p4 bundkort
Fra : Proxie

Dato : 22-04-02 17:37

Hej

Jeg står over for at skifte til intel p4 men har ikke helt bestemt mig for
et bundkort.
Det skal helst være Asus og til socket 478, samt skal være til SDRAM (vil
genbruge sine 2x 256 pc133 SDRAM)

Jeg har tænkt på Asus P4B ATX. Nogen forslag til andre? Erfaringer?
Processoren skal nok være ca. 1,6Ghz, men der findes også en Northwood
udgave af denne. Hvad er forskellen?
(kan se at cachen er 512kb på Northwood)

Hvordan er det med overclocking på socket 478???
Hvad bruges CNR connectoren til?

Andre kombinationer er oxo velkomne!
Det skal bare være P4!
__________________________________________________________________ Proxie
ICQ#: 156353296 Current ICQ status: + More ways to contact me i See more
about me: __________________________________________________________________

Fra : Proxie

Dato : 22-04-02 18:21

btw...hvad betydning har 400mhz FSB??

Fra : P Kruse

Dato : 28-04-02 12:44

Hvis du skal investere i P4 + Mb ; så vil det da være synd ikke at købe
DDR-ram (helst min. pc2700, fx. samsung)
P4 skal da være Northwood, som varmer mindre (0,13 tråd) og mere casch, som
du selv nævner.
Ang de 400Mhz ,så er det vigtigt for at få potentialet ud af P4'erne at der
er stor båndbredde på Ram'en.
De 400Mhz fåes fx. ved CPU/Mem-forhold 3:6 : CPUMhz = 100 , delt med 3 =
33,33 , gange 6 = 200 , gange 2 (DDR) = 400Mhz.
Eller 400Mhz fåes fx. ved CPU/Mem-forhold 4:6 : CPUMhz = 133 , delt med 4 =
33,33 , gange 6 = 200 , gange 2 (DDR) = 400Mhz..
Jeg har selv lige købt Asus P4s533 + Box P4 Nw 1,8 + 256 mb DDR (Corsair
PC3000) + Matrox 80GB Fluid (ata133)
Det fungerer rigtig godt. Jeg kører pt med 138fsb , dvs CPU kører knap 2,5
Ghz (18*138) , rammen kører 207mhz*2 (giver næsten
3000 i båndbredde, Rambus har ca 2500) Ramsettings i BIOS= 2,5 - 3 - 3 - 5 -
auto
Dette er med den medfølgende CPUkøler. CPUtemp 40-43 grader. Case 25-26
grader.

Håber du kan bruge dette (lidt for lange indlæg til noget !

P Kruse

Fra : [5250] Jens

Dato : 28-04-02 17:32

P Kruse wrote:
> Jeg har selv lige købt Asus P4s533 + Box P4 Nw 1,8 + 256 mb DDR (Corsair
> PC3000) + Matrox 80GB Fluid (ata133)

Jeg anede ikke at Matrox lavede harddiske? =)

Det er nok Maxtor du mener.

Fra : P Kruse

Dato : 28-04-02 18:44

Jo Jens, Maxtor it is, og det var jo næsten det vigtigste i
min lidt lange post

P Kruse