange blev jeg så sur på den at den fik et kæmpe
schok og nu kan det ikke lade sig gøre at få den derop ! det har været
afprøvet flere gange da en gæst lånte soveværelset til at snakke
privat i tlf og gæsten har sidet i sengen og prøvet at lokke hunden op
i sengen flere gange , men det gør den aldrig igen ! og jeg har jo
været så smart"syntes jeg selv" at lave en rigtig god og superblød
hundeseng med 3 lag bløde gulvtæpper i bunden tæpper og puder , som
står i stuen . Og så er det jo klart hvorfor skulle han ligge på det
hårde gulv i soveværelset når han kan vælge en superseng i stuen .

Så i starten vil den ligge på gulvet i soveværelset men efter noget
tid hvor den har fundet ud af at den jo bare kan gå ind og se om du/i
er der endnu , og den har fundet ud af at du/i altså ikke forsvinder
og stadig er der om morgenen , så lægger den sig helt sikkert ind i
den bløde seng .

Fra : René Løweneck

Dato : 24-04-02 16:37

Hej Jesper !

Hvor gammel er din hund ?

Umiddelbart kunne det godt lyde som om, at den ikke er så gammel endda. Hvis
det er sådan, det forholder sig, så væbn dig med tålmodighed. Der er jo
altid lidt mere fart i unge hunde, og altid lidt flere grænser, der skal
prøves. Og måske endda tænder, der klør.

Det leder mig hen til det næste. Hvis hunden er ældre, så er det mangel på
konsekvens. Forstået sådan, at nogle gange må hunden XXX og andre gange må
hunden ikke XXX. Dette dur ikke. Du skal altid være konsekvent, det er
faktisk det vigtigste moment overhovedet. Gennem konsekvens, opnår du også
hundens respekt. For hunden er et meget socialt flokdyr, og din familie er
den flok, hunden tilhører. Flokken har brug for en dygtig leder, der aldrig
efterlader tvivl. Den leder, det er dig ! Og er floklederen (dig) ikke
tilstrækkeligt dygtig (konsekvent), så vil hunden til en hver tid forsøge at
udfordre dig, og overtage lederrollen. Omvendt, hvis floklederen er dygtig,
vil hunden altid gøre, hvad der bliver forventet af den. Det er hundens
natur, og det er det vi benytter os af i træningsøjemed.

Når hunden gør som den gør i øjeblikket, kan det altså skyldes flere ting.
Hvad der passer bedst af det ovenstående, er op til dig at vurdere.

Hunden kører egentligt efter et meget simpelt regelsæt. NEJ=Forbudt, resten
er tilladt ! Til gengæld skal den have det at vide mange gange, før det
sætter sig fast )

Når hunden gør noget forkert, så brug én kommando,- NEJ. Når den gør noget
rigtigt, så ros den helt ind i skyerne, - lad den aldrig være i tvivl !

Håber det hjælper dig !

Med venlig hilsen

René Løweneck
www.loweneck.dk

Jesper Pedersen <jesper_pedersen@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:lo8x8.29$Nw.1019@news.get2net.dk...

Fra : ~ Susanne ~

Dato : 24-04-02 18:02

"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rigtigt, så ros den helt ind i skyerne, - lad den aldrig være i tvivl !

Hej Jesper!

Hvis du vil prøve med "min" teknik til at lære hunden nej, er det vigtigt at
du ikke også bruger nej i alle mulige andre tilfælde, hvor hunden er igang
med noget forkert eller har gjort noget forkert. "Min" nej-kommando betyder
'det du skal til at gøre, kan du lige så godt lade være med, for ellers vil
jeg forhindre dig i det' (selvom man måske i realiteten ikke kan forhindre
hunden i det, skal den tro at man kan). Derfor, hvis du vil prøve at træne
med "min" teknik, kunne du måske bruge at andet ord i stedet, da man tit
kommer til at sige nej til sin hund (i de "forkerte" situationer).

