Genindspilninger/nyfortolkninger
Fra : Michael Westi

Dato : 22-04-02 17:21

I forlængelse af tråden om Dolly Partons genindspilning af "Stairway to
heaven", kom jeg til at tænke på om der har været "gode" remakes igennem
tiden.

Jeg synes at Robert Palmer slap godt afsted med "Mercy, mercy me".

Andre??

Mvh Michael

Fra : Gizmoduck

Dato : 22-04-02 17:46

On Mon, 22 Apr 2002 18:20:38 +0200, "Michael Westi"
<michael.westi@get2net.dk> wrote:

> [...]
>tiden.
>
>Jeg synes at Robert Palmer slap godt afsted med "Mercy, mercy me".

chicago's udgave af "the night chicago died" er efter min mening bedre
end originalen som er er med......ja, det var vidst sidst i 50'erne
eller først i 60'erne den blev skrevet...men anyway chicago's cover er
glimrende

--

Gizmoduck

"I feel like I'm on pins and needles
How many bands can rip-off the Beatles?
And every day there is another
Band that gets big by playing a cover"

Suicidal Tendencies "Pop Songs"

Fra : Highlander

Dato : 22-04-02 20:51

"Gizmoduck" <gizmoand@nospamworldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Screamin` Jay Hawkins - Black music for white peolple - den er et must !!
geniale udgaver af bl.a : I put a spell on u - Heartattack and vine - Ice
cream man og Ol`man river mmfl.

Highlander

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 23-04-02 11:19

> [...]

> end originalen som er er med......ja, det var vidst sidst i 50'erne
> eller først i 60'erne den blev skrevet...men anyway chicago's cover er

Hej Gizmoduck
Hmmmm...var det ikke Paperlace, der skrev nummeret "the night Chicago died",
en gang i 72-74...?

/Flying hotdogs

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-04-02 18:08

Michael Westi wrote:

> [...]
> tiden.
>
> Jeg synes at Robert Palmer slap godt afsted med "Mercy, mercy me".

Og for at vende tilbage til Dolly, så var Whitney Houstons udgave af "I
will always love you" vist heller ikke så ringe.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Peter G.

Dato : 22-04-02 18:14

In article <pLWw8.108$V_6.9495@news.get2net.dk>, Michael Westi
> [...]
> tiden.
>
> Jeg synes at Robert Palmer slap godt afsted med "Mercy, mercy me".

Tina Turner - Addicted To Love

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Indfør Systembolaget og begræns privatbilismen.

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 22-04-02 18:40

Michael Westi wrote:
> [...]
> igennem tiden.
>
> Jeg synes at Robert Palmer slap godt afsted med "Mercy, mercy me".

Tom Waits - Somewhere

--
Jacob
Læger Uden Moralske Grænser: http://come.to/LUMG

Fra : -Carina

Dato : 22-04-02 19:35

Fra : Max

Dato : 22-04-02 20:22

Hej

Og så er der klasikkeren over alle, With a little help from my freinds med Joe Cocker.

Mvh Max

Fra : Lincoln Park

Dato : 22-04-02 19:50

Michael Westi wrote:

> [...]
> tiden.
>
> Jeg synes at Robert Palmer slap godt afsted med "Mercy, mercy me".

Hvad med en "Pre-make"..? Hendrixs udgave af 'All Along The Watchtower'
blev udsendt *før* Dylans egen version.

Derudover er f.eks...
Dubstars udgave af Billy Braggs 'St.Swithins Day';
Robert Wyatts udgave af Elvis Costellos 'Shipbuilding';
Led Zeppelins udgave af Blind Willie Johnsons 'Nobodys Fault But Mine';
Frank Zappas udgave af 'Stairway To Heaven'.

/abe

Fra : Invader Zim

Dato : 22-04-02 20:13

"Michael Westi" <michael.westi@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> tiden.
>
> Jeg synes at Robert Palmer slap godt afsted med "Mercy, mercy me".

Collide - Son of a Preacher Man (Dusty Springfield)
Collide - Whip It! (Devo)
Sheep On Drugs - Money (Elvis' blue suede shoes)
16 Volt - Loveboat (tema-sangen fra tv serien)
Snake River Conspiracy - Lovesong (the cure)
Snake River Conspiracy - How Soon Is Now (morrisey)
Queen Adreena - Jolene (dolly parton)
A Perfect Circle - Diary of a Madman
Machine Head - Colors (Ice T)
Stone Temple Pilots - Dancing Days (led zepplin)
Sepultura - Symptom of the Universe (black sabbath)
Ohgr - Borderline (Madonna)
Nirvana - The Man Who Sold The World (David Bowie)
Coil - Tainted Love (soft cell)
Faith No More - Let's Lynch The Landlord (Dead Kennedys)
Faith No More - Greenfields
Faith No More - I Started A Joke (BeeGees)
Hele Fantomas' Director's Cut
Nine Inch Nails - Memorabelia (Marc Almond)
Johnny Cash - Rusty Cage (Soundgarden)
Dead Kennedys - Viva Las Vegas (Elvis)

.... listen fortsætter og fortsætter.... :)

-Invader Zim

Fra : Michael Petersen

Dato : 23-04-02 14:11

> Sepultura - Symptom of the Universe (black sabbath)
Også Sepulturas version af Motorheads "Orgasmatron" er helt raket.

min favorit er dog Dog Eat Dog's version af "Why does it hurt when i pee?"

