Update om mormissen!
Fra : DK Shuno Zahra

Dato : 22-04-02 14:11

Så har vi fundet en løsning med den højgravide hunmisser, Tortie, som vi har
rendende.
Marianne Hellemose har været så sød, at tilæbyde Tortie at føde sine
killinger hos hende, og så vil Marianne tage sig af dem og Tortie til
killinger er gamle nok til at flytte hjemmefra, og så vil hun finde en nyt
hjem til Tortie (medmindre hun blir ligeså glad for hende som jeg er blevet
*S*).
Men ikke nok med det, så har Annette Skovbon fra Fredericia også tilbudt sin
hjælp. Når jeg har fundet Tortie, ringer jeg til Annette, og så kommer
Annette tøffende i sin bil og henter Tortie og køre hende til Skodsborg,
hvor Marianne kommer med færgen og henter Tortie der.

Jeg synes det er en god løsning. Jeg håber bare ikke hun bliver for
stresset, men hun er en stille og rolig kat, så det skal nok gå

Louise Viborg
DK Shuno Zahra's norske skovkatte
http://www.shunozahra.dk

Fra : Eva Schmidt

Dato : 22-04-02 14:23

DK Shuno Zahra <shunozahra@rodsen.dk> skrev i en
> [...]
>
> Jeg synes det er en god løsning. Jeg håber bare ikke hun bliver for
> stresset, men hun er en stille og rolig kat, så det skal nok gå

Hvor dejligt at høre, at det løser sig for den lille missemor!
Det er en flot indsats fra Louise, Annette og Marianne, stor ros til jer
alle 3!
Nu håber jeg så bare, at Louise snart får indfanget katten, så hun kan komme
hjem, inden killingerne kommer til verden!

mvh og pøj, pøj fra Eva

Fra : DK Shuno Zahra

Dato : 22-04-02 15:35

Hej alle!
Så har jeg fået Tortie ind For f..... da hvor er hun tyk!!! Hun har fået
en skål mad (som nærmere blev slugt end spist. Nu lister hun rundt og kigger
sig omkring.
Nå, men planen er foreløbig at hun kommer hjem til Marianne imorgen.

Iiiih hvor er jeg glad for at vi nåede det

Mvh. En meget glad Louise )

Fra : Christina K

Dato : 22-04-02 16:07

DK Shuno Zahra <shunozahra@rodsen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aa172p$5be$1@sunsite.dk...
> [...]
> Nå, men planen er foreløbig at hun kommer hjem til Marianne imorgen.
>
> Iiiih hvor er jeg glad for at vi nåede det

ÅÅhhh hvor er det bare dejligt at man sådan kan hjælpe en nødstedt mis.
Jeg er sikker på at mormissen er glad for løsningen. Jeg glæder mig til
at høre hvad der sker i fremtiden med missen og hendes killinger.

Missehilsener Christina

Fra : marianne hellemose

Dato : 22-04-02 16:21

Louise skrev:
Iiiih hvor er jeg glad for at vi nåede det

os' mig os' mig
har lige været oppe og lægge sidste hånd på fødsel/
barsel-stuen, og checket at jeg har hvad man nu som
"jordmoder" kan få brug for, alt er i orden, det bliver
underligt men også meget dejligt, jeg har ikke haft
killinger i over 1½ år og "kun" somalier.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@mail.dk

Fra : DK Shuno Zahra

Dato : 22-04-02 16:27

Hun har det ihvert fald godt nu. Hun er lidt rastløs, og går ind i
soveværelset og lægger sig, kommer tilbage og lægger sig på gulvet og
miav'er til mig. Jeg tror faktisk hun har grønne øjne

Det skal lige siges, at vores egne katte bliver passet hos mine
svigerforældre fordi vi skal flytte på fredag

Mvh.
www.shunozahra.dk

Fra : marianne hellemose

Dato : 22-04-02 16:54

Nu hvor Tortie er dukket op, begynder jeg selvfølgelig
at tænke fremad, til når killingerne skal ud i nye hjem,
jeg forestiller mig at de skal følges med en kontrakt, med
foto, da de jo ikke stamtavler og racespecifikke kende-
tegn, hvor det gøres krystalklart at de skal neutraliseres
og behandles ansvarligt, hvis kontrakten misligeholdes
og katten ikke bliver neutraliseret inden et vist tidspunkt
koster det x antal kroner. Jeg ved at det kan være håbløst at håndhæve, men
måske kan det få folk til at tænke sig
om en ekstra gang, om de er parate til ansvaret.
Kan jeg få nogle meninger og input om det ??

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@mail.dk

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 22-04-02 17:14

"marianne hellemose" <hellemose.som@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> måske kan det få folk til at tænke sig
> om en ekstra gang, om de er parate til ansvaret.
> Kan jeg få nogle meninger og input om det ??

Hejsa

Først vil jeg lige sige at jeg har fulgt med i tråden, om mormissen med stor
spænding og har siddet med krydsede alting *S* Hvor er det dejligt at I har
fundet en løsning

Og jeg synz det er en god ide, den ide du har fået med hvordan og hvorledes
med mislingerne når de skal hjemmefra.
Ja måske det kan være håbløst at håndhæve, men man kan jo håbe det bedste.
Og et eller andet sted skal man jo starte, for at komme alt det til livs med
hjemløse mislinger.
Så pøj pøj med det - glæder mig til at høre fortsættelsen på denne
"historie"

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : DK Shuno Zahra

Dato : 22-04-02 17:15

Jeg synes også det lyder som en god ide
Jeg har taget nogle billeder af hende, men Jakob har ikke lagt programmet
ind, så jeg kan uploade dem. Så kunne I jo alle sammen se hende

Mvh. Louise

Fra : marianne hellemose

Dato : 22-04-02 18:04

Jeg fik et digital camera for 3 uger siden, det volder
problemer at få min computer til at "acceptere" det
og få billederne ind på "puteren" men mine tre genier,
søn, datter og svigersøn arbejder om ikke i døgndrift
så rimelig stabilt på at løse problemet, så der skulle gerne
blive billeder af "mislingerne" også.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@mail.dk

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 22-04-02 20:50

Hejsa ..

Hvor er det dog morsomt og spændende ..

Jeg har fulgt tråden, og er ligesom alle andre glad for, at der er
fundet en løsning på Mormis's problem .. Hun er ligesom blevet "vores
allesammens" mis, ikke ..

Jeg håber at kamera og computer kommer til at virke sammen, så vi kan
følge med i Mormis's liv og killingernes ankomst .. Og så glæder jeg mig
til at høre om morgendagens rejse .. og hvordan den lille mis tager det

Knus fra Pia

Pia@lihme.com
New Photoalbum :
http://community.webshots.com/user/pia_denmark

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 23-04-02 14:58

Jeg vil bare sige at det er en hel fantastisk indsats i gør.
Al held og lykke herfra, jeg krydser fingre for at alt går som det skal.

Nina
Tender Tribes