Hva gør jeg?
Fra : cssmail

Dato : 03-02-01 23:30

Jeg har fået lavet en mappe til databaser,ect.
mappen er placeret i samme niveau som den
mappe hvor min websit er placeret.
Nu er mit problem bare at ... hvad "sti" skal jeg bruge for at komme i
kontakt med de filer/sider jeg lægger der.

Fra : Troels Arvin

Dato : 04-02-01 04:40

On <na0f6.7306$H74.69236@news101.telia.com>, "cssmail"
<css@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> samme niveau som den mappe hvor min websit er placeret. Nu er mit
> problem bare at ... hvad "sti" skal jeg bruge for at komme i kontakt

Sorry. Vi er ikke tankelæsere. Du giver simpelthen alt for få og alt for
ukonkrete oplysninger.

Fra : cssmail

Dato : 04-02-01 11:45

Når jeg skal kalde en fil i en mappe der ligge på/i webstedet skriver man
bare evt www.?.dk/mappe/index.htm .

Hvad gør jeg når mappen jeg skal nå ligger på "samme niveau" som min
website-mappe?

Her er hvad de skrev :
"Vi har omstruktureret mappe strukturen, således at Du har en mappe "db",
på et højere niveau en Web-sitet (af sikkerhedsmæssige årsager, så databasen
kan hentes af uvedkommende, bare ved at skriver URL til denne).

Du kan ikke nå mappen "db" med Frontpage, men derimod med FTP, hvor
den er placeret i niveau med "wwwpub" hvorunder dit website er placeret.

Placerer Du filer/database i mappen "db", vil disse indtage "change"
(skrive)
rettigheder."

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 04-02-01 12:06

"cssmail" <css@mail1.stofanet.dk> udtrykte:

>Når jeg skal kalde en fil i en mappe der ligge på/i webstedet skriver man
>bare evt www.?.dk/mappe/index.htm .
>
>Hvad gør jeg når mappen jeg skal nå ligger på "samme niveau" som min
>website-mappe?

"../" går et niveau op, så hvis du foreksempel befinder dig i "wwwpub"
og skal have fat i en fil i "db" så er den relative URL "../db".
Andreas Kleist Svendsen
http://whitehat.dk/nautilus/

Fra : Jakob Andersen

Dato : 04-02-01 16:50

"cssmail" <css@mail1.stofanet.dk> wrote
> Hvad gør jeg når mappen jeg skal nå ligger på "samme niveau" som min
> website-mappe?

Da det generelt er til databaser og andre lagringsfiler som XML eller TXT
filer tilgår man dem kun fra serversiden og refererer derfor blot til dem
vha. den lokale sti som f.eks. c:/minside/db/

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Kjaer og Monsson

Dato : 04-02-01 21:21

Jakob Andersen <jakob@andersen.as> skrev:
> Da det generelt er til databaser og andre lagringsfiler som XML eller TXT
> filer tilgår man dem kun fra serversiden og refererer derfor blot til dem
> vha. den lokale sti som f.eks. c:/minside/db/

Du mener vel
c:\minside\db\
?

Hilsen Peter

Fra : Jakob Andersen

Dato : 04-02-01 21:29

"Kjaer og Monsson" <kjarmons@worldonline.dk> wrote
> Du mener vel
> c:\minside\db\

Selvfølgelig?

Fra : Mickey

Dato : 04-02-01 21:40

"Jakob Andersen" <jakob@andersen.as> skrev i en meddelelse
> "Kjaer og Monsson" <kjarmons@worldonline.dk> wrote
>
> Selvfølgelig?

¨tjaa, apache vil nu svjh helst ha dem med /

Fra : Jonathan Stein

Dato : 04-02-01 22:41

Kjaer og Monsson wrote:

> Du mener vel
> c:\minside\db\

Backslashes skal escapes i mange programmeringssprog, og virker ikke på
Unix-systemer, så "c:/minside/db/" kan være udemærket - det fungerer også i
Windows.

M.v.h.

Jonathan

Fra : Kjaer og Monsson

Dato : 05-02-01 14:43

Jonathan Stein <jstein@image.dk> skrev:
> Backslashes skal escapes i mange programmeringssprog, og virker ikke på
> Unix-systemer, så "c:/minside/db/" kan være udemærket - det fungerer også
> Windows.

Okay, det vidste jeg ikke.