Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hurtige fremkaldelser?
Fra : Andreas Frøsting

Dato : 23-04-02 00:46

Høps,

I dag var jeg nede og aflevere 8 ruller til fremkaldelse (kun
fremkaldelse og klipning af negativerne, ingen papirkopier) og jeg må
sige jeg gloede lidt da han smilede og sagde "de er klar torsdag", for
da er da godt nok et stykke tid at vente.
Ok, de sender dem ud af huset, og kvaliteten er da også ganske god,
men alligevel - jeg kan godt blive tilsvarende utålmodig :)

Hvor i København (eller i forholdsvis nær omegn) kan man få
forholdsvis hurtige fremkaldelser af alm. farvenegativfilm, gerne
indenfor samme dag, eller i hvert fald dag til dag?
Ja, jeg er godt klar over prisen nok stiger lidt over de 29,- jeg
slipper nu, men det må man leve med.

(jeg er ikke interesseret i de her alm. 1-times fremkaldelser, de
plejer at molestrere negativerne fuldstændigt)

høps,
//andreas
http://phpwizard.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 23-04-02 00:54

"Andreas Frøsting" wrote:

> [...]
> indenfor samme dag, eller i hvert fald dag til dag?
> Ja, jeg er godt klar over prisen nok stiger lidt over de 29,- jeg

ColorCopy - Sct. Pederstræde - Københan K, de er 3 timer om en
fremkaldelse, og det er vel at mærke i proff. kvalitet.

Fra : Andreas Frøsting

Dato : 23-04-02 02:36

>ColorCopy - Sct. Pederstræde - Københan K, de er 3 timer om en
>fremkaldelse, og det er vel at mærke i proff. kvalitet.

Hmm... det er da absolut til at leve med, og der er kun 15 mins på
cykel derind...
De skal afprøves - næste gang jeg har været ude og vende nogen ruller
film.
Er det en alm. fotobix eller et kopicenter? Navnet antyder det sidste.
Tør du løfte sløret for prisen på en alm. C-41 fremkaldelse?

høps,
//andreas
http://phpwizard.dk

Fra : Rune Baess

Dato : 23-04-02 08:30

"Andreas Frøsting" <andreas@phpwizard.dk> wrote in message

> [...]
> indenfor samme dag, eller i hvert fald dag til dag?
> Ja, jeg er godt klar over prisen nok stiger lidt over de 29,- jeg

Ikke nødvendigvis;

Både hos Black & White og Foto/C koster det ca. 35 kr. - men køber du et
klippekort/bonhæfte falder prisen en del (ca. 25kr/film v. 50klip)

Begge fremkalder på ca. 2½ time (i dagtimerne), og push/pull-fremkaldelse er
UDEN beregning.

Black & White fremkalder desuden S/H-negativ og AGFA Scala

Black & White
Borgergade 2,
1300 København,
tel : 45. 33 93 42 11
www.blackandwhite.dk

Foto/C
Gasværksvej 16, 1
DK-1656 København V
Telefon: +45 3331 4060
www.fotoc.dk

Rune

Fra : Jan Jespersen

Dato : 23-04-02 13:32

> Hvor i København (eller i forholdsvis nær omegn) kan man få
> forholdsvis hurtige fremkaldelser af alm. farvenegativfilm, gerne
> indenfor samme dag, eller i hvert fald dag til dag?

Det samme kunne jeg godt tænke mig at vide mht. til dias film.

Mvh
Jan

Fra : Rune Baess

Dato : 23-04-02 14:22

"Jan Jespersen" <jan_jespersen@hotmail.com> wrote

> Det samme kunne jeg godt tænke mig at vide mht. til dias film.

De to steder jeg nævnte i news:B08x8.1742$kp3.160098@news010.worldonline.dk
fremkalder både C41 og E6

Rune

Fra : Sebastian Zamorski

Dato : 24-04-02 22:02

Til orientering er ColorCopy flyttet fra Sct. Pederstræde til Borgergade 2,
1. sal