Win2000 og ME i netværk. De gider ikke :-(
Fra : izeqb

Dato : 22-04-02 14:44

Hejsa.

Jeg har en cisco 677 router, en hub og 2 maskiner.
På den ene er installeret ME og på den anden 2000.

Jeg har så delt nogle mapper og indtastet samme arbejdsgruppe på begge
maskiner.

Jeg kan godt få forb. fra min maskine med 2000 til den ME maskinen.
Men ME kan ikke komme ind på 2000. Den beder om et password!!!???

Nogen der ved hvad jeg kan gøre for at få det til at fungere?

Fra : Tom Christensen

Dato : 22-04-02 14:56

Hej

> [...]
>
> Jeg kan godt få forb. fra min maskine med 2000 til den ME maskinen.
> Men ME kan ikke komme ind på 2000. Den beder om et password!!!???

Du skal oprette din ME-bruger på 2000 maskinen - samme brugernavn og
password.

mvh
Tom Christensen

Fra : izeqb

Dato : 22-04-02 16:20

On Mon, 22 Apr 2002 15:55:44 +0200, "Tom Christensen"
<reenchri@nomail-e-box.dk> wrote:

>Du skal oprette din ME-bruger på 2000 maskinen - samme brugernavn og
>password.

Og hvis der ikke er password på ME maskinen?

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 22-04-02 17:37

> Og hvis der ikke er password på ME maskinen?

Ja så skal der heller ikke være password på W2K maskinen.

Claus

Fra : izeqb

Dato : 22-04-02 20:10

On Mon, 22 Apr 2002 18:36:55 +0200, "Claus Nygaard-Pedersen"
<cnpXX@ofir.dk> wrote:

>Ja så skal der heller ikke være password på W2K maskinen.

Det virker stadig ikke
Den ber stadig om password, men ikke noget brugernavn

Fra : Hallgeir Fisketjøn

Dato : 22-04-02 23:27

izeqb <izeqb@secret.dk> wrote in

> Det virker stadig ikke
> Den ber stadig om password, men ikke noget brugernavn

Logg deg på windows ME med samme brukernavn og passord som du har på
windows 2000 maskinen(e).

Deretter: Start-run \\win2000maskin\sharenavn

--
- hallgeir

Fra : Torben Rasmussen

Dato : 22-04-02 20:04

Er det ikke noget med at GUEST accounts skal være slået til i win 2000 ????

Torben

Fra : kim

Dato : 22-04-02 21:56

Hejsa

Har haft samme problemer som dig.

Prøv Denne computer - Bruger og adgangskoder-(gæst skal være under
brugernavn)Vælg avanceret - vælg avanceret igen - vælg brugere - marker
gæst - højreklik og egenskaber - fjern flueben fra "kontoen er
delaktiveret" - tryk OK
Hilsen Kim