Klassiske riffs!
Fra : Troels

Dato : 22-04-02 18:16

Lidt i stil med tråden og geniale soloer, synes jeg det kunne være sjovt at
høre nogle forslag til nogle sange der er bygget op om nogle riffs man
rigtigt kan rocke ud til.

Forløbigt er jeg kommet på:

Black Sabbath - Paranoid
AC/DC - Back in black
Aerosmith - Walk this way (evt. med Run DMC)
Led Zeppelin - Whole lotta love eller Communication breakdown

Hvad mere kan vi finde på?

/Troels

Fra : Troels

Dato : 22-04-02 18:22

> Hvad mere kan vi finde på?

Og så kom jeg lige på Strange kind of woman med Deep Purple (som kan være
meget rar når man er kørt træt i Smoke on the water). Der er måske ikke så
meget riff, men den er i hvertfald ca. lige så tung som de andre

/Troels

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 22-04-02 19:06

Free: All right now

Og alle kender anslaget til A hard day's night

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Martin Helbo

Dato : 22-04-02 19:10

"Troels" <tllund[slet_det_her]@hotmail.com> wrote in message
> Lidt i stil med tråden og geniale soloer, synes jeg det kunne være sjovt
at
> høre nogle forslag til nogle sange der er bygget op om nogle riffs man
> rigtigt kan rocke ud til.

Tjah hvorfor ikke

Dizzy Mizz Lizzy - Silverflame
Gary Moore - Still got the blues
R.E.M. - What's the frequency, kenneth?
D:A:D - Sleeping my day away, Grow or pay, Bad Craziness
Aerosmith - Walk this way
Van Halen - Ain't talkin' 'bout love
Rolling stones - Satisfacion
Toto - Gift of faith

....Men det er kun dagens liste, imorgen har den sikkert ændret sig, eller er
vokset betydeligt

/Martin Helbo

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 23-04-02 08:26

"Martin Helbo" <helbo@webhiker.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Gary Moore - Still got the blues
> R.E.M. - What's the frequency, kenneth?
> D:A:D - Sleeping my day away, Grow or pay, Bad Craziness

Bad Craziness?
Du mener vel Day Tripper med Beatles, eller hur?

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not replay by mail)

Fra : El Jayz

Dato : 23-04-02 09:51

"Jesper Brogaard" skrev:
> Bad Craziness?
> Du mener vel Day Tripper med Beatles, eller hur?

Du har sq ret, det havde jeg ikke tænkt på før

--
________
/El Jayz

Hvis du ikke kan sige hvad du mener,
så mener du aldrig hvad du siger.

Fra : Martin Helbo

Dato : 23-04-02 18:55

> Bad Craziness?
> Du mener vel Day Tripper med Beatles, eller hur?

Det var det den hed, jeg vidste den var "lånt" men kunne ikke huske fra
hvilken sang, kun at det var beatles.

/Martin Helbo

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 22-04-02 19:46

> Black Sabbath - Paranoid
> AC/DC - Back in black
> Aerosmith - Walk this way (evt. med Run DMC)
> Led Zeppelin - Whole lotta love eller Communication breakdown
>
> Hvad mere kan vi finde på?

Bryan Adams - One night love affair/Its only love
John Mellencamp - Love and happiness/Jack and Diane
AC/DC - You shook me all night long
Dizzy Mizz Lizzy - Waterline
Van Halen - You really got me
Guns 'n' roses - Paradise city/You could be mine/Back off bitch
Rainmakers - Snakedance
Rolinng Stones - Start me up (Dette fede riff spiller Keith Richards
aldrig på samme måde)

Mine bud sådan lige på stående fod. Jeg har lagt vægt på, at det er
akkorder,
der bliver spillet/varieret i det meste af nummeret.

Mark
Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : zcully

Dato : 22-04-02 19:48

Hmmmm
Pantera: Walk

/Zcully

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 23-04-02 12:34

> Pantera: Walk

Pantera - Cemetery Gates er IMHO bedre.
Stort set alt fra Nirvana (specielt Lake of Fire, Unplugged).
Queen - Another One Bites the Dust.
RATM - Killing in the Name Of.
The Commitments - Mustang Sally.

Og der er mange flere

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : Christian Muus

Dato : 23-04-02 17:07

"Jakob Møbjerg Nielsen" <jakob@dataloger.dk> skrev i en meddelelse

> Pantera - Cemetery Gates er IMHO bedre.
> Stort set alt fra Nirvana (specielt Lake of Fire, Unplugged).

Bortset fra at "Lake of Fire" er et covernummer *g*

Christian

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 23-04-02 18:46

> Bortset fra at "Lake of Fire" er et covernummer *g*

Huh? Hvem har lavet originalen?

Fra : Christian Muus

Dato : 23-04-02 18:58

> Huh? Hvem har lavet originalen?

The Meat Puppets

Fra : Martin Helbo

Dato : 23-04-02 18:58

> Huh? Hvem har lavet originalen?

