opd. mormissen
Fra : marianne hellemose

Dato : 23-04-02 05:12

Jeg sidder her kl. meget tidligt, og venter på at det skal
blive tid til at hente Tortie, jeg er meget spændt på at se hende. Først
blev der krydset fingre for at hun ville
dukke op hos Louise, nu krydser jeg fingre for at hun
er "rask" og tænker selvfølgelig på de mere seriøse
sygdomme, FIV og FeLV, så hun får chancen for et
godt liv i et godt hjem, jeg har gjort hvad jeg kan for
at "beskytte" mine 5 bæster. Tortie får et værelse på
første sal, mine er i soveværelse køkken og stue, så
er der gang og trappe som "ingenmandsland", jeg har
på badeværelset en pose med "skiftetøj" så når jeg har
været hos Tortie, skifter jeg tøj og vasker hænder, jeg
har lagt en madras og noget ekstra sengetøj på hendes
værelse, og nu vil jeg gerne have jer til at sige hvad jeg
har glemt eller overset, I skal da også "lave" noget *GG*

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@mail.dk

Fra : Annette Skovbon

Dato : 23-04-02 06:37

Ja, vi sidder også herhjemme, og er klare til at køre Fyn tynd i dag.
Marianne, har du husket velkomstdrikken og fanfarerne ?
Jeg tror simpelthen du har tænkt på det hele, bare rolig, du skal nok
blive en god mormor for killingerne
og jeg skal nok gøre mit, til at den tykke pige kommer sikkert frem

Vh.Annette

Fra : DK Shuno Zahra

Dato : 23-04-02 07:55

Jeg synes det lyder rigtig godt, Marianne!
Her imorges da vi stod op kunne vi ikke finde Tortie. Hun plejer at miave
når man kalder, men vi kunne bare ikke fidne hende nogen steder. Så fandt
Jakob hende inde i et skab da stod en smule åben. Så satte jeg morgenmad
frem, og hun kunne med nød og næppe få sin tykke mave ud af åbningen

Jeg håber heller ikke hun er alvorligt syg Hun virker rask og frisk, men
nogle gange kan man jo ikke se det. Jeg håber det går godt hos dyrlægen når
du når så langt
Herhjemme har hun fået en loppekur og så har hun nogle tæger rundt omkring,
men jeg kan ikke få dem ud. Jeg er idt bange for at hovedet bliver siddende.
Måske er du bedre til det end jeg

Ringer du ikke til mig når du er kommet hjem med hende og fortæller hvordan
turen er gået?

Mvh.
Louise & Tortie
DK Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunozahra.dk

Fra : Annette Skovbon

Dato : 23-04-02 12:33

Jeg er lige kommet ind ad døren. Tortie er blevet bragt til
betalingsanlægget i Spodsbjrg nu.
Marianne havde (Desværre) stået og ventet længe, men vi blev en del
forsinket undervejs, da Tortie og Marcus ikke kunne blive enige om hvem
af dem der skulle sidde i kassen, og hvem som måtte få forsædet *GG*
Da Tortie så valgte at træde af på naturens vegne i kassen, blev den
endevendt på en rasteplads, og vi fortsatte. Så kunne de pludselig godt
enes,- de tog begge forsædet
Marianne havde heldigvis sin kattekasse med, så Tortie fik ren 'ble' på

Det var godt nok en smuk kat, men hold da op hvor var den tyk. Jeg sad
hvertandet øjeblik og holdte øje med om den nu var i gang med at føde i
bilen, eller om den ville holde sig *GG*
Nu vil jeg overlade resten af historien til Marianne,- Hvordan går det
med den lille stjerne??

Fra : Kate

Dato : 23-04-02 13:54

Åh hvor godt at den lille missemor er i gode hænder.
Jeg har ingen erfaring med killinge opdræt, men er sikker på Marianne
nok skal klare alt til UG+

Kate

Fra : DK Shuno Zahra

Dato : 23-04-02 14:37

Hej Annette!
Jeg er lige kommet hjem fra arbejde, og er glad for at høre, at alt er gået
godt med Tortie
Ja, hun er monstertyk, og siden hun kom ind hos os, har jeg gået og krydset
fingre for, at hun ikke lagde sig itl at føde her

