Hjælp til søgning i Husby sogn Vends herre~
Fra : Holger A. Frisenette

Dato : 22-04-02 15:07

Er der en som kan hjælpe mig med søgning i kirkebogen for Husby
sogn Vends herred?
Det drejer sig om Karoline Vilhelmine Frisenette fra Nykøbing
Falster som skulle have født en søn her mellem 1830 og 1845.
Holger Frisenette
hofris@post2.tele.dk

Fra : Poul Andersen

Dato : 22-04-02 17:46

"Holger A. Frisenette" <hofris@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det drejer sig om Karoline Vilhelmine Frisenette fra Nykøbing
> Falster som skulle have født en søn her mellem 1830 og 1845.

Hej Holger,

Jeg kan ikke hjælpe dig med KB-opslag,- men måske alligevel lidt på en anden
led?
Jeg går ud fra, at du HAR søgt hos ddd.sa.dk i FT-1845, som jo næsten er
komplet indtastet for hele Odense amt? Ellers har jeg, -og der er kun 5 hits
med søgestrengen "frise" i navnefeltet.
Det er imidlertid ikke "Frisenette", men overvejende "Frisenberg".
Imidlertid har jeg Protokollen for hele FT-1840 Vends Herred liggende, hvor
Husby er et af de
sogne jeg mangler at taste ind.
Hvis du gerne vil have det, vil jeg godt lige kikke det igennem efter navnet
"Frisenette".
Send mig lige en mail i bekræftende fald.

Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Kjeld Jakobsen

Dato : 25-04-02 14:12

Hej
Jeg var på arkivet og så efter i Husby sogn, Odense amt, men fandt ikke
umiddelbart Karoline som mor til nogen søn i disse år.
Dog må jeg sige at mikrokortet (håndskriften) er svær at læse for de første
af årene efter 1830
vh
Kjeld Jakobsen

Fra : Holger A. Frisenette

Dato : 25-04-02 20:11

Den Thu, 25 Apr 2002 15:11:41 +0200, "Kjeld Jakobsen"
<kjeld.birthe@jakobsen.mail.dk> skrev:

> [...]
>umiddelbart Karoline som mor til nogen søn i disse år.
>Dog må jeg sige at mikrokortet (håndskriften) er svær at læse for de første

Tak for hjælpen Kjeld, så må jeg prøve andre veje.
Hilsen
Holger