Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb i Frankrig
Fra : Kurt Larsen

Dato : 22-04-02 19:12

Jeg har set, at det er relativt meget billigere at købe digitale
fotoapparater i Frankrig (www.digital-shopping.fr). Er der nogen, der har
erfaringer med det? Er der særlige ting, man skal være opmærksom på (jeg
har set, at man skal have et underskrevet garantibevis og en kvittering, men
er der ellers noget)? - Er der nogen, der faktisk har erfaring med omtalte
firma?

mvh. Kurt

Fra : lars

Dato : 22-04-02 21:55

"Kurt Larsen" <bola@has.dk> wrote in message news:aa1js4$q3u$1@sunsite.dk...
> [...]
men
> er der ellers noget)? - Er der nogen, der faktisk har erfaring med omtalte
..-----
Hej Kurt
Kikkede da jeg var nysgerrig
Jeg har ikke meget forstand på det franske sprog - men jeg fandt da en EOS
D30 til 2996,9 ? ( hvordan får man NG til at vise euro-tegnet!)
Det er da dyrt ifht
http://www1.guenstiger.de/gt/link.asp?url=http://www.dnet24.de&source=produk
t=17207&USID=00066760537028&hnr=775&pnr=17207&ppr=2.129,00
hvor jeg fandt den til 2129 ?

Så mht lige netop dette kamera så er frankrig 867,90 ? dyrere, hvilket ca.
er 6500 kr.!!!!

En G2 - 909 ? i tyskland - i 965 ? i frankrig - 56 e dyrere ( kr. 420 )
En G2 med 1 GB Microdrive - 1139 ? i tyskland - i 1199 ? i frankrig ( 450
kr) .

Så det ser da ikke billigt ud for mig - og så er der længere! :)

Mvh
Lars

Fra : Kurt Larsen

Dato : 23-04-02 18:26

"lars" <lars@brandts.d2g.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kr) .
>
> Så det ser da ikke billigt ud for mig - og så er der længere! :)

Nej, det kan du da have ret i, men det er nok fordi jeg er novice i det
her - og det er i øvrigt G2 i den der særlige udgave, jeg har set på. Jeg er
hverken pro eller semipro fotograf, men bare glad amatør, så måske er det
også helt urimeligt at jeg udstyress med et sådant kamere, men... Jeg er
bare faldet for det - ikke mindst p.gr.a af det fine udseende, den gode
omtale - og så skal jeg altså have et nu, der til gengæld ikke skal skiftes
ud foreløbig, så derfor vil jeg godt ofre lidt mere.
Tilbage til emnet: Ser man på den tyske side, er der tilsyneladende ikke
nogen Akku med, hvilket der ser ud til at være i Frankrig, og så er
prisforskellen ikke særlig stor. Jeg har i øvrigt skrevet til et par af de
tyske internetsælgere for at være sikker på, at der udstedes garantibevis
mv., men de har ikke været særlig flinke til at svare. Det kan skyldes, at
de ikke har så meget at sige, for AFA-fotohandel har svaret på mine
spørgsmål og samtidig gjort opmærksom på, at de ikke har kameraet hjemme
endnu (- og i lighed med en anden her på siden, bliver der kun medsendt en
tysk brugsanvisning).

Ellers tak for mange gode "bud"!

mvh. Kurt

Fra : Niels Svendsen

Dato : 22-04-02 22:22

Det ser ikke ud til at være specielt billigt, kik på sites i tyskland i
stedet.

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Eskil M. Jørgensen

Dato : 22-04-02 22:45

"Kurt Larsen" <bola@has.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
men
> er der ellers noget)? - Er der nogen, der faktisk har erfaring med omtalte

Hej
Kommer ofte i Frankrig. Det er ikke specielt billigt at handle digitalt
dernede. Måske hos visse postordrefirmaer, men deres seriøsitet er ikke
altid lige så stor, især ikke hvis du handler udenlands fra og ikke er4
f...... god til fransk.
I de store forretninger, der specialiterer sig i digitalt, edb osv, er det
kun slagvarer der undtagelsesvis kan betale sig at købe. Reelt er det sådan,
at jeg har digitalt udstyr med til mine franske venner, enten her fra
Danmark eller fra Tyskland (og Luxemburg, det er venner i Sydfrankrig), og
de sparer så meget at der ofte er en god middag med tilbehør til mig, for en
del af fortjenesten.
Men med hensyn til garanti og garantiforpligtigelser, så er Frankrig meget
civiliseret. Garanticertifikater følger med ved køb hos de seriøse
forhandlere. Garantien er reel!
Men, et andet problem. Jeg synes Told- og Skat er meget fokuseret på varer,
sendt fra Frankrig. Og Postvæsnets ekstraopkrævning for toldbehandlingen er
også en ekstra udgift!
Har ikke handlet med nævnte firma, hverken her eller i Frankrig, men mine
venner siger at det er OK og langsomt. Og når franskmænd siger noget er
langsomt, så er det virkeligt langsomt.
MVH
Eskil

Fra : Tom Wagner

Dato : 23-04-02 13:16

On Mon, 22 Apr 2002 23:45:16 +0200, "Eskil M. Jørgensen"
<eskil.m.joergensen@get2net.dk> wrote:

>Men, et andet problem. Jeg synes Told- og Skat er meget fokuseret på varer,
>sendt fra Frankrig. Og Postvæsnets ekstraopkrævning for toldbehandlingen er
>også en ekstra udgift!

