MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
underlig besked i Explorer
Fra : GC

Dato : 23-04-02 07:08

Hej
når jeg forsøger at klikke på Funktioner - Internetindstillinger i Explorer
for jeg følgende meddelse:

Denne funktion er blevet annuleret på grund af begrænsninger på computeren.
kontakt systemadministratoren.

Det skete i win2000 men er der stadig efter jeg opgraderede til XP.

Nogen forslag, tak.

mvh
Gert

Fra : Heine Laursen

Dato : 23-04-02 09:28

"GC" <gc@post2.tele.dk> wrote in

> [...]
> computeren. kontakt systemadministratoren.
>
> Det skete i win2000 men er der stadig efter jeg opgraderede til XP.

Det er fordi du er loget på som begranset bruger. Du skal logge på som en
Superbruger eller administrator.

Heine Laursen

Fra : GC

Dato : 23-04-02 09:48

OK, hvor kan man ændre det ?

Fra : GC

Dato : 23-04-02 10:12

Nu, har jeg chekket min brugerkonti, jeg er lokket på som
systemadministrator.
Så det kan ikke være der problemet er !

Fra : Madsen

Dato : 23-04-02 10:37

GC skrev:

> Nu, har jeg chekket min brugerkonti, jeg er lokket på som
> systemadministrator.
> Så det kan ikke være der problemet er !

Til at starte med, vil du ikke nok være venlig at gå ind på følgende
side og lære lidt om hvordan man citerer korrekt? Det er ikke til at
overskue når du svarer ovenover det du svarer på.
<http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Tilbage til dit problem med IE, som jeg går ud fra du hentyder til i
stedet for Explorer som er Stifinderen, så prøv at gå ned i Start >
Kør og skriv Regedit.

Led efter følgende nøgle:
Hkey_Current_User/Software/Policies/Microsoft/Internet explorer/
Restrictions.
Se om der i denne nøgle er en værdi der hedder 'NoBrowserOptions'.
Hvis den findes så slet nøglen og genstart pc'en.

Det kan også være fordi at filen Inetcpl.cpl ikke findes i system eller
system32-mappen. Hvis det er tilfældet så skal den genskabes via din
Windows-cd.

Madsen.

Fra : GC

Dato : 23-04-02 11:59

1. Jeg er ikke enig i at det andet er mere overskuelig.
2. Der står "Microsoft internet Explorer" øverst på skærmen,
hvis jeg mente Stifinderen skrev jeg Stifinderen, det er en dansk
nyhedsgruppe.
3. Dit tip med regedit virkede.
4. Tak for hjælpen.

mvh
Gert

Fra : Madsen

Dato : 23-04-02 12:25

GC skrev:

> 1. Jeg er ikke enig i at det andet er mere overskuelig.

Nå, men så velkommen i mit killfilter.

> 2. Der står "Microsoft internet Explorer" øverst på skærmen,
> hvis jeg mente Stifinderen skrev jeg Stifinderen, det er en dansk
> nyhedsgruppe.

Er det derfor du skriver Explorer i emnelinien?
Explorer er stifinderen. Internet Explorer er, ja, Internet Explorer.

> 3. Dit tip med regedit virkede.

Nå, men der var da herligt.

> 4. Tak for hjælpen.

Velbekom.