Håber ikke at det her har gjort dig alt for forvirret

mvh
Susanne

Fra : simon leth jensen

Dato : 24-04-02 19:53

Hej Jesper

Der findes ikke dumme hunde kun "dumme ledere" din hund vil have
opmærksomhed og du bliver nødt til at søge hjælp hos en adfærdskonsolent som
sikkert har mange gode råd for hvis du vil beholde hunden og holder af dem
vil du også gøre alt for at dette her skal fungere. Jeg går selv til træning
med min og hvis jeg er i tvivl om noget spørger jeg altid og ingen spørgsmål
er for dumme.
Og husk på hvor mange hunde der bliver aflivet fordi ejeren ikke vil sætte
sig ind i hvordan hundens adfærd er
Hilsen tina

Fra : Doggy

Dato : 24-04-02 21:00

"Jesper Pedersen" <jesper_pedersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad gør jeg ved vores hund ???
>
> Den gør en masse ting som den ikke må,

Vi mennesker kommer af og til i konflikt med vores hund, fordi hunden gør et
eller andet som vi ikke vil have.En hund kan ikke vide af sig selv, hvad den
må og ikke må.Det er vores opgave som "menneskelig" flokleder at fortælle
hunden hvad vi kan li´at den gør og hvad den ikke må.

Der er altid en årsag til at hunden udfører en handling.Vi skal lære hvordan
en hund tænker og hvad der fremkalder dens handling.Vi skal udvikle en
forståelse for vores hund..Vi må ikke forvente at vores hunde skal tænke som
mennesker.Det kan de ikke. De kan kun være hunde.Derfor er kendskab til
deres mentale og fysiske begrænsninger nødvendigt.Kun på den måde kan vi få
realistiske forventninger til dem.

lige så snart vi vender ryggen til
> den så splitter den et eller andet ad,

Hvor gammel er hunden ?

vi kan ikke have noget spiseligt
> stående fremme uden opsyn så spiser den det, når vi så kommer tilbage til
> f.eks. stuen ved den godt at det ikke var så skide smart at hoppe op på
> bordet og spise af småkagerne.

Nej din hund ved ikke at det er forkert at spise småkagerne. Din hund
aflæser din kropsholdning, når du kommer ind i stuen og ser at småkagerne er
væk.Du kommer måske ovenikøbet ind i stuen med den sikre forvisning at
småkagerne er væk, og det påvirker allerede dit kropssprog.Hunden aflæser
din "vrede" og reagerer måske ved at krybe sammen eller ligge sig om på
ryggen.Altsammen dæmpende signaler, som den håber vil formilde dig. Det er
IKKE et udtryk for at den har dårlig samvittighed.Det kender hunde ikke til.

> [...]
> gerning, og den fik et klap i røven så der gik nogle timer før den kom ud
> fra sit gemmested under sofaen, problemet er at næste dag gør den det

Dette må jo fortælle dig, at det du gør her, ihvertfald ikke virker.
At bruge fysisk straf fører kun til at hunden bliver nervøs og bange og en
hund i den sindstilstand er ikke istand til at lære.

> Den må ikke være i soveværelset og det ved den godt,

Igen må jeg sige, at den ikke ved det.Du har ikke lært den at den ikke må
være i soveværelset.

> [...]
> gør den ikke mere efter jeg havde fat i nakken på den en nat da den lå og

Igen er du nødt til at se på hundens univers.En hund er et socialt flokdyr.
Den ønsker at være sammen med sin flok.Alt andet er unaturligt og skræmmende
for den, hvis den ikke er vænnet til det helt fra hvalpestadiet af. .

Hvor ønsker du iøvrigt at din hund skal sove ?

> Nu kommer der sikkert nogen der siger at vi ikke motivere den nok, den
> holder bare ikke en meter, der bliver leget og trænet med den flere timer
om
> dagen,

Selvfølgelig er det fint at lege og træne med sin hund.Legen udvikler stærke
bånd mellem hund og fører og lægger grunden til gensidig tillid.

>den har en kæmpe have hvor den også kan more sig

Det er da fint med en have, men det er de færreste hunde der leger alene, og
hvis de gør er det som regel ikke ret lang tid af gangen.Så du kan ikke
regne med at hunden får en kæmpe oplevelse ud af, at blive lukket ud i
haven.

>og vi går til
> hundetræning med den, det fatter den heller ikke det store af...

Nu er det jo sådan at enhver hundetræning i første omgang er en træning af
føreren, mere end af hunden. Er du sikker på at du forstår at kommunikere
med din hund.At DU gør det rigtige ?
Alle, både dyr og mennesker lærer bedre,hvis de ikke er stressede og det
tillærte sidder bedre fast. Derfor er træning baseret på belønning
fantastisk effektiv.Men al indlæring kræver også at du har et godt og
tillidsfuldt forhold til din hund.Hvis du ikke har det,kan al træning blive
meget svær.
Hvad siger din træner ?

