MySQL-kommando
Fra : Kasper Johansen

Dato : 22-04-02 14:24

Hvordan redigere jeg et bestemt felt i en MySQL-database uden at slette det
hele og oprette den igen???

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 22-04-02 14:31

"Kasper Johansen" <Kasper@Johansen.tdcadsl.dk> skrev i melding
> Hvordan redigere jeg et bestemt felt i en MySQL-database uden at slette
det
> hele og oprette den igen???

Du kan jo titte på UPDATE ... ;)

--

Vennlig hilsen Erlend

erlendkb@online.no - ICQ: 42053660
http://www.kleggen.com/ - http://www.pizza.no/

Fra : Søren Friis

Dato : 22-04-02 17:32

> Hvordan redigere jeg et bestemt felt i en MySQL-database uden at slette
det
> hele og oprette den igen???

UPDATE tabel SET felt='værdi' WHERE id='idnummer'

Udfyld selv :
"tabel"
"værdi"
"idnummer" ("id" er selvfølgelig en primærnøgle i tabellen, som er unik for
hver post!)

Mvh Søren

Fra : Christian Rishoej

Dato : 23-04-02 01:22

"Søren Friis" <soren@friis.mail.dk> wrote in message
> det
>
> UPDATE tabel SET felt='værdi' WHERE id='idnummer'

Kanske Kasper var interesseret i at aendre tabeldefinitionen? Eksempel typen
paa feltet?

Saa hedder det:

ALTER TABLE tbl_name ALTER COLUMN col_name {SET DEFAULT literal | DROP
DEFAULT}
eller CHANGE COLUMN old_col_name create_definition

Christian