SS 2601 og Pro Access
Fra : Economy

Dato : 23-04-02 01:23

Min svigerfar har en Proaccess løsning fra Teledanmark med tilhørende
router. Denne router er lukket i hoved og ... og det koster vist 900 kr at
få åbnet en eller flere porte. Jeg har lejet en SpeedStream 2601 for et
stykke tid siden men har siden fået en Cisco Router til mig selv og derfor
ville jeg så give ham min gamle 2601 Router til låns, men vil den virke
sammen med hans Proaccess løsning?

Og hvordan konfigurer han den? Jeg brugte mit gamle 12 cifrede kundenummer +
adgangskode til at få adgang til det webbaserede
Router-konfigureringssystem, men han skal jo ikke bruge mit kundenummer til
at konfigurere routeren da det er personeligt og kan bruges til bl.a. at
læse mails mm.

Han har ikke et 12 cifrede kundenummer fordi han har proaccess løsning.

Venlig Hilsen
Leif

Fra : Lestat

Dato : 23-04-02 14:57

> [...]
til
> at konfigurere routeren da det er personeligt og kan bruges til bl.a. at

Brugernavn og adgangskode til at konfigurere routeren er ikke det samme som
dit Opasia kundenummer.
Jeg har angivet en separat adgangskode til routeren, og skal ikke angive
brugernavn.

Morten

Fra : Martin S.

Dato : 23-04-02 15:06

"Economy" <economy2000@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> læse mails mm.
>
> Han har ikke et 12 cifrede kundenummer fordi han har proaccess løsning.

ProAccess løsningen kører på tlf.nummeret og ikke opasias 12 cifrede
kundenummer.
Man kan (med lidt snilde) åbne for SS5711.. har ikke prøvet det med SS5781.
Men tag et kig på denne hjemmeside. Den er go´ :
http://proaccess.jth.net/
Mvh. Martin

Fra : Lars Mosegård

Dato : 23-04-02 17:35

"Martin S." <real_warhawk@[removethis]hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ProAccess løsningen kører på tlf.nummeret og ikke opasias 12 cifrede
> kundenummer.

Altså kan han konfigurere SS2601 til "Direkte" i stedet for "PPPoE" og anvende
den til ProAccess?

Mvh
Lars

Fra : Kas.

Dato : 24-04-02 09:10

"Lars Mosegård" <lamos@FJERNpost8.tele.dk> wrote in message

> Altså kan han konfigurere SS2601 til "Direkte" i stedet >for "PPPoE" og
anvende
> den til ProAccess?

Det kommer helt an på, om han har Pro@access over ethernet eller atm. Hvis
han har en 5711-router, kan 2601'eren ikke bruges. Hvis han til gengæld har
en 5781'er, kan 2601'eren godt bruges. For at det virker, skal 2601'eren
konfigureres med den IP-adresse, der er blevet tildelt.

Mvh. Kasper