Jeg er også godt spændt på at høre hvordan det går med hende

Du og Marcus må komme til middag herovre en dag, også så Jakob og Marcus kan
snakke lidt mere sammen. Synes stadig det er helt vildt sjovt at de kender
hianden Verden er sgu lille

Mvh.
Louise Viborg

Fra : Annette Skovbon

Dato : 23-04-02 18:17

> Du og Marcus må komme til middag herovre en dag, også så Jakob og Marcus kan
> snakke lidt mere sammen. Synes stadig det er helt vildt sjovt at de kender
> hianden Verden er sgu lille
Det kan du tro vi har lyst til, så kan mænderne snakke "gamle dage" og
vi kan snakke katte

Vh. Annette

Fra : Morten Skjershede

Dato : 23-04-02 07:56

Vi kan kun sige...
Held & Lykke
I har dælme gjort et flot arbejde, det er dejligt at se folk handle. Et
dybfølt respekt for jer alle.
Vi ønsker alt godt, og håber ikke det giver komplikationer.

Morten & Ulrich
www.dk-yeoman.dk

Fra : AEK

Dato : 23-04-02 08:13

Hej Marianne, Louise og Anette !

Jeg tager virkelig hatten af for Jeres store arbejde med misse mor.
MEGET flot intiativ.

Held & lykke.

/ Anya.

Fra : AEK

Dato : 23-04-02 08:35

Hej Marianne !

Jeg kom til at tænke på, om vi andre måske kunne hjælpe dig med penge til
evt. : Foder, dyrlægeregning , legesager m.m.
Har det interesse ?

/ Anya.

Fra : Birgitte

Dato : 23-04-02 09:20

Godt tænkt Anya
Marianne hvis du sender mig et konto nummer, vil jeg gerne give
mit tilskud til Tortie's og killingernes daglige fornødenheder.
Missetanker fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Kate

Dato : 23-04-02 13:52

"AEK" <5678@jubiipost.dk> wrote in

> [...]
>
> Jeg kom til at tænke på, om vi andre måske kunne hjælpe dig med
> penge til evt. : Foder, dyrlægeregning , legesager m.m.

Jeg tænkte faktisk det samme. Måske hjælpe med at sponsorere
dyrlægeregningen for mormis og killinger.

Kate

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 23-04-02 16:36

Ja jeg gi'r også gerne et bidrag til mormis og mislinger.

Mange tanker og hatten af for det I har gjort, for mormis indtil nu *S*

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Birgitte

Dato : 23-04-02 09:16

Hej Marianne
For en sikkerheds skyld så hav en flaske opblandet Virkon S stående som du
kan sprøjte dine hænder i, både før og efter du har rørt Tortie. Du må huske
på, at de bakterier der findes i dit hjem, er dine katte vant med, men det
er Tortie ikke.
Ellers har du vist husket det hele.
Held og lykke.
Missetanker sendes fra Birgitte og katte
www.truetrust.dk

Fra : marianne hellemose

Dato : 23-04-02 14:04

Århhh manner, nu er vi hjemme, kl. er næsten 3 og jeg
startede 7.15 i morges. Tortie var meget ked af det undervejs, men det er
også hård kost for en "lille"
vordende mor, nu er hun i sit værelse med masser af
vand flere forskellige slags foder både vådt og tørt,
Hun har flere kasser at vælge imellem, og jeg tror at det undervejs gik op
for hende at jeg ikke er så farlig som
jeg ser ud *GG* men tæt på er det altså, der var et par plukveer på
færgen, så nu er det nok kun et spørgsmål om at hun føler sig tryg og sikker
nok, gad vide om det
er "rottie-hvalpe" for hun fylder godt i landskabet.
Tak for alle jeres søde mails, i aften eller i morgen kigger
jeg nærmere på dem, lige nu er både Tortie og jeg helt "bombet"

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@mail.dk

Fra : Pernille Scharff

Dato : 23-04-02 14:40

Pyha, det lyder som om det har været en lang dag for jer begge to! Vi
krydser fingre og poter for at alt går som det skal!

/Pernille

Fra : DK Shuno Zahra

Dato : 23-04-02 14:43

Hej Marianne!
Godt I er kommet godt hjem Det må være svært for sådan en kat at blive
taget udefra og så skal ud på sådan en rejse. Hvis bare hun vidste, at vi
gjorde det for at hjælpe hende.

