Musik til opvarmningsprogram til ældregymn~
Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 22-04-02 19:04

Jeg skal i forbindelse med mit studie lave et opvarmningsprogram til
ældregymnastik (målgruppe 70 år og opefter) og har brug for lidt forslag til
hvad jeg kan bruge af musik i den forbindelse.

Jodle Birge? Bjørn Tidemann? Liller? Bamse? "Lille sommerfugl, lille
sommerfugl" etc etc?

Mvh Mads
----
Fjern sletmig fra mailadressen ved besvarelse

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 22-04-02 20:52

"Mads Thorning Pedersen" <cykologen@sletdette.mailme.dk> wrote in

> [...]
> forslag til hvad jeg kan bruge af musik i den forbindelse.
>
> Jodle Birge? Bjørn Tidemann? Liller? Bamse? "Lille sommerfugl, lille

Prøv at se følgende liste:

http://www.dgi.dk/redaktionen/krumspring/nyheder/vis_nyhed.asp?ID=1689&D=10

og se evt. mere på www.dgi.dk/traenertorvet, der er masser af gode ideer.

--
Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den" - Dalai Lama

Ps. Fjern _nospam_ fra min mailadresse, hvis du vil sende en e-mail til mig.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-02 21:22

Mads Thorning Pedersen <cykologen@sletdette.mailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aa1m6d$2foc$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> hvad jeg kan bruge af musik i den forbindelse.
>
> Jodle Birge? Bjørn Tidemann? Liller? Bamse? "Lille sommerfugl, lille
_____________________

Ja, du nævner selv en del grupper som ville passe rigtigt godt. Men du kan
også gå tilbage i tiden og bruge sådan noget i stil med Katy Bødtker, Grethe
Synch. (Se her kummer mutter med med kost og spand)
"Lille sommerfugl" er nok ikke liiiiige stilen. Til gymnastik skal det
nok være lidt mere livligt. Eksempler:

Smilende Sussi, Gid du var i Skanderborg, En sød student fra Holstebro,
Greven fra Luxemborg, Den gule flyver, Nu tar jeg til Dublin. Herstedvester,
Bank tre gange.
Og i det hele taget en masse med Kandis, Kim og Hallo, Jan og Sunny Boys,
Bjørn og Okay, Jutlandia, Klaus og Servants.

Du kan også bruge livlig instumentalmusik, f.eks. Clifters. De eksisterer
stadig .

Hilsen Åge

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 22-04-02 22:13

> [...]

> musik i den forbindelse.
>
> Jodle Birge? Bjørn Tidemann? Liller? Bamse? "Lille sommerfugl,

Hvorfor mener du at ældre mennesker skal mishandles på denne måde?

De nævnte "kunstnere" er ikke specielt populære hos ældre - kun hos
folk der har ringe sans for kvalitet.

--
B-)
Købes: Originalt (gratis) analog-kort til DR2 & TV2-Zulu

Fra : Invader Zim

Dato : 22-04-02 23:05

"Mads Thorning Pedersen" <cykologen@sletdette.mailme.dk> wrote in message
> [...]
>
> Mvh Mads
> ----
> Fjern sletmig fra mailadressen ved besvarelse

Det ved jeg nu ikke... jeg er ven med en 72 årig der især godt kan lide
industrial og jazz.

-Invader Zim

--
Live in Denmark? Interested in industrial, goth, noise, ebm, idm, synth
pop, experimental, new wave, electronic music and everything in between?

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 06-05-02 20:27

"Mads Thorning Pedersen" <cykologen@sletdette.mailme.dk> skrev i en
meddelelse news:aa1m6d$2foc$1@news.cybercity.dk...
> [...]
til
> hvad jeg kan bruge af musik i den forbindelse.

....og det endte så med at blive

"Jeg plukker fløjsgræs" og "Det var en lørdag aften" fra Kim Larsens "Sange
fra glemmebogen",
"Vandkunstens lille café" og "Se Venedig og dø" med Lone Kellermann &
Rockbandet og til sidst
"Forrest Gump Suite" fra...nåhja...filmen "Forrest Gump"

Mvh Mads

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-05-02 03:31

Det kunne måske lyde skørt, men kig tilbage over skulderen, CCR's Bad moon
rising, Lodi, og ting hvor vi kan sige " Like that " det er numre som ikke
har nogen alder, alle kan lide det.

Hilsen Benny

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 10-05-02 02:08

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i

> Det kunne måske lyde skørt, men kig tilbage over skulderen,
> CCR's Bad moon rising, Lodi, og ting hvor vi kan sige " Like
> that " det er numre som ikke har nogen alder, alle kan lide
> det.

Pas på - måske bor Åge på det plejehjem!

--
B-)