--
Who is General Failure and why is he reading my hardrive?

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-02 21:35

Ministry's udgave af "Do you think I'm sexy", den er syret. De har også
indspillet Dylan's "Lay lady lay", men den har jeg ikke hørt (endnu).

Fra : Invader Zim

Dato : 22-04-02 22:16

"Lise" <ingen_mail> wrote in message
> Ministry's udgave af "Do you think I'm sexy", den er syret. De har også
> indspillet Dylan's "Lay lady lay", men den har jeg ikke hørt (endnu).

Heh, det var godt nok Revolting Cocks, ikke ministry, med Do you think i'm
sexy
revolting cocks har også lavet et hyleskægt cover a olivia newton-john's
physical.

forresten, check også ministry's cover af My Life With The Thrill Kill
Kult's Tonight We Murder.

-Invader Zim

--
Live in Denmark? Interested in industrial, goth, noise, ebm, idm, synth
pop, experimental, new wave, electronic music and everything in between?

Fra : TJ

Dato : 23-04-02 01:55

"Lise" <ingen_mail> skrev i en meddelelse
> Ministry's udgave af "Do you think I'm sexy", den er syret. De har også
> indspillet Dylan's "Lay lady lay", men den har jeg ikke hørt (endnu).

Iøvrigt Nick Cave's coverplade "Kickin Against the Pricks"
kan anbefales.
Jeg elsker hans versioner af All Tomorrows Parties og Hey Joe.:)

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 23-04-02 08:33

"Michael Westi" <michael.westi@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tiden.
>
> Jeg synes at Robert Palmer slap godt afsted med "Mercy, mercy me".

Queensrÿche's version af Dal Bellos "Gonna Get Close To You" er fremragende
og
Metallica's udgave af Diamond Head's (?) "Am I Evil" er også bedre end
originalen.

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not replay by mail)

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 23-04-02 11:45

> Andre??
>
> Mvh Michael

Pretty Maids' "Hard Luck Woman" (KISS), der er mange hard-core KISS-fans
betegnes som bedre end originalen. Men der er også nogen, der mener at Death
Angel's version af samme band's "Cold Gin" er rigtig fed.

Ellers er der jo Judas Priest, "Diamonds and Rust" (Joan Baez, tror jeg),
samt covers af metalbands imellem, f.ex. Overkill's overbevisende version af
"Tyrant" (Judas Priest).

--

Med Venlig Hilsen
Claus Ellegaard Skytte, 5750 Ringe.

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 24-04-02 13:40

Glemte også lige Voivod's "Astronomi Domine" (Pink Floyd)

Fra : Kas.

Dato : 23-04-02 12:00

Jeff Buckley - Halleluja

Fra : Wertigo

Dato : 23-04-02 15:10

> [...]
> tiden.
>
> Jeg synes at Robert Palmer slap godt afsted med "Mercy, mercy me".

Jeg har en forkærlighed for Tori Amos, der har lavet rigtigt mange fede
coverversioner gennem tiden. Se bare hendes seneste albumm Strange Little
Girl, der kun indeholder coverversioner - meget få CD'ere fra sidste år har
snurret så meget i min CD-afspiller! Derudover er der hendes udgave af
Smells Like Teen Spirit.

Derudover er Cakes I Will Survive og Travis' Baby One More Time ret fede.

Men mit all-time favorite covernummer må være The Doors' Alabama Song - en
helt fantastisk sang...

MVH Mikkel

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 24-04-02 13:39

> Men mit all-time favorite covernummer må være The Doors' Alabama Song - en
> helt fantastisk sang...
>
> MVH Mikkel

Jeg hørte den med Baal her på deres påsketour. Det sparkede altså også
røv...

Fra : Poul Erik Dyreborg

Dato : 24-04-02 10:02

Michael Westi <michael.westi@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:pLWw8.108$V_6.9495@news.get2net.dk...
> [...]
> tiden.
>
> Jeg synes at Robert Palmer slap godt afsted med "Mercy, mercy me".

Cardigans jazzede version af Black Sabbath's "Sabbath Bloody Sabbath".

Poul

Fra : Camilla Hæstrup

Dato : 24-04-02 17:26

> Cardigans jazzede version af Black Sabbath's "Sabbath Bloody Sabbath".
>
> Poul

Hothouse Flowers: I can see clearly now