Så var det ikke helt forkert at hun lignede en der var ved at få veer igår.
Hun var meget rastløs og kontaktsøgende. Godt vi har fået hende ind nu. Et
ar dage mere ville det måske have været for sent.
Har du fået ormekuren, som jeg gav Annette?

Jeg vil også gerne sige tak for al den støtte, hjælp og søde mails fra jer
alle Ikke mindst Marianne og Annette. Hvis det ikke havde været for jer,
så var hun kommet på internat idag istedet for. Det er jo også godt nok, men
det er nok alligevel rarere for hende at føde hos en som har tid til at være
hos hende

Tusind tak alle sammen Og Marianne, du må ENDELIG sige til hvis der er
noget du har brug for!!

Knuser til Tortie

Mvh.
Louise Viborg

Fra : Annette Skovbon

Dato : 23-04-02 18:20

Du skal slet ikke takke Louise, det var en fornøjelse at hjælpe jer.
Ikke mindst at vide, at Tortie nu har fået en ny chance,- det gør en
glad og veltilpas at vide.

Jeg synes det er flot, at i alle vil støtte Marianne mht.
dyrlægeregninger osv. Det er virkelig flot, og jeg håber hun tager imod
hjælpen

Vh. Annette

Fra : marianne hellemose

Dato : 23-04-02 18:56

Nu har Tortie og jeg lært hinanden lidt bedre at kende,
hun er altså en "lille" engel og hun sender næsemøz til jer alle.
Jeg fik lov at nusse maven lidt, åhh hvor er skindet spændt
og dievorterne er parate, jeg tror at jeg lægger mig hos
hende i nat, og jeg har mærket i hvert fald en killing,
utålmodig for at komme ud. Hun er en meget kærlig kat,
hmm, og meget køn, så hvis hun ellers er rask skulle
der ikke være de store problemer med at finde hende et godt ansvarligt hjem.
Mine 5 egne er meget utilfredse
med den begrænse frihed, de plejer at have fræs ovenpå,
men sådan er det jo når nogle bliver lidt for forkælede,
I må endelig love mig ikke sige til dem at jeg mener at de
er forkælede, de synes nemlig at de har det forfærdelig hårdt.
Jeg vil gerne takke for alle de tilbud om hjælp til mad
og dyrlæge, jeg vil på mandag lave en konto til Tortie,
så sender jeg kontonummeret. Igen 1000 tak

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@mail.dk

Fra : DK Shuno Zahra

Dato : 23-04-02 19:37

> [...]
> og dievorterne er parate, jeg tror at jeg lægger mig hos
> hende i nat, og jeg har mærket i hvert fald en killing,

L: Ja, hendes mave er utrolig hård, og kuglerund Hun har ikke noget imod
at man nusser hendes mave

Hun er en meget kærlig kat,

L: Det er hun

> hmm, og meget køn, så hvis hun ellers er rask skulle
> der ikke være de store problemer med at finde hende et godt ansvarligt
hjem.

L: Det tror jeg heller ikke. Da jeg i sommers kontaktede Inges Kattehjem,
ville de have aflivet hende, men det ville jeg ikke have, så ville jeg
hellere have ehdne rendende ude og komme og få mad på altanen. Tortie og jeg
har faktsik kendt hinanden i et år nu

> [...]
> I må endelig love mig ikke sige til dem at jeg mener at de
> er forkælede, de synes nemlig at de har det forfærdelig hårdt.

L: Det kan jeg forestille mig Man er vel priviligeret
Hvor mange Somalier har du egentlig?

> Jeg vil gerne takke for alle de tilbud om hjælp til mad
> og dyrlæge, jeg vil på mandag lave en konto til Tortie,
> så sender jeg kontonummeret. Igen 1000 tak

L: Lyder som en god ide, Marianne

Mvh.
Louise Viborg

Fra : Trine Piltoft

Dato : 23-04-02 20:30

Hej Marianne!

Jeg tager virkeligt hatten af for at du gør sådan et flot stykke
arbejde for at give Tortie og killingerne et godt liv, og jeg vil da
bestemt også gerne give et lille bidrag, enten med penge, eller med
legesager til de små missebørn når de engang er blevet født.