Tror det er The Meat Puppets, SVJH nævner Kurt dem, de spiller også med på
de to sange Lake Of Fire og Oh Me

/Martin Helbo

Fra : Lincoln Park

Dato : 22-04-02 19:57

Troels wrote:

> [...]
> AC/DC - Back in black
> Aerosmith - Walk this way (evt. med Run DMC)
> Led Zeppelin - Whole lotta love eller Communication breakdown

Muddy Waters - I'm A Man
Link Wray - Rumble
Jimi Hendrix - Purple Haze
Kinks/VanHalen - You Really Got Me
Cream - Sunshine Of Your Love
Living Coloür - Cult Of Personality
Black Sabbath - Black Sabbath

/abe

Fra : Christian Joergensen

Dato : 22-04-02 20:29

On Mon, 22 Apr 2002 19:16:24 +0200, Troels wrote:

> Lidt i stil med tråden og geniale soloer, synes jeg det kunne være sjovt
> at høre nogle forslag til nogle sange der er bygget op om nogle riffs
> man rigtigt kan rocke ud til.

Black Sabbath - Iron Man
Deep Purple - Smoke on the water
Led Zeppelin - Kashmir
Gary Moore - Parisienne Walkways

Og så noget lidt nyere :)

Tool - Schism
Deftones - Bored
Green Day - Basketcase
- When I come around
Nirvana - Smells like teen spirit
+ Meget andet fra primært Nevermind albummet
Rammstein (stort set det hele er opbygget omkring riffs)

--
Christian Jørgensen | The difference between theory and practice is that in
http://www.razor.dk | theory there is no difference between theory and

Fra : Invader Zim

Dato : 22-04-02 20:32

> [...]
> AC/DC - Back in black
> Aerosmith - Walk this way (evt. med Run DMC)
> Led Zeppelin - Whole lotta love eller Communication breakdown

Alice In Chains - Them Bones
Faith No More - Surprise You're Dead!
Nirvana - Come As You Are
Skinny Puppy - Tin Omen eller Fascist Jock Itch
Ministry - Jesus Built My Hotrod
Soundgarden - Outshined eller Jesus Christ Pose (kommer an på dit humør
haha)
Tool - Hooker With A Penis
Lard - Forkboy
Machine Head - Davidian

..... og listen af klassiske riffs fortsætter og fortsætter.... :)

-Invader Zim

Fra : Jørn J. Weissert

Dato : 23-04-02 09:00

Ram Jam "Black Betty" er vel, som mange andre, udødelig.

Fra : Mads Breddam

Dato : 23-04-02 12:15

> Lidt i stil med tråden og geniale soloer, synes jeg det kunne være sjovt
at
> høre nogle forslag til nogle sange der er bygget op om nogle riffs man
> rigtigt kan rocke ud til.

Dire Straits - Money for Nothing.

Hovedtemaet i første del af Beethovens Pathétique Sonate. Hverken guitar
eller rock.... men nu stod der jo også "rocke til" ....

AC/DC - Highway to Hell, Hells Bells, Whole lotta Rosie.... og mange flere.
Guns n' Roses - Sweet child of mine.

--
Mads Breddam
breddam@jyde.dk

"Smilet er den korteste distance mellem to mennesker". Victor Borge.

Fra : sune vuorela

Dato : 23-04-02 17:13

On Mon, 22 Apr 2002 19:16:24 +0200, "Troels"
<tllund[slet_det_her]@hotmail.com> wrote:

>Hvad mere kan vi finde på?

Aerosmith: eat the rich
pumpkins: zero, the everlasting gaze, today
dizzyu mizz lizzy: love me a little
metallica: enter sandman, nothing else matters - sikkert flere
red hot chili peppers: give it away, suck my kiss
Kashmir: leathercrane, jamie fameflame

Lige et par hurtige herfra....

--
Sune

http://boots.pusling.com

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 24-04-02 13:44

> Black Sabbath - Paranoid
> AC/DC - Back in black
> Aerosmith - Walk this way (evt. med Run DMC)
> Led Zeppelin - Whole lotta love eller Communication breakdown
>
> Hvad mere kan vi finde på?

Black Sabbath - Iron Man
Accept - Princess Of The Dawn, Balls To The Wall, Restless And Wild
Pretty Maids - Red, Hot And Heavy
Judas Priest - Breaking The Law, Freewheel Burning
Anthrax - Be All´, End All

Og en masse flere fra samme genre.

--

Med Venlig Hilsen
Claus Ellegaard Skytte, 5750 Ringe.

Fra : Kim

Dato : 27-04-02 16:01

Og ovre i den lidt mere heavy afdeling er der:
Accept - Ball`s To The Wall
Thin Lizzy - Cold Sweat.
UFO - Doctor Doctor
Motley Crue - Dr Feelgood
Pretty Maids - Future World
Lynyrd Skynyrd - Sweet Home Alabame (Knap så heavy)
Mercyful Fate - Come to the Sabbath
Ted Nugent - Cat Scratch Fever (Ultimativt riff)
Boston - Smokin`

................Der er mange.