MS Windows
briani 27239
Min comp fryser i video og spil
Fra : IzNoGoUd

Dato : 23-04-02 07:12

Hejsa
Hjælp hjælp, Jeg kan ikke få spil og video til at køre ordentligt, de
gør det at computeren fryser og samtidig spiller lyden i samme rille
som på en LP plade !!!

Comp indeholder: Asus A7V 1Ghz KT133, Matrox G400 Marvel, SB Live
Value, 512mb ram, Netkort, W98SE
Driver er de sidste nye, og det har jeg chekket 2 gange!!! Ja så skal
der være kommet en mens jeg skriver dette

Problemet har stået på i 16mdr. sååå jeg er efterhånden godt træt af
skidtet.
Et problem som blev løst med bios update a7v 1009, nu kan jeg vække en
hd som er i dvale! FEDT

Jeg har været rundt på nettet i alle kroge næsten, nogle giver
skylden på SB, andre på VIA, KT133 osv. jeg har testet en hel del
løsninger, men intet virker, Dog er der andre med samme config som
mig, og deres computer virker!!!

Nå er der nogle der har haft samme problemer?
TIA

--
best regards IzNoGoUd aka Claes Nielsen, Svendborg, Denmark.

Fra : Hagman

Dato : 23-04-02 08:12

Hvis problemet har stået på i 16 mrd, så ville jeg forslå en formattereing,
og en re-installation af Windows,
med evt Win2000 eller WinXP, da disse styresystemer er meget stabile.

Håber mine få ord hjalp :)

Med venlig hilsen
Hagman.

Fra : Jacob Mjelde

Dato : 23-04-02 08:30

Hej...hej......har haft et lignene problem.....prøv at opdatere dit chipset
med den nyeste driver.... www.viatech.com ....jeg har også været ude for at
jeg ikke kunne have mit PCI-netkort....siddene i, fordi der er et onboard og
det kunne den ik' li'. Ellers er en ren installation af 2000/xp nok et
meget godt råd....
Hilsen Jacob

Fra : Leony

Dato : 23-04-02 09:43

> [...]

> Hjælp hjælp, Jeg kan ikke få spil og video til at køre ordentligt, de
> gør det at computeren fryser og samtidig spiller lyden i samme rille

Hvor varm er din cpu.

> Driver er de sidste nye, og det har jeg chekket 2 gange!!! Ja så skal
> der være kommet en mens jeg skriver dette

Det er ikke altid at den nyeste driver er den bedste.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Karsten Olesen

Dato : 23-04-02 16:05

> [...]

> skidtet.
> Et problem som blev løst med bios update a7v 1009, nu kan jeg vække en
*************

Min A7V frøs også hver dag, indtil jeg
installerede detonator 23.11 samt
directX 8.1

Nu er der aldrig problemer...

MVH

Fra : Benny Hansen

Dato : 23-04-02 18:24

Hej,

der var en der foreslog detonator + dirX, god ide.
Årsagen til at din maskine fryser er VIA chipsettet der ikke kan levere
strøm nok til dit grafik kort der derved bliver for varmt. Du KAN fuske ved
at sætte en diode på dit grafik kort der, som bekendt tager et sted mellem
0,8-1,2 volt og derved holder varmen nede på transistoren på dit grafikkort
MEN det kræver at du ved hvordan man gør. Nu er jeg ikke AMD fan og har selv
efter mange timers fustration valgt at holde mig til INTEL som virker uden
prob men det kan være at detonator løser dit prob, hvis det gør så sig det
lige.

MVH
Benny

Fra : Karsten Olesen

Dato : 23-04-02 21:32

"Benny Hansen" <b@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> prob men det kan være at detonator løser dit prob, hvis det gør så sig det

Ang. strøm, så passer det nok ikke helt.
Jeg husker ikke lige hans gfx-kort, men et
GF2 lign. type bør ikke være et problem,
da dette eks. bruger HALVT så meget strøm
som det første Geforce (1), og er boardet
rimeligt nyt, så er dette ikke et problem.

Fejlen ligger helt sikkert i software, i form
af en lousy driver.

MVH