Jeg håber dine egne katte "overlever" at være blevet forvist til nogle
midre gemakker - du må hellere forkæle dem med lidt ekstra godt de
næste par dage :0)

Jeg glæder mig meget til at høre nyt om Tortie og de kommende babyer,
og ønsker jer alt mulig held og lykke :0)

Mange hilsner fra
Trine og alle Piltoft´s misserne

Fra : Heidi Høegh

Dato : 24-04-02 07:14

Hej

Har først i dag læst hele historien om mormissen, og hvor er det bare
dejligt. Ikke nok med at denne nyhedsgruppe er hyggelig, ja sådan til daglig
med alle mulige gode historier, men hvor er det bare fantastisk at der
findes så søde mennesker som jer der hjælper mormis.
Jeg håber det aller bedste for mormis, og endnu engang hvor er det bare sødt
af jer. Held og lykke.

Masser af hilsner og tanker fra
Heidi Høegh

Fra : marianne hellemose

Dato : 24-04-02 10:12

Vi er altså ikke blevet bedsteforældre endnu, men jeg
skal nok give lyd når det sker, så I kan finde cigarer,
cerutter cognac og kijaffa frem fra "gemmerne"
Både Tortie og jeg er lidt friskere og kvikkere idag,
så jeg har fået mærket maven lidt mere igennem,
mælken er ikke løbet til endnu så der kan gå lidt tid
endnu, Tortie virker tilfreds med tilværelsen, når jeg
kommer ind i værelset miaver hun som for at sige, jeg
er her kom bare og kæl mig, så det gør jeg selvfølgelig.
Hun spiser og drikker og der er gennemgang i den anden ende også. Mine
opdrætter-venner "lige henne om hjørnet" er også klar med jordemoder hjælp
og/eller
kørsel til dyrlæge hvis det skulle blive nødvendigt, hvad
jeg selvfølgelig ikke håber. Louise du sagde at I havde
kendt hinanden i et årstid, da du så hende første gang hvad var så dit
indtryk af hendes alder, stor killing eller
voksen kat, mit umiddelbare indtryk er at hun er 2-3 år
gammel, det vil sige at hun højt sandsynligt har født før.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@mail.dk

Fra : DK Shuno Zahra

Dato : 24-04-02 10:20

Hej Marianne!
Da jeg mødte Tortie første gnag i matrs/april sidste år, skød jeg på at hun
var ca 2 år gammel, så dit bud er nok ikke helt ved siden af.
Hun havde meget hængemave dengang og store patter, så jeg var sikker på, at
hun havde nogle killinger liggende et sted. Jeg så dem dog aldrig og fandt
dem heller aldrig. De kan jo have været døde. Så jo, jeg er ret sikker på at
hun har født før.

Giv hende en nusser fra mig

Jeg skla nok få sparket Jakob bagi, så han kan indstallere det program jeg
skal bruge til at uploade min billeder, så I kans e Tortie og hendes tykke
mave

Mvh.
Louise Viborg

Fra : marianne hellemose

Dato : 24-04-02 10:28

<Giv hende en nusser fra mig >

Det skal jeg nok, jeg kan slet ikke komme mig over
hvor dejlig hun er, at sådan et smukt og kærligt væsen
har gået rundt så længe uden at blive "tilbedt" og nu har hun en hel NG til
at stå på pinde for sig *GG*

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@mail.dk

Fra : DK Shuno Zahra

Dato : 24-04-02 11:03

Ja er det ikke utroligt
I starten var jeg jo sikker på, at hun boede i nærheden fordi hun var så
kælen og tillidsfuld, men hun blev mere og mere sølle at se på Og efter
at hun havde rendt rundt med min seddel om halsen i en uge, var jeg sikker
på, at hun var herreløs.

Hvis jeg ikke havde kat i forevejen havde jeg taget hende ind for længe
siden

Har du iøvrigt set den tæge hun har ved øret? Jeg turde ikke fjerne den hvis
nu hovedet blev siddende.

Mvh.
Louise Viborg

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 25-04-02 21:13

"DK Shuno Zahra" <shunozahra@rodsen.dk> wrote in message

> Jeg skla nok få sparket Jakob bagi, så han kan indstallere det program jeg
> skal bruge til at uploade min billeder, så I kans e Tortie og hendes tykke
> mave

Ellers så kan du sende dem til mig, så kan jeg lægge dem op på min server
indtil du får jeres FTP program installeret?