> Hvad gør vi ???? Skal jeg bare skyde den eller er der håb endnu ???
>
> Jesper

Jeg ved ikke om dette er din første hund, om det er en hvalp eller en voksen
hund,hvilken race osv.
Mit umiddelbare indtryk er, at du ikke forstår baggrunden for din hunds
handlinger og derfor heller ikke kan afhjælpe de problemer som handlingerne
medfører.
Læs nogle gode hundebøger om opdragelse og hundesprog.
Måske skal du gå til en anden form for træning end du gør. Måske en
adfærdskonsulent kunne give nogle gode råd.

Hilsen

Merete

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 01-05-02 09:51

Hej Jesper

Hunde kan være lidt problematiske, men jeg er uenige med de forslag som er
kommet ind til videre. De hjælper dig jo ikke. Svaret afhænger af hvilken race
du har, hvor gammel den er og hvordan de øvrige betingelser omkring den er, men
da du ikke oplyser dette vil jeg bare give et par genereller råd som jeg har
haft succes med.

For det første synes jeg du skal lave nogle lederskabsøvelser med din hund så
den på intet tidspunkt kommer i tvivl om hvem der er lederen i jeres lille flok.
Det kan fx gøres ved spisetid hvor man ikke lader hunden spise før den har fået
lov til det. Man skal altså med stemmen og/eller en venlig, men bestemt hånd
holde hunden væk indtil den acceptere at den ikke blot kan fare frem og æde.
Efter få sekunder gives der lov og man kan så daglig eller ugenligt øge dette
tidsrum. Man kan også indbygge et tandeftersyn eller ligende så spisetid blive
en fast rutine styret af føreren.

Det er også en god ide at lave nogle Nej-øvelser. Du sætter dig på gulvet sammen
med hunden. Tager en håndfuld godbidder og lægger en foran dig; mellem hunden og
dig. Du siger bestemt Nej og "beskytter" eventuelt godbidden med hånden, når
hunden sætter sig - det kan være du skal vise den til rette, giver du fri
(eventuelt med komandoen Fri) og lader den spise godbidden. Hvorefter du finder
en ny og gentager processen.

Jeg vil i øvrigt også anbefale at man ikke lader hunden gå gennem døre og
havelåger først - hunden bør lærer at sætte sig, lade føren gå igennem, og
derefter få lov til at passere. Dette kan godt tage lang tid i begyndelsen, men
jeg mener at lederskabsøvelser er med til at lære hunden at kommandoer hver gang
skal efterleves også når føreren ikke er til stede. Alle disse øvelser skal
selvfølgelig efterleves meget konsekvent. Man kan ikke bare springe over én gang
fordi man lige har lidt travlt eller skal noget andet. Det gælder også når
hunden kommer i soveværelset og sengen - den skal ned hver gang. Hvorfor må den
i øvrigt ikke sove i soveværelset? Har den en seng eller en kurv som den kan
bruge?

Det andet jeg vil anbefale er motivering eller motionering, hvilket kan ske på
utrolig mange måder alt efter hund og førers temperament og fysiske rum. Har man
en have eller et andet tilgængeligt udendørsareal (kan for så vidt også godt
foregå indendørs) er det en god ide at sprede en håndfuld godbidder rundt som
hunden så skal finde. I forlængelse af dette kan man også lægge et spor til sin
hund. Man behøver ikke have ambitioner om sporhundeprøver osv. for at lege med
hundens næse og de fleste hunde vil gerne bruge deres sanser.

Alt dette har jo ikke direkte noget med dit problem at gøre, men jeg mener at
begge dele vil gøre jeres forhold mere harmonisk hvorfor det har en afsmittende
virkning. Desuden er der flere spilopper i en udhvilet hund end i en træt,
hvilket også er værd at huske.

Hvis du igen tager hunden i fast gerning så vil jeg anbefale at du tager den i
nakkeskindet og løfter (hvis det er en hvalp eller en unghund, ellers fører) den
ned fra bordet eller sengen. Dette skal ske sammen med et bestemt NEJ så hunden
ikke er i tvivl om meningen, men på den anden siden skal du også passe på med at
knække hunden som det åbenbart er sket en enkelt gang. Hunden bør efter en
irettesættelse være interesseret i at behage sin herre ellers har man nok været
lige hård nok.

Sidst vil jeg ønske dig alt muligt held i dit kommende arbejde med din hund
Husk tålmodighed, kærlighed og konsekvens betaler sig som regel
Kim