Skal man betale for at få sin pakke undersøgt?
Man skal jo ikke betale told (og som regel heller ikke moms).

Tom

Fra : Peter Bjoern

Dato : 23-04-02 15:33

On Tue, 23 Apr 2002 14:15:55 +0200, Tom Wagner <tomwag@worldonline.dk> wrote in
dk.fritid.foto:

>Skal man betale for at få sin pakke undersøgt?
>Man skal jo ikke betale told (og som regel heller ikke moms).

Frankrig er jo som bekendt EU, så der er ingen told og ingen
ekstra moms at betale ved indførsel til Danmark af varer købt i Frankrig.
Enten betaler man den franske moms ved køb hos firmaet i Frankrig, eller i
værste fald sælger firmaet i Frankrig så meget til Danmark at de skal opkræve
dansk moms. Beløbsgrænsen ligger vist lige under 300.000,-
Men det er et problem og ansvar som ligger hos firmaet i Frankrig
og ikke hos modtageren i Danmark.

Med venlig hilsen

Peter

Fra : Tom Wagner

Dato : 23-04-02 20:28

On Tue, 23 Apr 2002 16:33:13 +0200, Peter Bjoern <PeterBjoern@mail.dk>
wrote:

[...]

> i værste fald sælger firmaet i Frankrig så meget til Danmark at de skal opkræve
>dansk moms. Beløbsgrænsen ligger vist lige under 300.000,-

280.000 kr. pr. år

Tom

Fra : lars

Dato : 23-04-02 14:39

"Eskil M. Jørgensen" <eskil.m.joergensen@get2net.dk> wrote in message

Klip
> [...]
varer,
> sendt fra Frankrig. Og Postvæsnets ekstraopkrævning for toldbehandlingen
--klip
> MVH
> Eskil
-----
Hej Eskild

Der skal da ikke betales til Postvæsnet for toldbehandling af varer inden
fra EU - da de slet ikke skal toldbehandles.
Der skal da kun betales for punktafgiftspligtige varer

Se her for reglene:
http://www.erhverv.toldskat.dk/display.asp?mode=2&o_id=137519&ov_id=74752

Med venlig hilsen

Lars

Fra : Eskil M. Jørgensen

Dato : 23-04-02 21:40

> [...]
> fra EU - da de slet ikke skal toldbehandles.
> Der skal da kun betales for punktafgiftspligtige varer

Tja, enten er jeg meget uheldig, eller også for kendt i told & skat. Men
mine pakker bliver ofte "vejet og fundet for lette". Sidste gang var det en
pakke PQI- flashcard der måtte betales afgifter for. De er nemlig billigere
i Frankrig. Og her var T&S ude med regningen. Jeg er ligeglad med om det
heder punktafgift, skat, importafgift eller told. Det koster. Køber du et
digi-kamera er der også er flashcard el. hvad nu det hedder med. Det skal
der betales afgift for. Det var blandt andet det, jeg pegede på. I øvrigt
kan man selv ordne papir-sjovest på sit lokale toldkontor, men det kræver en
længere debat med postvæsnet. Muligheden er selvfølgelig at bruge en anden
transportform end p&t.
Den totale toldfrihed findes ikke altid. Heller ikke i EU.
Der er problemer med transitvarer, 3. verdensprodukter og meget andet.
Jeg kender godt linket til T & S. Er meget kendt med toldlovene. Det har
været dyrt at lære dem at kende. Og ikke alle toldfunktionærerne er lige
dygtige til at kende undtagelserne.

Men alt i alt. Frankrig er ikke et specielt billigt land at handle EDB,
digitalt, eller analogt fotoudstyr i.

MVH Eskil

Fra : Christian Vandsø

Dato : 23-04-02 11:53

On Mon, 22 Apr 2002 20:12:23 +0200, "Kurt Larsen" <bola@has.dk> wrote:

> [...]
>er der ellers noget)? - Er der nogen, der faktisk har erfaring med omtalte

Jeg kender en der har købt sit Casio i Frankrig. Det har været til
reperation to gange i danmark uden problemer, da han havde sit
internationale garantibevis.

/Christian