Mvh,

Tony
(der også har fulgt spændt med i udviklingen om Tortie)

Fra : marianne hellemose

Dato : 25-04-02 21:31

Intet nyt på "Tortie-fronten" endnu, det kan være at hun ikke er så "høj"
drægtig som vi troede men bare er så stor
fordi hun har killinger nok til et fodbold-hold *GGG*
hun virker som om at hun er ved at være træt af den store
mave og jeg er altså lidt utålmodig for at se hvad hun
gemmer på.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@mail.dk

Fra : Kate

Dato : 25-04-02 23:00

> mave og jeg er altså lidt utålmodig for at se hvad hun
> gemmer på.

me too

Kate

Fra : Pernille Scharff

Dato : 24-04-02 10:47

Hej Marianne,

hvor lyder det bare hyggeligt og dejligt! Og hvor er det skønt at Tortie
er så tillidsfuld...jeg er helt sikker på at I nok skal få produceret en
fin flok mini-Tortie'r ret snart! Fortsat held og lykke med det!

/Pernille

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 24-04-02 15:29

Hej Marianne!

Var det noget med et brugt killinge-kradsebræt til væggen? Vi har nemlig et,
og vores er
efterhånden blevet for store til det, så de har fået et større (de hører
også til de forkælede .

Hilsen
Birgitte

Fra : marianne hellemose

Dato : 25-04-02 08:07

Hej Birgitte
Tak for tilbudet, men jeg havde et udvalg af div. huler
kradse-ting som er blevet fundet frem igen.

Det er torsdag formiddag, og hun har ikke født endnu,
men hun er meget "kontakt-syg" så vi nærmer os.

Min computer har været fuldstændig tosset, så jeg havde
nær fået hjertestop da det lykkedes at komme igennem
efter 3 kvarters forsøg, hvis hun nedkommer og jeg ikke
kan komme "på" får jeg Louise til at poste, så I kan følge
med. Jeg forbavses til stadighed over hvor dejlig hun
er, så blid og taknemmelig, hmm gad vide om hun ER en kat, de katte jeg
kender tager alt som en selvfølge og er
parate til at melde en for dyremishandling hvis ikke tingene
går efter deres hovede.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@mail.dk

Fra : Linda Thomsen

Dato : 25-04-02 23:18

Hej Marianne, Louise m.fl.

Vil bare lige sige at jeg syntes det er SÅ FLOT at i ofrer tid og ressourcer
på at hjælpe den stakkels kommende missemor. Jeg blev helt blød om hjertet
da jeg læste trådene om den lille miavende fodbold. Der skulle være flere af
jeres slags. Folk som ikke bare kigger den anden vej, når noget er skidt.
Tak for jeres gode initiativ. Det varmer en kattemor som mig selv.

Kærlig Hilsen

Linda

Fra : marianne hellemose

Dato : 26-04-02 06:34

Hej Linda
Tak for rosen.
Hmm, jeg tror nok at det var Ghandi der engang sagde
at " de forandringer du ønsker at se i verden, skal du
selv være" og det har jeg taget til mig, vi kan ikke
redde hele verden, men vi KAN gøre en forskel, jeg
har i forbindelse med Tortie hørt ordene " jamen hvorfor
skal det lige være dig, hvorfor ikke en af de andre"
hvortil jeg kun kunne svare at jeg er en af de andre.

Næh........... der er stadig ikke veer.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@mail.dk

Fra : Birgitte

Dato : 26-04-02 10:29

Hej Marianne
Hvor er det dog kloge ord
Og rigtig godt svar på tiltale
Vi er jo netop alle en' af de andre.
Missetanker fra Birgitte
www.truetrust.dk

> [...]
> skal det lige være dig, hvorfor ikke en af de andre"
> hvortil jeg kun kunne svare at jeg er en af de andre.

---
DK. True Trust

Fra : Kate

Dato : 26-04-02 09:18

"Linda Thomsen" <linda_thomsen20@hotmail.com> wrote in

> [...]
> kigger den anden vej, når noget er skidt. Tak for jeres gode
> initiativ. Det varmer en kattemor som mig selv.

Og rosen kommer lige tilbage til dig. Du har jo også selv gjort en
forskel med det menageri du overtog med dit hus. Det va flot at du ikke
bare sagde "dem vil jeg ikke ha' med at gøre", men gjorde noget for
dem.

Ps.
Hvordan går det med påfuglen der var i bur?

Kate