Minifax med Nokia 3210 ?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 22-04-02 16:41

På min Siemens C25 har jeg ofte sendt mini-faxer med op til
160 tegn fra mobiltelefonen. På Siemens C25 er der et menu-
punkt, hvor man vælger hvilken slags besked man vil sende.
Blandt flere valgmuligheder er "Standardbesked" og "Fax" dem
jeg oftest bruger.

På Nokia 3210 finder jeg ingen valgmulighed mellem hvilken
type besked der skal sendes. Når jeg sender en besked til et
faxnummer, sker der blot det at faxen ikke kommer igennem.
Det gjorde den forøvrigt heller ikke på Siemens C25, hvis jeg
glemte at "skifte til" "Fax" og i stedet sendte teksten som
"Standardbesked" til et faxnummer.

Er der nogen der véd, hvordan jeg kan sende en mini-fax fra
min Nokia 3210 ?

Jeg bruger Telmore (TDC's net).

Claus

Fra : Th Frydensberg

Dato : 22-04-02 16:53

skriv *fac# besked send til fax nummer

Fra : Th Frydensberg

Dato : 22-04-02 16:55

Fra : Claus E Beyer

Dato : 22-04-02 17:59

> [...]

Tak for hjælpen, det virker. Desværre går der fem tegn tabt,
som jeg ikke kan bruge til selve faxbeskeden. Det problem var
der ikke med Siemens C25.

Claus

Fra : Thomas Jensen

Dato : 22-04-02 16:59

Det er helt uafhængigt af din telefon, den skal bate stå i almindelig SMS
"mode".
Du sender det bare som en almindelig SMS og sætter et ekstra 2-tal foran
nummeret, f.eks. hvis du ville sende en fax til 98774059 så skriver du:

bla bla, her er en fax...

og sender den som almindelig SMS til 298774059.

Mvh
Thomas

Fra : Claus E Beyer

Dato : 22-04-02 18:05

"Thomas Jensen" <tkjSSLLEETT@tdc-broadband.dk> skrev i en
meddelelse news:3cc43358$0$78778$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
>
> bla bla, her er en fax...
>
> og sender den som almindelig SMS til 298774059.

Tak for svaret. Det virker desværre ikke. Jeg får en fejlmelding, der siger
"Mobiltale til 'faxnummer' afsendt den 22.04.02 kl.18:55:42 kan ikke afleveres
på grund af prisproblemer. Afsender 32005".

Ovenstående skyldes formodentligt at jeg er Telmore-kunde, og at TDC's pris
på den pågældende sending er højere end Telmores SMS-pris på 25 øre.

Jeg undrer mig over ordet "Mobiltale" til ...

Claus

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 22-04-02 18:30

> Jeg undrer mig over ordet "Mobiltale" til ...

Så vidt jeg ved, sender man en "Tale-SMS" når man sender en besked til 2XXXXXXXX
Dvs. at modtagerens telefon ringer og din SMS-besked bliver læst op af en maskine.

Så vidt jeg ved koster det 1 kr. i overtaksering, sikkert derfor det ikke virker
med, ellers udmærkede, Telmore.

Virkede *fax# besked ikke??

--
Michael
http://www.lottoklubben.tk

Fra : Thomas Jensen

Dato : 22-04-02 22:35

hmm...

det var mærkeligt

det står således på www.TDCmobil.dk

Sådan sender du en SMS fra din mobiltelefon til et dansk fax-nummer

1.. Find menupunktet Skriv beskeder/meddelelser
2.. Skriv beskeden (brug nummertasterne)
3.. Vælg at du vil sende beskeden
4.. Tast et 2-tal foran modtagerens faxnummer og tryk Send
men jeg mener da også at kunne huske at man brugte ordet fax og nogle tegn i
begyndelsen da jeg for mange mange år siden havde en debitel/TDC mobil.
hvis der er fejl i ovenstående er det da lidt pinligt for Tele Danmark...

Mvh
Thomas

Fra : Tina

Dato : 23-04-02 10:24

> [...]
> jeg oftest bruger.
>
> På Nokia 3210 finder jeg ingen valgmulighed mellem hvilken

Hejsa

Gå ind under Beskeder >Beskedindstillinger >Sæt 1>Beskeder sendes som >
Vælg, og vælg Fax
Genvejsnummeret til "Beskeder sendes som" er 2-5-1-2

Tina

Fra : Claus E Beyer

Dato : 23-04-02 23:12

"Tina" <misstina_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hejsa
>
> Gå ind under Beskeder >Beskedindstillinger >Sæt 1>Beskeder sendes som >
> Vælg, og vælg Fax
> Genvejsnummeret til "Beskeder sendes som" er 2-5-1-2

Mange tak. Det var lige det jeg søgte, men som jeg ikke selv fandt.

Claus

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 27-04-02 15:24

> Genvejsnummeret til "Beskeder sendes som" er 2-5-1-2

Hvad så hvis man har en Ericsson??

--
Michael
http://www.vitsms.tk - GRATIS, daglige vittigheder på din mobil...

Fra : Tina

Dato : 27-04-02 20:00

"Michael Kjærsgård" <webmaster@post10.zzn.com> skrev i

> Hvad så hvis man har en Ericsson??

Dér kan jeg ikke hjælpe dig. Spørgsmålet lød på en Nokia 3210. Da jeg selv
er bruger af 3210, var der ikke langt til at finde frem til, hvad der blev
spurgt om

Tina