Hej Rasmus.
Jeg har en tilsvarende router, men har ikke oplevet dette. Den har altid
kørt problemfri (har dog kun haft den i ca. 2 måneder!)
Men, der kan da godt være gået ged i opsætningen i routeren, som så er
blevet afhjulpet af at du slukkede og tændte den. Tænk bare på, hvor lidt
der af og til skal til før computeren går i ged!
/SA
"Rasmus Waehrens" <rw@_NOSPAM_hestefest.dk> wrote in message
news:3cc44491.9000892@dtext.news.tele.dk...
> Hej,
>
> Jeg har en 3Com Officeconnect 3c855 router, som bruges i forbindelse
> med en TDC Netexpress 512/128 linie. I sidste uge bemærkede jeg, at
> hastigheden på min ADSL forbindelse var blevet noget sløv, og jeg
> prøvede derfor at teste hastigheden via
>
http://www.tele.dk/menu/sm2810.htm samt ftptest1.tele.dk
>
> Det viste, at min upstream hastighed var iorden, men downstream lå på
> ca. 30 kbit/s. Jeg kørte testen flere gange - også senere på dagen,
> med ca. samme resultat.
>
> Jeg gik derfor igang med at få fat i kundeservice, men ville lige
> teste uden router - det er jo det første de spørger om... :) Uden
> router kørte det uden problemer. Jeg testede igen flere gange. Jeg
> satte derefter routeren til igen, hvilket resulterede i 28.8 modem
> hastigheder (dog kun downstream)..
>
> Jeg slukkede derfor routeren i et par minutter, tændte igen og foretog
> tests. Herefter var der ingen problemer, og det er der stadig ikke!
>
> Er der nogen, som har oplevet tilsvarende?!
>
> Bør man regelmæssigt slukke sin router - jeg lader den normalt være
> tændt (ligesom ADSL modemet)?!
>
> PS: Min router kører med "default-opsætning", der er kun en computer
> på forbindelsen og jeg har fast IP.
> --
> Rasmus Waehrens